Sv: Betäcka med hingst som ej är godkänd för avel ännu...
Men jag har väl inte taggarna utåt? Varför hoppar du på mig?
Varför skulle TS sto inte vara värd en godkänd hingst (veterinärbesiktigad med godkänt bruksprov?). Varför ska hon avla på en hingst vars enda roliga fördel kan vara att den blir skäck..Om det är Zeb som skulle väljas ut? Varför inte välja en hingst som lämnar en avkomma med lite värde om den nu inte skulle bli skäck? Tror inte alls det blir billigare att använda en icke godkänd hingst i längden, i och med alla extrakostnader som tillkommer. Är stoet inte värd att få en ordentlig godkänd hingst så undrar jag om hon verkligen är värd att avlas på.
U
Kan folk här fälla in taggarna och sluta med ert ständiga hackande? Det enda felet med hela Bukefalos är er gamar, som hela tiden letar upp en lite kyckling att hacka ner på. Varför bildar ni inte en klubb här och nu och bildar ett eget forum? Vi vill ha lite lugn och ro här, vi andra. Gud, ni skapar dålig stämning!
Till TS: Jag tror jag förstår vad du menar. Du letar inte efter en kanonbra hingst med 10r rakt igenom. Du letar efter en hingst som ger friska och sunda avkommor, men som kanske är mer för allroundridning på hemmaplan. Har jag fattat det hela rätt? Då kan du väl kika på hingstar som tex. Zeb eller hingstar i din närhet som du kan åka och träffa. Är det någon speciell ras du är ute efter? Lycka till med ditt sto!
Men jag har väl inte taggarna utåt? Varför hoppar du på mig?
Varför skulle TS sto inte vara värd en godkänd hingst (veterinärbesiktigad med godkänt bruksprov?). Varför ska hon avla på en hingst vars enda roliga fördel kan vara att den blir skäck..Om det är Zeb som skulle väljas ut? Varför inte välja en hingst som lämnar en avkomma med lite värde om den nu inte skulle bli skäck? Tror inte alls det blir billigare att använda en icke godkänd hingst i längden, i och med alla extrakostnader som tillkommer. Är stoet inte värd att få en ordentlig godkänd hingst så undrar jag om hon verkligen är värd att avlas på.
U