Betäcka 2004

Ja, det ska bli väldigt spännande att se och följa hans avkommor. Ellinors andra hingstämne "Touch of gold" är också väldigt vacker.

det finns en häst i mitt stall efter den hingsten, om det är Mc Kay du menar, han står i skånes fagerhult väl.
Denna avkomman är också isabell och blev inkörd med sin pappa tidigt och kördes i par med honom :love:. Han är f 1999 och har verkligen ett toppentemperament.

Jag ska göra en "gårdsbetäckning" i år med tt nyinköpt franskt travarsto med min egen Vackra Travare.... :love:

mitt andra sto blir det förmodligen Jobie Tempest(trav)

hej!
ja det är han.
nej vad roligt visst är det kanon avkommor efter honom.
har "jobbat" i ett annat stall iskånes fagerhult där hon driver palomino avel.
hon har en avkomma efter honom ett sto som hoppad 130cm när hon var bara månader gammal,ett super trevligt sto lungn o kelig välldigt lätthanterlig.
vad heter den avkomma?
vart bor du då?
mvh

:)Jag vet. Men som sagt va, jag vill se hur min Elcatero unge ser ut först. Annars har jag ett Fullblod (Tyskt tror jag) som ev. kan komma på semin till Sverige nästa år.

Får fundera vidare. Finns alldeles för mycket hingstar (som i min smak m.m inte borde finnas i avel). Dom bästa går ju tyvärr och dör eller går till utlandet.

Jag har russ...
Jag ska betäcka Piretta, Ragusa och kanske Stjärna med Allgunnens Yes.
Gullviva och Samba ska betäckas med Rasputin.

Vet inte vem eller vilka som ska säljas i dagsläget.

Det är ju större chans att få veta om hon är gulbrun om du betäcker med icke-gul. Om du betäcker med icke-gul och hon är gulbrun så har du 50 % chans att avkomman blir gul och du får veta att hon har gult.
Om du betäcker med gul och hon är gul så är det ändå bara 25 % chans att det blir dubbel gul.

ja skulle ta Irco Mena o hoppas på att få ett sto föl .färst tävla o sen avla! :banana: :banana: :banana:

ok, tack...jag har bara hört det uttalas, och då låter det ju samma, det är inte mina hästar som är efter honom.
Men hästen i stallet är väldigt trevlig!

jag kommer från Helsingborg.
Hästen där i stallet ägs av en tjej som heter Malin. Han heter Fraendemarks ?? Mocca. Tror det stavas så. :smirk:

Problemet är bara att det finns så få cob hingstar i Sverige, hälften är borta på grund av hennes egen härstam och resten nja det ska vi inte prata så högt om. Det finns någon svart men den är det ingen ide använda då gulsvart är en ganska svår färg att sätta fingret på. :smirk: den nya fuxen som kom förra året verkar inte ha fått stona dräktiga......det kanske bara är elakt förtal men med ett sto som har kastat och krånglat så vill man gärna ha 100% på hingstens fertilitet och det hade HT :love: bättre upp ingen lång resväg hemifrån mig och världens bästa veterinär som stött upp i vått o torrt med igångsprutning osv. :)

OJ är det mocca träffade honom hos anne axel som har mackay.
han var finast tyckte jag.faktiskt favoriten där.
du får ge han en kram från mig!

Liknande trådar

Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Habina
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 740
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat