*Bästa tävlingsresultatet
67,68% i LC på hemmaplan i juni, vilket gav en andraplacering (min å hästens första placering tsm!). Bästa resultat i LB var 64,83% på en klubbtävling i oktober.
*Bästa tävlingsritten (inte alltid samma som bästa tävlingsresultatet)?
Bästa känslan var från en tävling i september, och då syftar jag mest på framridningen. Pålle kändes såå himla fin och trevlig på framridningen, framåt och glad!
Tyvärr lyckades jag inte riktigt förvalta det på tävlingsbanan, han var framåt men jag orkade inte rida ihop honom - ffa i galoppen. Det var en tittig tävlingsplats dessutom, men pålle va inte så stirrig (och seg) som han brukar vara. Han kändes glad och nyfiken.
Och FRAMÅT! När han blir spänd så blir han ofta seg och svår att påverka, så det var ett steg i rätt riktning! Det blev 58-59% på ritterna, och då hade jag en del missar i galoppdelarna så jag va väldigt nöjd.
(Bästa tävlingsritten var snarare den i LC, han var ganska stadig och helt ok framför hjälperna. Han segande inte ihop helt på banan, utan jag hade lite att spela på. Vi hade några få missar men överlag gjorde vi ett bra intryck.)
*Bästa minnet?
Det var nog när vi tog en andraplacering, jag blev så himla glad och stolt! Kunde inte riktigt tro det va sant
Har kämpat länge med att få denna häst (med mig på ryggen) att funka på tävling så det va kul att nån gång få till en hyfsat bra ritt. Kul att få göra det på hemmaplan oxå! Det bästa va ju ärevarvet å det tyckte nog hästen med för han bjöd till och showade lite
*Bästa träningstipset?
- Glöm aldrig grunderna! Back to basics-träningar är så otroligt givande!
- En sak i taget. Jag är en sådan som har svårt ibland att koncentrera mig på flera saker samtidigt, därför har jag börjat med att ha olika fokus på ridpassen - med målet att jag ska få alla bitar en aning mer på plats.
- Skrittarbete guld värt! Senaste tiden har det blivit mycket skrittarbete pga hård ridbana, vilket gett både mig å hästen så otroligt mycket! Skänkelvikning, öppnor och slutor i alla möjliga konstelationer. Gymnastiserande!
- Glöm inte bort att träna dig själv för att bli en bättre ryttare!!
*Bästa nya prylen?
Mitt dressyrträns!
*Och till sist, din favoritbild från året (en per häst)?
Vår första placering tillsammans!