Sv: Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?
*KL*
Mina två ponnydamer ska kollas den 20 oktober. Då är den ena på 111 dagar och den andra på 96 (får bli så när jag inte har tid att ta ledigt flera dagar för att åka med dem). Mest är det för att jag vill veta, det gör ingen skillnad (förutom att det kan vara skönt att veta om man ska anpassa utfodringen i vår eller inte).
Den ena känner jag mig rätt säker på att hon är dräktig, för hon piper och skriker och surar mot min hingst. Visar inga tecken på brunst, trots uppvaktning och hon beter sig mer hingstigt än hingsten i hagen. Brukar det betyda hingstföl i magen eller?
Den andra piper och viftar med frambenen och slår med svansen, MEN hon pissar gladeligen både högt och lågt när hingsten flirtar med henne. Hon ställer inte upp eller vänder rumpan mot honom och verkar helt ointresserad i hagen (de går precis bredvid varandra). Jag hoppas på dräktig, men med henne vet jag inte.
Mitt gamla sto brunstade flera gånger, men ut kom ett föl ändå, så jag hoppas ju att samma gäller för denna damen.