Betäckningar 2010

Texaz

Trådstartare
Vad ska ni betäcka med och gärna uppdateringar angående hur betäckningarna går!!!!!

Jag har funderingar på betäckning med Bertas Wild Rag, efter råd av kunnige Wranglan;).
Har ju i många år varit sugen på Lone Bright Star men han verkar ju inte betäcka.

Inväntar dock ekonomin att komma ikapp:p......

Sv: Betäckningar 2010

En märr är betäckt med min egen Glowing Spirit Bar och en är betäckt med Runing Playboy

Sen har jag ett sto till som jag kanske kommer betäcka senare.....beroende när hingsten kommer hem ;)

Tardees Playgirl är betäckt med PA Obsesed to be Cool, besked på om det gått vägen kommer om en vecka... :)

Powwow är betäckt med Bertas Wild Rag:)
Kollas 27/6 om hon är dräktig, allt såg perfekt ut så det borde vara ok!

Fanny ombetäckt med min hingst Wow What A Fella, tyvärr hade hon var i livmodern efter insemineringen( hon går på fryssperma så kollas noga) givetvist skjöld med ingen bra förutsättning tyvärr, kollas 25 /6 ( midsommar!)

så alla får gärna hålla tummar, tår. hovar ja allt för att det ändå gick vägen...

Lite OT, hur stora kostnader brukar det bli med semin? Jag har ju seminstation nära och är transporten dyr så finns ju möjligheten att själv hämta sperman, bor ju bara en timmes väg från Alunda.....

*Texaz räknar och kalkylerar, nu jädrans SKA det bli en kossehäst!!!*

Färsk semin blir inte dyrt, o du kan ju även köra stoet till Alunda om du inte har längre!

Go for it!

OKI Tack!!!!!

Ja det är nu bara smärre detaljer som ska falla på plats så får vi se! Funderade på att köra ner henne men det var krav på vaccination och det hinns troligen inte fixas innan.:p

Ännu mer OT:
Årets bebbe växer och frodas och visar SVÅRA reiningmönster i hagen:D

I morgon ska jag ringa veterinären o se om han kan komma o ultra Pultan. Stella är redan kollad o konstaterad dräktig :laugh:

Jag har betäckt båda mina ston me Bertas Wild Rag ¨Trasan¨ i år. Brave L Patchwork ¨Tjejen¨ är konstaterad dräktig med honom( hon har även en mkt fin 2-årig valack efter samma hingst och fick i år Trasans första stoföl-superfin och trevlig- :D ) Det andra stoet heter Miss Peppy Sweetheart ¨Tösa¨ och ska kollas på måndag om hon é dräktig, vilket jag hoppas då hon ej visat nån brunst.

Min skrutt är oxå betäckt med Trasan, Bertas Wild Rag! Har en ettårig hingst med samma kombination här hemma som är awesome!! Nån som funderar på skaffa åring förresten ;) Har annonserat ut honom här och på hastnet för nyfikna!

Vi ska betäcka mammas halvblodsto i år. Vet ni någon quarter/paint som betäcker samtliga raser i v götaland?? :)

JJ Bar King betäcker nog alla raserna och jag tror han finns i närheten av V Götaland men är inte helt säker. Mitt sto Miss Peppy Sweetheart är efter den hingsten och hon är trevlig men med temperament... Fast jag föredrar såna hästar:D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 036
Senast: lizzie
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 745
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 601
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 065
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar