Låt det vara - det är hans påminnelse till dig att han behöver aktiveras.Men några förslag på vilken metod jag ska använda för att få bort kampandet med kopplet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låt det vara - det är hans påminnelse till dig att han behöver aktiveras.Men några förslag på vilken metod jag ska använda för att få bort kampandet med kopplet?
Tyvärr tänker jag inte låta min hund hoppa och bita på mig. Hur skulle det se ut om jag måste ta upp mitt barn och han råkar bita han istället. Så det måste tränas bortLåt det vara - det är hans påminnelse till dig att han behöver aktiveras.
Men några förslag på vilken metod jag ska använda för att få bort kampandet med kopplet? Tror tyvärr inte det bara försvinner av sig själv även om han aktiveras mer, nu när han väl börjat med det :/
<snip>
Hundar blir inte vad man gör dem till. De blir vad man gör dem till inom sina ramar. Inte alla passar inom de ramar man tänkt sig, och då måste man antingen förändra sina egna önskningar eller förändra hundens möjligheter.
Tyvärr tänker jag inte låta min hund hoppa och bita på mig. Hur skulle det se ut om jag måste ta upp mitt barn och han råkar bita han istället. Så det måste tränas bort
Tyvärr tänker jag inte låta min hund hoppa och bita på mig. Hur skulle det se ut om jag måste ta upp mitt barn och han råkar bita han istället. Så det måste tränas bort
Fast jag kan inte lämna ett litet barn ensamt. Som jag förklara har jag inte möjlighet till barnvakt varje dag och att inte gå med hunden är inte ens att tänka påFast du kan ju inte gå ut med barn, andra hundar och sådant som inte fungerar. Du får i nuläget göra sådant som funkar, till du får bra hjälp med passande strategier att ta bort, inte befästa.
Fast jag kan inte lämna ett litet barn ensamt. Som jag förklara har jag inte möjlighet till barnvakt varje dag och att inte gå med hunden är inte ens att tänka på
Det tränar du bort genom att träna andra saker med din hund och bygga upp eran kommunikation, inte genom att specifikt gå in och försöka träna "inte hoppa och bita"... Jag har också en ras med stort aktiveringsbehov och han kan också lägga sig till med olater under vanliga promenader om han är understimulerad. Är han aktiverad på ett bra sätt så fungerar promenaderna utan problem utan någon specifik "gå promenad träning".Tyvärr tänker jag inte låta min hund hoppa och bita på mig. Hur skulle det se ut om jag måste ta upp mitt barn och han råkar bita han istället. Så det måste tränas bort
Kan tyvärr inte hålla med om det, kan vara en perfekt familjehund. Och är förvånad över att det inte är värre än vad det är. När han tappade all socialträning och fysisk aktivitet helt i 3månader, och sedan korta korta promenader (började på 10 min och ökade sedan) för att bygga upp benet igen. Ville bara ha tips på att få till problemet. Men får söka vidareOch därmed måste jag tycka att rasvalet är lite underligt. Det är föga förvånande att hunden bär sig åt så här. Det är vad som är att vänta av rasen när den är understimulerad. Det är en krävande ras.
Långt ifrån lämplig som familjehund, just för att den ofta kräver mycket av sina ägare.
Du har fått många tips till problemet, jag vet precis hur det är med en understimulerad unghund, vi fick operera våran när han var 6 mån, fullständig vila i två veckor och sen började vi med tränings programmet från rehab avdelningen, har ni inte haft kontakt med någon sån? Vi hade träning i vatten på gå band en gång i veckan och varannan dag här hemma så hade vi backträning som ökade efter schema. Varje dag var det stretching och massage och vart eftersom han läkte så ökade träningsprogrammet. Mot slutet så snöpulsade vi en timme om dagen i intervaller. Jag var frustrerad många gånger under rehabtiden eftersom hunden klättrade på väggarna men socialträningen fick han desto mer av, han åkte med överallt och fick sitta och titta på folk för att åtminstone få lite hjärnverksamhet, vi kunde även börja med spår relativt tidigt i och med att han skulle hålla sig i skritt och det hjälpte honom massor.Kan tyvärr inte hålla med om det, kan vara en perfekt familjehund. Och är förvånad över att det inte är värre än vad det är. När han tappade all socialträning och fysisk aktivitet helt i 3månader, och sedan korta korta promenader (började på 10 min och ökade sedan) för att bygga upp benet igen. Ville bara ha tips på att få till problemet. Men får söka vidare
Jag tror att du måste sätta dig ner och fundera på om det verkligen är hunden som är problemet eller om det är situationen som är problemet. Som jag ser det skulle du behöva lägga en timmes aktivering om dagen ensam med hunden för att ni ska komma till rätta med problemet.
Då gäller det för dig att först förstå vad problemet är.Ville bara ha tips på att få till problemet.
Fast jag kan inte lämna ett litet barn ensamt. Som jag förklara har jag inte möjlighet till barnvakt varje dag och att inte gå med hunden är inte ens att tänka på
Kommer aldrig sälja min hund på blocket..
Tack alla! Har fått tag i en som har sina hundar i tjänst som ska hjälpa mig
Kommer aldrig sälja min hund på blocket.. har man skaffat en hund så säljer man den inte bara för att det är lite motgångar!
Tack alla! Har fått tag i en som har sina hundar i tjänst som ska hjälpa mig