Benlindor??

L

Love_Destiny

Hej!
Ska vara med på klubbhopp. med min 24:åriga foderponny och undrar:får man ha benlindor?

Sv: Benlindor??

Tro nu inte att jag e helt dum i huvudet för att jag rider en 24-åring.Hon e jättefräsch och har i sin ungdom hoppat 1,40 så hon kan ju men jag kan inte hoppa en så pass gammal ponny utan benlindor eftersom jag inte vill att hennes leder ska ta skada.Ska dessutom börja med 70 ir 80 och sedan gå upp till högre klasser.
Tacksam för svar

Fram ska man har skydd eftersom det skyddar senorna mm. men bak kan man ha lindor men sätt dit en tejpbit eller ett extra karmorrband så att dom inte går upp

Lycka till :bump:

Det går bra att linda under senskydden. Du kan klippa av lindan så det inte blir så tjockt. Lycka till!

Du har redan fått svar men jag vill bara notera att du ska sätta fast spännet med en tejp bit eller något. Har hört om hemska olyckor som hänt när lindorna gått upp.... :(

Man får ha benlindor.

Men det bästa är att använda vanliga skydd.Det är så lätt att lindorna går upp och då kan det orsaka en otäck olycka.

Hoppas det går bra!

Om du inte vill ha benskydd istället kan du ju köpa sånna där "halvbenlindor" med kardborre. Funkar precis som lindor men är mycket säkrare om man ska , som du ska, hoppa med dem. De blir ju mycket lättre att ta på och av dem också xD

Annars, det finns väl någon sorts back on track "skydd"?

Liknande trådar

Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 414
Senast: TinyWiny
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För Fanny Gustavsson från Kasamark kan vi nog säga att hästar är livet. – I sommar har jag fem hästar som ska skötas och tränas...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar