Betäcka 2004

Ja, nu behöver jag nog inte tillägga något. Mitt personliga själ till vissa skimmelhingstar vet både du och jag. Men ingen annan och det är nog tur det, Eller hur?? ;)

Kul att du är tillbaka roland, har saknat dina inlägg. Hoppas att du kommer att vara kvar här nästa år. Om du fortfarande är intresserad så är Busan till salu, hon finns på annons här på Buke.

Hej! Vad betäcker du med för hingstar? Stora eller minishetland? Har du bestämt hingst för iår? *nyfiken* :)
Fin användarbild på Emil!

En liten chansning så låter stammen som den kom från Nisse i Hornsund

Tycker bara det är konstigt att du är så himla intresserad av vilken tråd det är. Det är slutdiskuterat på den frånten och alla är nöjda och glada.

Förutom du då som vill leta halvt ihjäl dig för att hitta tråden. Men jag säger bara lycka till. För där du letar kommer du aldrig att hitta den.

Men dom vill ju inte acceptera att jag inte vill diskutera det längre och inte heller kan dom förstå att det är slutpratat om det.

Men öhhh...det finns väl inget kvar att diskutera...allt är ju utlagt med öppna kort!?! Har jag missat något? :confused: :confused:

Ja, domarn vill promt veta vilken tråd det diskuterades skimmel hingstar i.

Men jag orkar inte bry mig, hon får leta om hon vill. Som sagt allt är slutdiskuterat om det nu från min sida. :)

Tack! :bow: Många som känner igen Emil nu!

Jag har bara stora shetland, fast så värst stora är dom ju inte egentligen! :)

Jag har två ston i avel men har inte bestämt mig riktigt än. Väljer på ett par hingstar. Skulle vilja betäcka båda med Timothy v St Geerhof men det är för långt att åka om han står på Almnäs. Men annars lutar det åt Kasper för den ena och Wessel vd Amstelhof till den andra. Vilka tänkte du betäcka med?

Hej! Jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra ännu, det kryllar inte direkt av bra minihingstar i mellansverige, men Ellinor i Mjälkärr har de vackraste. Har en treåring som jag tänker betäcka nästa år, som fyraåring..håller på och funderar lite vilken hingst som skulle passa henne. Jag tänkte köra in henne det här året. Har även en åttaåring som är dräktig med Let´s try again. Tror att hon får gå gall nästa år.

Min treåring är från Almnäs. Torsten har otroligt vackra hästar!

Ja det har han, jag har faktiskt ett sto från honom, otroligt vacker häst! :love:

Try är min "mini-favorit" men jag gillade iofs nygodkända Skäpperöds Tarik också, fin färg med.

jag skall skicka mitt sto f 94 e. allegretto u b-premierat irländskt fullblodsto till GoldLöwe.
tror det kan funka bra.
har hört att goldlöwe har ett gott sätt samt har jag alltid tyckt om honom.
mitt sto är nog mer hopp men är tävlad lätta klasser i dressyr.
kanske jag behåller fölet, spörs att se.
hoppas nu bara goldlöwe lever han är 27 detta år.
annars tycker jag om roderick och baryon är fin oxå
weltman har jag funderat på annars

hej shady, för ovanlighetens skull läste jag något som jag verkligen blev intresserad av. som du skrev "är väldigt skeptisk till att lägga skimmel på isabell, sedan spelar det ingen roll vad alla andra säger här. så är det bara"
-"oj, vad spännande" tänkte jag, undrar varför det inte är bra att ha en skimmel hingst till ett isabell sto. Jag har ingen aning alls och tänkte att det kunde bero på att ett sådant föl kunde få missbildningar eller vad som helst..
Och sedan till min stora förvåning vill du inte svara på varför!!?? varför drar du då upp det? Tack ialla fall till "crazy" tror jag det var som förklarade för mig och säkert många fler nyfikna att fölet reskerar att föddas som isabell men med tiden blekna till en skimmel.
Tack "crazy" det var intressant att höra, det viste jag inte att den risken fans! Alltid lär man sig något nytt. kul att de flesta vill dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter.

Hej! Det var väl inte så svårt att räkna ut??! Om man hoppas på ett isabellafärgat föl då vill man ju inte att det ska blekas av o bli skimmel, klart som korvspad! Och med skimmelhingst finns det ju 50% chans för skimmelavkomma. Och eftersom det bara är 50% chans att få isabellaavkomma vill antagligen inte Shady riskera den chansen hon har. Inget konstigt med det.

Mitt xx-sto e Radetzky - Godswalk har föl vid sidan (eller ja, hon är ju avvand nu men iaf) efter Aer 1014 och är dräktig med Camiell-Flamingo Z 1049.

Hon behöver en hingst som lämnar höjd (är själv inmätt till 165 men inte så stor enligt mitt ögonmått), längre ben, rättställda ben samt både hopp och dressyr - en mer komplett hingst alltså än en ren hopp- eller dressyrdito.

Hon kommer bara att betäckas i år om jag får sålt ngn unghäst vilket jag iofs räknar med. Men får jag inte det har jag fem, och det är för många för att tillverka en sjätte...

Det lutar nu mest åt Roderik eller kanske Bourbon. Jag har dock tänkt mig en meriterad hingst i år och ingen oprövad pålle. Lite beroende av vad som hamnar i FT-projektet också, jag vet att Landlord, Leuthen och Lasandos kommer med men hur olika är de...? Kommer det ngn spännande där kankse jag väljer det.

Det lutar nu mest åt Roderik eller kanske Bourbon.

Härliga hingstar båda två. Mig lutar det mest åt Bourbone, om jag inte får en riktig pärla efter Elcatero, för då går hon nog dit igen. Vi får se.

Liknande trådar

Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Habina
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 740
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka