Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
det finns en häst i mitt stall efter den hingsten, om det är Mc Kay du menar, han står i skånes fagerhult väl.
Denna avkomman är också isabell och blev inkörd med sin pappa tidigt och kördes i par med honom . Han är f 1999 och har verkligen ett toppentemperament.
hej!
ja det är han.
nej vad roligt visst är det kanon avkommor efter honom.
har "jobbat" i ett annat stall iskånes fagerhult där hon driver palomino avel.
hon har en avkomma efter honom ett sto som hoppad 130cm när hon var bara månader gammal,ett super trevligt sto lungn o kelig välldigt lätthanterlig.
vad heter den avkomma?
vart bor du då?
mvh
Jag vet. Men som sagt va, jag vill se hur min Elcatero unge ser ut först. Annars har jag ett Fullblod (Tyskt tror jag) som ev. kan komma på semin till Sverige nästa år.
Får fundera vidare. Finns alldeles för mycket hingstar (som i min smak m.m inte borde finnas i avel). Dom bästa går ju tyvärr och dör eller går till utlandet.
Det är ju större chans att få veta om hon är gulbrun om du betäcker med icke-gul. Om du betäcker med icke-gul och hon är gulbrun så har du 50 % chans att avkomman blir gul och du får veta att hon har gult.
Om du betäcker med gul och hon är gul så är det ändå bara 25 % chans att det blir dubbel gul.
ok, tack...jag har bara hört det uttalas, och då låter det ju samma, det är inte mina hästar som är efter honom.
Men hästen i stallet är väldigt trevlig!
Problemet är bara att det finns så få cob hingstar i Sverige, hälften är borta på grund av hennes egen härstam och resten nja det ska vi inte prata så högt om. Det finns någon svart men den är det ingen ide använda då gulsvart är en ganska svår färg att sätta fingret på. :smirk: den nya fuxen som kom förra året verkar inte ha fått stona dräktiga......det kanske bara är elakt förtal men med ett sto som har kastat och krånglat så vill man gärna ha 100% på hingstens fertilitet och det hade HT bättre upp ingen lång resväg hemifrån mig och världens bästa veterinär som stött upp i vått o torrt med igångsprutning osv.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hästmänniskan Ja, jag uppfattade det lite svart eller vitt. Och jagvskulle inte själv klara attvsätta ett så bestämt mål att göra om hwla mitt system...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.