Besviken..

det gör inte våran helelr, fast abra barn med keps i ca: 7 års åldern. (eller ja, barn i den storleken) men det är för att några ungar (emd keps) kastat sten på honom som valp :mad: Men han skäller oftast bara.

Icke barnälskande hundar borde skyddas från "vanliga barn".
Ej hundvana barn kan vara en riktig pina för hundar.

Jag tycker dessutom generellt att det finns för få föräldrar som lär sina barn att vara försiktiga/respektera/snälla mot djuren och ett "låt hunden/katten vara" skulle jag gärna höra oftare.

Katter är bra, de har förstånd att försvara sin integritet och tillåts dessutom göra det, de stackars hundarna däremot skall tåla.

Min hund gillade inte heller barn, eller snarare hon förstod inte dem och pga hennes osäkerhet så blev det fel. Eftersom jag tränar barn med hundar så tog jag med henne dit, sa till barnen att de inte fick så mycket som att titta på hunden och förklarade läget, dvs att hunden var osäker. Vi har pratat en hel del om sådana här hundar och de tycket att det skulle bli roligt att försöka. Sagt och gjort, hon har gått lös vid varenda agilityträning och bara tittat på barnen med hundar och då sett att dessa små är precis som andra. Det är språksäkra barn som vet vad som gäller. Det har gått jättebra, Loka älskar barn och det är inga problem längre. Hundar härmar ofta beteende och för henne räckte det att stå och titta, nu kan hon tillochmed stå och bli kliad från att ha skällt hysteriskt så fort de närmat sig...

Det där med godis tror jag nämligen inte riktigt på, ser på hästar som nafsar ännu mer om du ger dem godis och förknippar då hunden barn med godis så är det lätt att den blir ännu buffligare och hara för vana att ta något ur handen på barnet.

Dock är det svårt för alla att träna så som jag tränade min hund, men fram tills dess att hon tyckte det va ok med barn så fick de aldrig röra henne och alla accepterade det eftersom jag förklarade för dem. Likadant var det med alla andra barn, "lek med de andra hundarna men inte med Loka för hon förstår inte er".

rörigt värre...

//E

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 055
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 608
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Hej! Har en rottis som är 10 månader och har tidigare varit jättefin i alla lägen. Sen han blev opererad (fraktur) och fick ligga i vila...
2
Svar
39
· Visningar
2 633
Senast: vikkaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter