A
Anders
Vilken del av renen är godast och mest prisvärd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SouvasVilken del av renen är godast och mest prisvärd?
Hjärtat är inte så tokigt hellerSouvas![]()
Hela renen smakar ren och är inte god nånstans.Vilken del av renen är godast och mest prisvärd?
Haha, jag gillar viltsmakenHela renen smakar ren och är inte god nånstans.
Haha, jag gillar viltsmaken![]()
Haha, jag gillar viltsmaken![]()
Fast ren smakar ju Ren, och inte vilt.Den enda köttbit från just ren jag ätit som inte varit översvallande 'renig' i smaken har varit filé... men om det beror på att folk lagt ned mer möda i att tillaga den, eller någonting annat, kan jag inte säga.
Och jag som är "uppfödd" på ren- och älgkött minns första gången jag åt köttsoppa på nötkött - den smakade ju ingenting!!!Den smakar ju inte vilt... utan någon märklig korsning mellan vilt- och tamkött. Enda sättet att äta ren är om den är torkad eller möjligtvis rökt.
Köp hellre älg om du vill ha viltkött, det är billigare och godare.
Edit: Jag anser alltså att ren är vansinnigt överprissatt med tanke på vad den smakar. Dvs den är inte prisvärd.
Och jag som är "uppfödd" på ren- och älgkött minns första gången jag åt köttsoppa på nötkött - den smakade ju ingenting!!!
Vilken del @Anders ska köpa tycker jag beror helt på vad han ska laga av den, precis som med annat kött.![]()
Jag funderar på att beställa skivad högrev, får ett bra pris på det, som jag använder till olika gryträtter. Vad tror du om det?Vilken del @Anders ska köpa tycker jag beror helt på vad han ska laga av den, precis som med annat kött.![]()
Och jag som är "uppfödd" på ren- och älgkött minns första gången jag åt köttsoppa på nötkött - den smakade ju ingenting!!!
Vilken del @Anders ska köpa tycker jag beror helt på vad han ska laga av den, precis som med annat kött.![]()
Jag funderar på att beställa skivad högrev, får ett bra pris på det, som jag använder till olika gryträtter. Vad tror du om det?
Jag tycker nog man kan säga att renkött har viltsmak, allt vilt smakar ju olika, kött från rådjur är heller inte samma som från älg men båda smakar vilt.Fast ren smakar ju Ren, och inte vilt.Den enda köttbit från just ren jag ätit som inte varit översvallande 'renig' i smaken har varit filé... men om det beror på att folk lagt ned mer möda i att tillaga den, eller någonting annat, kan jag inte säga.