Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

Sv: Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

jaja, då är det bara att vänta ca 30 dagar till då helt enkelt..

Men ser de inget då och ja tycker hon fortsätter vara udda så ber ja nog om ett blodprov då...
Vore så dumt om det blev fel..

Det är ju hennes beteende/utseende som jag inte får ihop med tom...

Men vi får se, jag håller en tumme om att Liten bara var blyg sist!:angel:

Tack Garbo ;)

Nu håller vi tummarna på at våra *tanter * fortsätter att vara dräktiga .;)

Mia

Delvis KL

Mina två ponnydamer (welsh cob) konstaterades dräktiga på 96 resp 111 dagar i torsdags. De har också mage, framförallt 3-åringen har en bula som ditt sto. Den andra damen är nog mest fet i allmänhet, trots ransonering och endast hö.

Bellagio är en fin fin hingst *tycker* För man får finfina föl *kramar om sin -11 tjej* Så hoppas och håller tummarna att ditt föl blir lika underbart nästa år!

Liten update på min, eftersom att hon ställde sig och blinkade i torsdags så kom seminveterinären ut och klämde på henne idag.
Fortfarande dräktig som tur var :love: Hon var enorm. :D

Hon går in på sin femte månad idag eftersom att jag som vanligt räknat fel, så seminvet tyckte att hon kunde få sin första
abortvirusspruta idag också även om det är lite tidigt.

Förövrigt så flyttar vi till ett stuteri på fredag. Jag har hela tiden gått och oroat mig över det faktum att det nu står hästar
som skall åka iväg och tävla och träna i höst samt unghästar som ska gå treårstesten i vår/sommar i samma stall som Stella
står i nu. Så hon flyttar till en box på 16m2 i ett "fölstostall" där det inte kommer och går några andra hästar alls. :)
Det bör nog gå bra, det ligger bara en 20 minuters resa ifrån stallet vi står i nu.

KL.

Liten update från min sida också nu då :)

Bennie är fortsatt dräktig, har gått lite mer än 150 dygn nu, ska få sin första virusabort-spruta innan denna månaden är slut, hon är också gigantisk om magen nu tycker jag,när jag har jämfört med bilder sedan i sommras :angel:

Ska försöka lägga in bilder lite senare ( kanske till helgen), ska nu iväg och kvällsfodra ;)

Någon annan vars sto börjat få mage?
Hon har aldrig sett ut såhär förr, med en liten hängbuk, så jag gissar på att det är magen som börjar komma.
Hon är fyra månader gången i slutet på månaden, brukar det synas så pass tidigt? :)

Det ser absolut ut som en fölmage!
Min gula såg dräktig ut nästan med en gång!

Juni 3 månader dräktig

Juni 1 månad dräktig

Juli 2 månader dräktig, 4 månader dräktig, ej dräktig

September 6 månader dräktig (fölar i februari)

September 4 månader dräktig (fölar i april)

Bellagio är en fin fin hingst *tycker* För man får finfina föl *kramar om sin -11 tjej* Så hoppas och håller tummarna att ditt föl blir lika underbart nästa år!

Han var faktiskt ett tag mitt förstahandsval i våras men tänkte att jag iallafall skulle ta chansen till ett Ampereföl en gång till ,eftersom han sen kanske skulle åka hem .

Så jag är glad över mitt val med Bellagio och alla fölisar efter honom har jag tyckt varit fina :love:

Hoppas din tant/flicka går åt rätt håll med läkningen .

Mia

Låter som mig. Skulle ha Hip Hop på en men försökte med Cardento. Tog sig inte alls.. sen tog vi Hip Hop 4e försöket.. tog direkt.. suck ;)

Det går framåt med båda sjuklingarna hemma.. så skönt.

Mitt Rocky, Romano, Mowgli sto är gigantisk runt magen, har bara sagt tjoff på ingen tid. Beräknad fölning i början på April.
Har fått leta upp en större sadelgjord plus hon har blivit grymt tjurig.:grin:

Kimberley, Legaat, Garant stoet, ser inte speciellt dräktig ut, men hon har blivit förvandlad till en gigantisk knähund som vill krypa upp i famnen på en. I vanliga fall är en ett klassiskt fuxsto :devil:
Misstänker stoföl nästa år ;), när hon väntade hingsten var hon lika tvär som vanligt, när hon väntade sto var hon en gigantisk chiuauha :p Även hon beräknad i början på April.
Skiljer ca 3 dygn mellan dem.

Mina tanter börjar få mage :) Kul se på dem.. Två fölar med 3 dagar i mellan i juni, två i juli med 4 dagar i mellan.. så man jämnför lite. Dock svårt för några är ädlare och några nättare i modell så magen är lite olika. Sötast mage har Linnsan för hon ska föla först ;) Så hennes syns bäst.

Då gör jag ett försök att lägga in bilder min lilla tant :)

pic_show_id32790969.html

//http://www.pixbox.se/pic_show_id32790969.html

http://http://www.pixbox.se/pic_show_id32790969.html

Fungerade det? :idea:

nej det funkade inte.. du måste länka till en .jpg-fil eller annan bildfil om du ska visa bilden direkt i tråden (högerklicka på bilden så kan du få fram själva bildens adress)

Jag ska försöka komma ihåg att fota mina damer i dag, men jag vet inte om det syns så mycket på nån av dem än :) en fölar i juni och en i juli.

Och jag misstänker att jag ska få ett hingstföl, jäklar vad hon har hingstat sig under sin dräktighet. :devil:

*kl*

Här väntas det fortfarande ett Herzensdieb-Rubinstein föl nästa sommar! :D

Och jag misstänker att jag ska få ett hingstföl, jäklar vad hon har hingstat sig under sin dräktighet. :devil:

Inte säkert;) Jag hade ett sto i höstas som betede dig som en hormonstinn hingst, betäckte mitt andra sto som ställde upp sig bredbent o pinkade, så hon blev faktiskt betäckt:grin:
Detta sto fick ett stoföl i juli iår:D

Har samma erfarenhet som du. Mitt sto har fått två hingstar och två ston. Med hingstfölen var mitt sto mild och kelen medan hon med stofölen var argsint och rätt charmlös:D

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka