Behöver jag hjälp ?

annie_cool

Trådstartare
Hej vet ej hur jag ska skriva detta men jag måste ha lite råd och sånt.,De flesta vet vad som har hänt men ändå.Men en mycket god vän till oss har just dött han dog för en vecka sen ungefär och allt har påverkad mig mycket. Kommer ej att gå på hans begravning då det kanske återupptas när min pappa dog alla minnen kommer nog upprepas och sånt kommer nog.Jag mår just nu dåligt och det är svårt att komma ur detta. Behöver jag prata med nån?

Sv: Behöver jag hjälp ?

Jag tror du kommer ångra om du inte går på begravningen. Även om det drar upp gamla minnen så är det fint att hedra sin vän och den kvarstående familjen, visa sitt stöd. Har du någon du känner att du kan dela tankarna med så är det säkert jättebra att få ventilera

Jag har pratat med Mamman i familjen och hon förstår och sa att jag inte behövde vara med. Hon ville inte att jag skulle må dåligt .De var själv på min pappas begravning så.

Det har blivit värre nu.Tankarna blir allt intensiva och bilderna är svåra att få bort. Minnena är och så svåra

Har du en kontaktperson på din dagliga verksamhet/din sysselsättning? Berätta för denne och säg att du vill träffa en kurator. Kanske kan din mamma ta dig till VC och på så sätt kan du få möjlighet att gå till psykolog.

Begravningar väljer man själv om man vill gå på. Du är där för din skull, ditt farväl och känner du innerst inne att du inte vill gå, eller behöver gå, så stannar man hemma.
Du har inte skyldigheter till någon annan att gå på en begravning, absolut inte!

Ang, om du behöver hjälp. Jag har följt dina trådar lite från och till och tror absolut att det kan vara bra att ha någon att prata och ventilera med. Berätta för din kontaktperson, så borde denne kunna hänvisa dig vidare. Alla behöver prata av sig då och då, så att söka hjälp är absolut inget att skämmas för.
Vem tilldelade kontaktpersonen? De borde kunna hjälpa dig vidare? Eventuellt, Kan du be bup om hjälp?

*styrkekramar* och ta hand om dig!

Har varit ledsen i tre dagar sen i Fredags. Det är som att jag återspelar min pappas död i en .Den tiden som jag inte var alls i form

Lss enheten här i ockebo Kanske det ska se vad jag kommer på.

LSS-enheten är nog inte rätt ställe att vända sig till. För att få hjälp därifrån behöver du en utredning och omhändertagande enligt SoL eller LSS (alltså lagarna!)

Din kontaktperson kan hänvisa dig vidare, och det är dit eller bup du ska vända dig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 874
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 661
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 121
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30