Berner Sennen?

Linna

Trådstartare
Hur stor blir en Berner Sennen? Jag diskuterade frågan med en bekant och dom sa att det finns två olika storlekar på dom varav den ena inte var större än en Golden Retriver stämmer detta??:confused:

Sv: Berner Sennen?

I så fall så sa hon fel till mig för hon sa berner sennen... Men just berner sennen finns väl bara i en storlek (lite varierande på individer förståss) Men det personen i fråga sa var att det fanns två sorters berner sennen vilket jag tycker låter märkligt..:confused:

Nej det stämmer inte.

Däremot kan jag tänka mig att hon kan ha reagerat på skillnaden mellan en liten, feminim tik jämfört med en stor, kraftig hane.

Tack för ditt svar! Jo visst det kan säkert vara så att hon sett en liten tik och en stor hane..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 006
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V