Behöver jag ett soffbord?

Benen på det här bordet väger nog inte mycket men bordsskivan är i marmor. Så den väger väl därefter. Jag tänkte att om man vänder den upp och ner så är det bara att skjuta in den i bilen. Får väl lägga en filt under för att inte repa skivan. Har ju rätt rymlig bil.
Om den är i marmor förstår jag om den är tung, min mamma hade ett marmorsoffbord som inte precis var lättflyttat :nailbiting: (och självklart var det jag och min syster som fick hjälpa till att flytta det när hon ville att något skulle ändras ;) ).
 
Min erfarenhet är att soffbordsytor drar till sig grejor. Vi måste städa den ytan varje dag, annars skulle vi ha ett berg av smått och gott på soffbordet.

Finns det en risk att problemet att hålla ytan tillräckligt fri från grejor överskuggar glädjen att ha ett fint soffbord?
 
Min erfarenhet är att soffbordsytor drar till sig grejor. Vi måste städa den ytan varje dag, annars skulle vi ha ett berg av smått och gott på soffbordet.

Finns det en risk att problemet att hålla ytan tillräckligt fri från grejor överskuggar glädjen att ha ett fint soffbord?
Kan vara så. Men nu har jag lyckats hålla köksbordet relativt rent från grejer under en tid, så det finns kanske hopp.
 
Klart du ska ha ett soffbord, speciellt om du tycker det är fint 😊
Kan du fråga någon av dina kursare om de kan hjälpa dig?

Jag älskar vårt soffbord, vi äter ju jämt i soffan 😁
Annars är det alltid fritt från saker så det behöver verkligen inte vara ett problem.
 
Klart du ska ha ett soffbord, speciellt om du tycker det är fint 😊
Kan du fråga någon av dina kursare om de kan hjälpa dig?

Jag älskar vårt soffbord, vi äter ju jämt i soffan 😁
Annars är det alltid fritt från saker så det behöver verkligen inte vara ett problem.
Alla mina kursare bor minst 6 mil åt fel håll. Så det blir sjukt mycket åkande om jag först ska åka dit och hämta och sedan åka åt andra hållet för att hämta bordet och sen åka in till stan igen för att lämna av.
 
Alla mina kursare bor minst 6 mil åt fel håll. Så det blir sjukt mycket åkande om jag först ska åka dit och hämta och sedan åka åt andra hållet för att hämta bordet och sen åka in till stan igen för att lämna av.

Ingen som har bil som du kan betala bensinpengar till?
Någon granne?
 
Ingen som har bil som du kan betala bensinpengar till?
Någon granne?
Har en granne som jag kan fråga, men tycker att jag redan frågat om hjälp för många gånger. Jag känner mig i så stor skuld till dem att jag inte vill besvära dem igen. Svårt när jag aldrig kan betala tillbaka på något sätt.

Resan till och från stan två gånger skulle gå på över 400 kronor och det är mer än dubbelt så mycket som bordet kostar. Jag har dessutom rätt ont om pengar just nu och värre kommer det att bli.
 
Har en granne som jag kan fråga, men tycker att jag redan frågat om hjälp för många gånger. Jag känner mig i så stor skuld till dem att jag inte vill besvära dem igen. Svårt när jag aldrig kan betala tillbaka på något sätt.

Resan till och från stan två gånger skulle gå på över 400 kronor och det är mer än dubbelt så mycket som bordet kostar. Jag har dessutom rätt ont om pengar just nu och värre kommer det att bli.

Fråga kan du alltid göra 😊
Säljaren kanske kan hjälpa att bära ut och någon granne att bära in om du inte klarar det själv.
 
Benen på det här bordet väger nog inte mycket men bordsskivan är i marmor. Så den väger väl därefter. Jag tänkte att om man vänder den upp och ner så är det bara att skjuta in den i bilen. Får väl lägga en filt under för att inte repa skivan. Har ju rätt rymlig bil.
Oj, du behöver nog en pirra för det, marmor är väldigt tungt. Men om du väl har en pirra och skivan får plats så kanske man kan välta dit det på en person?
 
Har en granne som jag kan fråga, men tycker att jag redan frågat om hjälp för många gånger. Jag känner mig i så stor skuld till dem att jag inte vill besvära dem igen. Svårt när jag aldrig kan betala tillbaka på något sätt.

Resan till och från stan två gånger skulle gå på över 400 kronor och det är mer än dubbelt så mycket som bordet kostar. Jag har dessutom rätt ont om pengar just nu och värre kommer det att bli.
En sockerkaka?
 
Ja, har en pirra men det är inte så bra. Vet inte om den duger faktiskt.

Räcker det verkligen?
Det beror ju på grannen, men det är vänlighet för vänlighet och halva grejen är ju umgänget. En sockerkaka i dörren eller bjuda på kaffe och sockerkaka hemma är ju en relation och relationer är givande i sig? Att ge mer blir ju betalning och då är det inte relation och tjänst längre utan tjänst och betalning och det är inte lika känslomässigt givande för grannen och svårt att prissätta.

Någon annan med mer koll på relationer får såklart rätta mig om jag har fel. Men att hjälpa någon är ju givande i sig även för den som hjälper, vanligen, såvitt jag förstått. (andra kan ju fungera annorlunda såklart)

Om pirran räcker beror väl på hur stor den är, hur stort soffbordet är och hur tjock skivan är är jag rädd. Två av tre på jobbet skulle jag gissat på hade fungerat bra, den tredje troligen inte.
 
Jag spenderar mina kvällar i soffan, så jag tycker absolut att ett bord behövs. Där lägger jag böcker, glasögon, dator, pennor, osv. Ställer glas/mugg. Sedan har jag en ljusstake, där jag ofta tänder ljus på kvällarna. Köper blommor ibland, och då hamnar de i vas på soffbordet.
Ja jag skulle känna mig helt förvirrad utan soffbord :D vad skulle jag då i soffan att göra alls, om jag inte hade en kopp te på någonting bredvid.
 
Här har vi teet på fönsterbrädan (och diverse annat på en pall bredvid). :)

En soffa helt utan någon form av teplats går inte för sig.
Om soffan är riktigt låg och man har en tät matta fungerar ju golvet också antar jag, men då riskerar man ju hela tiden att välta det.:D
 

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 067
Senast: Trott
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 153
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Har börjat få ont av mina hälsprickor så behöver ta tag i det innan de blir för djupa. Känner till Footmender men den är rätt dyr, kan...
2
Svar
25
· Visningar
1 509
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Längst inne i garderoben hittade jag denna tröja/kofta/poncho eller vad man nu ska kalla den. Jag har inget minne när jag köpte den...
Svar
7
· Visningar
776
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp