Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

Sv: Betäckning/semin av era avelsston 2011. Hur går det?

Här är det full pott nu :)
Sista stoet kollad på 17 dygn och Dräktig med Ampere :love:
Blir 3 Ampereföl hos mig nästa år och en är min,lovely :idea:

Här är det full pott nu :)
Sista stoet kollad på 17 dygn och Dräktig med Ampere :love:
Blir 3 Ampereföl hos mig nästa år och en är min,lovely :idea:

Har även kollat första på 30 dygn och såg den lilla/e där inne.....
Stona är e.Caprimond,Samba Hit och Zephyr

*kl*

Att dom aldrig kan följa ens planering! :grin:

Jag började tidigt och har en dräktig på 127 dygn, en på 81 dygn och en som har gått om igen... *suck* Hon kastade i maj på dygn 280, dramatiskt värre och vi förlorade henne nästan men hon hämtade sig snabbt och allt ser bra ut.... hon vill bara inte ta sig! 3-e försöket nu så håll tummarna!
Vill bara få henne dräktig efter allt strul med henne de senaste åren!

Hoppas verkligen att det tar sig nu (hon är under betäckning) och sedan får jag väl börja sova i förebyggande syfte inför möjligheten till dryga halvårets fölvakande nästa år.....

Någon ponny är de inte intresserade av, de har redan 6 stycken där 3 är unghästar (föl, 1 år och 2 år)
Fullblod har för dåliga gångarter. Business vet jag lämnar trevliga avkommor har träffat ett gäng. Ska be dom kolla på honom men jag är 99% säker på att de är intresserade av en dressyrhingst.

Rek. de fick av vet med Corlensky och ZW var enbart pga deras häga dräktighets% eftersom de blir sista försöket nu.

Någon ponny är de inte intresserade av, de har redan 6 stycken där 3 är unghästar (föl, 1 år och 2 år)
Fullblod har för dåliga gångarter. Business vet jag lämnar trevliga avkommor har träffat ett gäng. Ska be dom kolla på honom men jag är 99% säker på att de är intresserade av en dressyrhingst.

Rek. de fick av vet med Corlensky och ZW var enbart pga deras häga dräktighets% eftersom de blir sista försöket nu.

Jag har en Zuidenwind, och om jag inte minns fel så rekommenderades han till ston av bra typ och att han ska ge lättsamt temperament. Jag har givetvis lite egen erfarenhet av min avkomma, och rent typmässigt så har han inte gjort något fantastiskt jobb på min jämfört med stoets andra avkommor, iallafall inte som det ser ut nu (åring). De avkommor jag sett som ser fantastiska ut har nog alla haft en mamma av god modell.
I början var hon väldigt blyg och rädd för allt, människor fattade hon ganska snabbt att vi var snälla, men vi har lagt mycket tid på att få henne att fatta att det inte var farligt att vi sopade stallgången. Sambon har gjort mer jobb än jag har när det gäller sådant och det blev ganska snabbt en trygg och mysig häst. Hon har fått mycket beröm för sitt temperament. Nu är mamman också väldigt förtroendefull mot människor även om det är en reaktionssnabb madam. Jag är inte helt säker på att jag skulle välja att lägga Z på ett sto som är "mer än jag önskar".
Som det ser ut så kommer jag nog att behålla avkomman ändå, har sett några av mammans avkommor och jag tror detta blir en riktigt rolig häst att rida, men inte den som är snyggast i stallet utan ryttare (oj.. tur sambon inte ser detta, han skulle bli jättesur, det är hans ögonsten ;))

*kl*

I fredags kollades Gladys på 16 dygn och var då dräktig med Ampère! Mercy kollades vid samma tillfälle & är fortfarande dräktig med Bellagio på dygn 32!

:bump:

Tack! Håll tummarna nu oxå för att även Amperestoet är dräktigt med ZW!

kl
Parodie hade reabsorberat för andra gången i år, nu blir det inga mer försök på henne:cry::cry:

Jag får nog ställa in mig på att det inte blir något föl för min del. Stoet skulle blivit seminerad i lördags men skicket försvann på posten och jag har väldigt svårt att tro att hon står med ett så stort ägg som hon hade över hela helgen.Tråkigt när det varken beror på stoet eller hingsten utan på slarv från postens sida. Troligtvis hinner vi inte med något mer försök innan stationen stänger. Man får lägga det bakom sig och planera för nästa år istället
då kan man ju också börja tidigare och det är ju inte helt fel.

Grattis till alla som fått dräktigt! Kollar mitt sto den 8 augusti på 45 dygn:)

KL.

Intressant att läsa om din ZW unge:)

Själv vågar jag dock påstå att Zuidenwind förädlat mitt föl bra.
Mamma häst är iofs snygg och har en fin typ men samtidigt rätt rejäl och av helsvensk stam.
Avkomman har tunna ädla ben och är högrest med ett vackert huvud, väldigt snygg faktiskt! Finns bilder i 11ornas tråd.

Man vet ju aldrig vart det landar i slutändan men idag är han ögongodis:d

Lider med både dig och Mydia .... Känns som inte heller jag får dräktigt i år heller ...

Mia

Grattis till alla som fått dräktigt! Kollar mitt sto den 8 augusti på 45 dygn:)

KL.

Intressant att läsa om din ZW unge:)

Själv vågar jag dock påstå att Zuidenwind förädlat mitt föl bra.
Mamma häst är iofs snygg och har en fin typ men samtidigt rätt rejäl och av helsvensk stam.
Avkomman har tunna ädla ben och är högrest med ett vackert huvud, väldigt snygg faktiskt! Finns bilder i 11ornas tråd.

Man vet ju aldrig vart det landar i slutändan men idag är han ögongodis:d

Min är hyfsat ädel, men det är mamman också (ädel men kortbent), och hon är också långbent, och stor. Hon var snyggare som föl än nu, men åringar är ju inte alltid skitsnygga. Men jag tror att det kommer att bli en riktigt bra dressyrhäst av henne om hon får behålla hälsan. Jag är väl bortskämd med min 08:a som varit snygg hela vägen ;).

Lånar knappen för uppdatering.

Andra försöket med Dalwhinnie tog inte. UL idag och inget :( Så nu byter vi hingst. Sista försöket i år på det stoet.
Så håller tummarna andra lånestoet tog sig på detta försök med Cardento (ul i dagarna) samt de andra tar sig som är betäckta förra veckan.
Samt tanten hemma fortfarande är dräktig. Hon kollas 45 dygn första v augusti och de två som betäcktes förra v kollas samma v men 16 dygn.

Håll tummarna för oss! Vill se mer än ett föl nästa år!

Miaa, vi får komma igen nästa år istället. Ägget hade ju dragit sin kos men det roliga var ju att jag hinner med ett försök till. Av gammal erfarenhet så brukar det ju i regel fortsätta krångla om det väl har börjat på. Jag gör mitt sista försök så får vi se hur det går.

Miaa, vi får komma igen nästa år istället. Ägget hade ju dragit sin kos men det roliga var ju att jag hinner med ett försök till. Av gammal erfarenhet så brukar det ju i regel fortsätta krångla om det väl har börjat på. Jag gör mitt sista försök så får vi se hur det går.

Vi får hoppas att dom tar sig nu ,nya kompisar är beställda ny hingst så nu ska det väll ta sig :crazy: Men känner på mig att det inte blir något ....

Stina fina förlorade ju sin fölunge förra året och tog sig ju inte men då körde jag ju dumt nog på fryst eftersom hon hela tiden släppte ägget när ingen hingst fanns typ ..

Iår var hon dräktig på första försöket med Ampere men inte på kollen dag 42 utan påväg i brunst :cry:.

Så nu 3 gången gillt får vi hoppas .Vi får hoppas att vi får fölvaka tillsammans nästa år :idea:

Mia

Miaa hoppas verkligen att det tar sig nu, vill gärna se en fölis hos dig nästa sommar:)

Båda mina är dräktiga på 45 dygn och nu fosterförsäkrade.

Brindisi dräktig med Rausing och Donna Viva dräktig med Ampére. Vi åker den lilla turen från vår semester på västkusten via skåne och hämtar Donna Viva till Gotland nästa vecka

Ja, nu gäller det tredje gången gillt. Vi får hålla tummarna för varandra fast liksom du så känner jag det som om det inte kommer att bli någon fölis för mig nästa år. Vilken hingst har du bytt till ?

Mydia Jag har nu bytt till Bellagio ;) Gillar de få fölungar jag sett iår .
Klart vi håller tummarna för varandra ;)

och

* Garbo jag höll mina tummar för dig eftersom du har dina dräktiga nu :D Nu är det din tur att hålla tummarna för mig med Bellagio :p :-)

Mia

Blir många tummar som hålls för alla här nu!

Miaa: Hoppas det tar sig med Bellagio. Är så otroligt nöjd med min lilla flicka efter honom.

Klart jag håller tummarna för dig, gillar också Bellagio:love: Seminerade ju med honom förra året men fick ju inte dräktigt då:mad:

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Novalisa
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka