Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

Sv: Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

En liten liten strimma hopp om hon inte visat brunst. Hos vårt sto kunde inte veterinären "hitta" fostret förrän det var över 100 dygn! När det äntligen syntes var det så stort att det inte fick plats på skärmen. Som vet så; det måste ha legat nere i "ena hörnan".

2 års He**v*te så är vår Dina Fina :love: dräktig med Bellagio ,hade börjat ge upp hoppet att få henne dräktig med förlorat föl och resorberande och hingstbyte och nytt byte pga av dåliga kompisar byte igen till Bellagio som sista försök och nu är vår flicka DRÄKTIG :love::bump::bump::bump:

Mia

Härligt! Bra hingstval;) Man ska inte förakta goda simmare :p

Härligt! Bra hingstval;) Man ska inte förakta goda simmare :p

Visst är det bra val ;) Du har väll också valt honom iår om jag inte minns fel :D
eller fått föl iår :o: förlåt för mitt minne om jag har fel .

Mia

*KL*

Mitt Welsh Cob sto är i år utlånad till avel och seminerad med Ridponnyhingsten Geld MW RP 170. Hon är konstaterat dräktig på 90 dygn så nu hoppas vi på att det går lika bra i fortsättningen :)

länk borttagen av moderator

Senast ändrad av en moderator:

Visst är det bra val ;) Du har väll också valt honom iår om jag inte minns fel :D
eller fått föl iår :o: förlåt för mitt minne om jag har fel .

Mia

Jo jag har dräktigt med honom i år, min treåring e Don Primero- Magritte- Stratos**- Aleppo** är stoet ifråga (samma möderne som Maserati).

Vi brukar ju ha samma kriterier och gilla samma hingstar ;)

Mia

Stort grattis till dräktigheten, härligt att det tog sig till slut. Även jag har dräktigt med Bellagio :laugh: Stoet är efter Gauguin De Lully-Tolstoy-Napoleon-Flamingo.

Åh Tack snälla Sorbisen . Vad kul att du också väntar en Bellagio nästa år :) Dom fölisar jag har sett har ju varit så himla fina och jag hade honom ett tag som första handsval i våras men kände att jag skulle välja Ampere igen nu när han stog i Sverige .

Men det gick ju inte så bra och nu var jag rädd att hon hade resorberat igen till dräktighetskollen igår för andra gången iår , men hade ju fel :bump:

Är det stoet som du fått så fina Chirlonföl på som nu är betäckt med Bellagio ?

Mia

Hoppas på lite hopp där...
Såg ni inget alls förän ca 100dagar??Var inne med mitt sto igår.
Vi hittade, efter att ha tömt blåsan med kateter (:grin:)
en gulkropp som SKA vara där för att behålla dräktigheten, men inget mer...
Hon beter sig tokdräktigt, känner knappt igen henne i temperamentet.
Men om hon resoberade typ i måndags så borde ju humöret ändras snart.
Visat MKT svag brunst mot vad hon brukar...

Påpekas bör att det var den djupaste livmodern vetten känt sa hon. Hela armen var inne och hon var inte säker på att hon kunde se hela ändå tydligen...
Men vi ska dubbelkolla vid 90 bara för att vara säkra då hon ska säljas om hon är tom...

Hopplöst??

Tänkte bara förtydliga lite saker oxå...

Hon hade en brunst när en ny häst kom till stallet.
Jag trodde givetvis det var helt kört eftersom detta var 21 dagar efter insem-brunsten. (hon är löjligt regelbunden jämt, med mycket tydliga brunster! Kissar, piper, kliar..U name it!)
21 Dagar senare kommer en miniversion. Lite rinn från slidan, kliade en stund mot väggen. Inget mer.
Under dessa 21 dagar har hon bytt personlighet.
Vill stå för sig själv i hagen. Visar tydligt att hon inte vill ha nåt som helst runt magen. Allra minst en sadelgjord.
Gosar gärna och är MKT lugn. Ökar mängder i vikt och sätter otrolig päls.
Jag har ägt henne i 5 år och aldrig sett nåt av detta innan...

När vi va hos vetten igår sa hon att gulkroppen vi såg indikerar att hon resoberat och vart i brunst för max två dagar sen. Isf skulle hon ha brunstat 13 dagar efter senaste. Byter de intervall om de resorberar???

Sorry för luddigt inlägg... Blev bara så ledsen att hon var "tom"...:cry:

KL

Då är min Ellen kollad i dag på 93 dygn och fortsatt dräktig med Corlensky G :)!

Vågar man hoppas på en repris av årets tro...

cohinoor_head.jpg

(e: Bravour)

Monika

Någon annan vars sto börjat få mage?
Hon har aldrig sett ut såhär förr, med en liten hängbuk, så jag gissar på att det är magen som börjar komma.
Hon är fyra månader gången i slutet på månaden, brukar det synas så pass tidigt? :)

bild-3.jpg

bild2-2.jpg

Åh vad gullig mage hon har! Det kan mycket väl synas redan, det är väldigt individuellt det där. Jag köpte ju ett ponnysto för två månader sen som är betäckt i juni, har inte dräktighetstestat henne, men hon ser dräktig ut.

Vilken härlig mage! Min tjej har gått ca 130 dagar nu och har också skaffat sig en liknande kula.:love: Min tränare kommenterade det förra veckan under lektionen med "Vilken fin mage hon börjar få" Menuette har börjat reagera lite mot sadelgjorden och är inte lika sällskaplig mot hagkompisen längre, utan verkar lite mer inbunden än vanligt. Jag rider henne än så länge som vanligt, dvs dressyrpass, markarbete, uteritter, men tänker trappa ner efter jul eller när hon inte vill längre. Hon jobbar på bra och jag tror hon tycker om att få röra på sig som hon är van vid ett tag till. Hon är beräknad till 11 maj!

Min som beräknad början juni nästa år har mage men tror det är blandat med "fritillgång" mage ;)

Men än så länge verkar alla 4 ston dräktiga. Sto 5 fick somna in igår hemma på gården. Hon var inte dräktig heller.

Jag minns inte hur många gånger vi var på ul. Det var typ; 17 dygn - dräktig, vid 30 - nej ser konstigt ut, fostret är nog dött men inte 100% säker, en vecka senare, nej där är inget, nästa gång - ja kanske ändå. Så höll vi på.
Vi så ingen brunst, veterinären inga ägg men ändå inget tydligt foster. Vid närmre eftertanke borde vi kanske tagit ett blodprov på henne, vad vet jag. Veterinären var förbryllad. Vårt sto har också väldigt djup livmoder och hon kunde inte nå "ända ner". Vid 90 dygn kunde inte veterinären skriva ett dräktighetsintyg så att vi kunde betala eller försäkra. Men vid ca 100 dygn dök han upp! Jag minns så väl när veterinären sa; den har legat nere i hörnan!
Man kan aldrig vara helt säker verkar det som så kanske ett blodprov kan ge bättre svar?

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka