Beslutångest, vilken ras ska jag välja?

N

Nikki

Nu har jag skallrat ur en del hundraser som jag vill ha och nu är det 3 stycken kvar.

Är 20 år, bor på landet, jobbar i stall på dagarna, har en hund sen innan. Kommer försöka ha med mig den nya hunden till stallet några dagar i veckan, långa promenader, lite sök och agility bara för skojs skull. Men nu till det svåra, tycker att de här 3 olika raserna som jag vill ha passar bra in på vad jag vill göra men få se vad ni tycker..

American Staffordshire Terrier, Golden retriver och Dalmatin.

Kan verkligen inte välja, vill ha alla 3 men det går inte. Fast dalmatinen är ju från början van att ha med bland hästar men hur är de andra två raserna bland hästar/djur?
Kanske blev lite virrigt!
 
Sv: Beslutångest, vilken ras ska jag välja?

Har en kompis som har en golden retriver när hon är ute och rider och rör runt i stallet och den trivs bra med det. Och golden är ju lite mer "vinter tålig". Men det är ju alltid svårt. Jag har en flat coalted retriver som har varit med i stallet och han är tävlad i lynad m.m. Han är bra på det sättet för det finns mycket motor i honom och han orkar mycket.
Lycka till med ditt val:D !!
 
Sv: Beslutångest, vilken ras ska jag välja?

dalmatinen är ju från början van att ha med bland hästar

nej det är den inte. man måste lära sin hund att visa respekt för hästar och hela tiden tänka på att det räcker med en liten kick och sedan finns inte lille Fido mer.
 
Sv: Beslutångest, vilken ras ska jag välja?

En "vanlig" golden av showtyp skulle säkert passa för dig och det du vill göra.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 652
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 451
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 203
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp