Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

Sv: Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

Hon är "nästan" connemara, Poetic Justice - Pommac - okänd. Mormor är importerad från Irland så det skulle ju mycket väl kunna vara så att hon är renrasig men det vet jag inte. Registrerad som ridponny. Dräktig med Kewin Rc 85.

Ja dom är supersmidiga och billiga!
Jag skickar alla mina tagelprov dit förutom de som måste gå genom UC Davies för registrering.

Jag har fått för mig att jag måste rycka svans då? Hon har ungefär tre strån till svans och
då lever jag hellre i ovisso än att bli av med den lilla svans hon har. :o

Jag sällar mig till kören för jag är också nyfiken på om hon är gul.
Ryck ryck ryck! :)

Läcker är hon iaf. Kommer det en liten viting ur magen så vet vi.

Men hon är väl korsningsreggad din lilla godbit? I teorin skulle hon alltså kunna ha ett silveranlag, och isf vara tex silverbrun :) En flummig och inte så trolig teori, men underbart vacker är hon i alla fall. Ska bli jätteskoj att se vad som tittar ut :)

Jag har fått för mig att jag måste rycka svans då? Hon har ungefär tre strån till svans och
då lever jag hellre i ovisso än att bli av med den lilla svans hon har. :o

Som Wrangler säger det går lika bra med manhår ,men kolla så roten är med när du drar och sen har du svaret om ca 1vecka normalt sett ;)

Skcka med några Olika kort ? Och skriv att om dom tror och behöver ta fler tester än du skrivit i papprerna så får dom ge förslag på om det är något mer du behöver ta eftersom hon är lite finurlig i färgen ?

Är Nyiken ju .....:D

Mia

Är det stoet som du fått så fina Chirlonföl på som nu är betäckt med Bellagio ?Mia

Nej hon är tyvärr tom i år eftersom hon fick livmoderinflammation efter fölningen i år så jag tyckte det var lite sent på säsongen att betäcka. Nästa år blir det nog ett föl i alla fall. Chirlon är ju en het kandidat som vanligt eftersom jag vet att hon lämnar fina föl efter honom men även Bellagio är med på hennes lista.

Stoet som nu är dräktigt med Bellagio är en gammal go dam på 19 år som lämnat superfina avkommor hos förra ägaren och hos Kyra som ägde henne tidigare.

+Calvaro, Gimlan och Mia; Ja men dåså, lite man kan jag nog avvara. Blir inte klok på hennes färg faktiskt.

Nu har hon blivit gråbrun med röda öron. :cool:

autumn_by_erehsidne-d4f2b57.jpg

stellapromenad_by_erehsidne-d4f2byr.jpg

Tänkte att jag nog eventuellt drar några strån man i helgen och skickar in. Knashästen. :p

Gimlan; Hon är en äkta bastard! Helt okänd härstamning. :bump:

Miaa; Jo jag lär få skicka med bilder, hon byter dock färg stup i kvarten.
Och det är inte så att hon har samma bruna färg varje gång man klipper henne heller,
utan ibland är hon röd när man klippt henne och så vidare.

fruktansvärt vacker färg har hon nu i alla fall! Bäst att inte visa för sambon, får då lär han åka och kidnappa henne... :)

Nu tycker moderatorn att tråden spårat ut. Vill du fortsätta diskutera din hästs färg kan du göra det i färgtråden så fortsätter vi diskutera årets betäckningar i denna.

Görel - moderator.

Hur har det gått med ditt sto?

Tyvärr tom och till salu....:cry:

Har börjat återfå sitt normala humör så jag gisasr på resorberat...

Trist, trist...vi ska in med vårt strulsto nu på 90 dygns. Jag har inte sett något som tyder på att hon inte är dräktig men man vet aldrig.

Lycka till!!!

Har förhoppningsvis en köpare här på buke som kan betäcka om sen, och jag får köpa avkomman. Så hoppet lever på sätt å vis...

*KL*

Ringde nyss för att boka UL på 90+ dygn (105?) och de påstår snabbt att dem inte gör UL på ston så sent :confused:
Hon tyckte jag skulle vänta 2-3 veckor till och ta blodprov, men jag skulle behöva betala hingstägaren nu...
Efter att ha tjatat lite så kommer dem ut idag iaf, men de sa att UL kommer inte visa nått.
Har ett svagt minne utav att jag ULat på 90+ ett par dar förut, eller minns jag fel? Gör man inte UL så här sent, trodde jag var bombsäker på att jag sett mitt foster i höstas med hjärtslag och allt...

Jag gjorde inte UL på 101 dygn utan vet kände på henne i stället. Hon sa att hon gör inte UL så sent utan känner bara.
Och hon kände en bebis där inne.

Jag gjorde UL en gång på dygn 90 och veterinären sa att det är svårt att se ordentligt då för att fostret är så stort. På skärmen som ändå var rätt stor, vi var på klinik, så syntes inte hela fostret. Men det gick att konstatera att det var så stort som det borde och att hjärtat slog.

Nog för att risken kanske är liten att fostret precis dött, men vore ju skönt att inte bara känna ett foster utan och kunna se att det lever (hjärtslag).
Men då kasnke jag har blandat ihop det och inte gjorde ett UL vid 90+ dygn förra året (fasiken vad minnet är dåligt när man inte har kalenderna framme).
Men då vet jag iaf lite vad jag har lust att proppsa på när vet. ringer/kommer ut. Tack. Återkommer med beskedet!

Heze är fortfarande dräktig!
och nog levde den allt, det flög ben fram och tillbaka på UL skärmen. 105 dygn idag, blir sent föl, men bättre ett sent föl än inget föl på en gammal märr.

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka