Benskydd för skogsridning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare AUM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 211
A

AUM

Hej!

Jag skulle behöva hjälp med att hitta bra och tåliga benskydd för ridning i skog och mark. De benskydd som jag använder vid dressyrträning är mjuka och går lätt sönder i skogen (pinnar mm gör hål i dem) därför behövs något hållbart. På ena frambenet finns det dessutom ett överben på utsidan kotan. Skulle därför vilja hitta par tåliga och bra skydd som samtidigt lämpar sig för överbenet. Insida av fårskinn går bort pga av praktiska skäl... Är det ett bra skydd har priset mindre betydelse.

Tackar på förhand!

Sv: Benskydd för skogsridning

Jag rider med Eskadron och det fungerar toppen! De är hållbara och lossnar inte och ramlar av.

Tack för era svar! Hur är insidan på dessa? Tänker på överbenet, som är som en liten knöl precis där senskydd sluter om kotan.

Jag har de här. De är helt i neopren både på utsidan och insidan och är väldigt lätta att hålla rena. Bara att skölja av och hänga på tork efter ridturen och är de väldigt smutsiga så går de att tvätta i 40 grader maskintvätt. Svårt att svara på hur de passar över överbenet, kanske bäst att åka till närmaste hästsportbutik och se?
neoprenegamasche480_462.jpg

Jag använder senskydden från Börjes, de är helt underbara! Perfekt passform, riktigt tåliga och dessutom billiga :love: Me love!

Peach skrev:
Jag har de här. De är helt i neopren både på utsidan och insidan och är väldigt lätta att hålla rena. Bara att skölja av och hänga på tork efter ridturen och är de väldigt smutsiga så går de att tvätta i 40 grader maskintvätt. Svårt att svara på hur de passar över överbenet, kanske bäst att åka till närmaste hästsportbutik och se?
neoprenegamasche480_462.jpg

lite nyfiken på det där med maskintvätt, funkar det på senkydden också, har en känsa av att mina hade gillat en sväng i maskinen :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 039
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 815
Senast: kurakosz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar