Behöver hjälp!

Silltunna

Trådstartare
Tusan också. Jag hade ställt en blöt plastpåse intill väggen i hallen och nu har den färgat av sig på den vita väggen :( Måste vi måla om eller finns det nåt medel jag kan använda för att få bort det? Det är beige tapet som vi målat vit.

Hoppas på att hinna fixa detta innan sambon kommer tillbaka från jobbresan :angel:

Sv: Behöver hjälp!

Fläckborttagningssvampar! Ser ut såhär:
52000056.jpg

Och finns att köpa i fyrpack på, om inte vanliga mataffärer, typ Clas Olsson och såna ställen. De liksom "äter upp" fläcken. De har funkat superbra när jag har provat dem!

Oj, en form av supersvamp! Attan att vi inte har inte Clas Olsson i närheten, då hinner sambon se det :D

Ska prova såpa först. Igår provade jag ättiksprit men är lite rädd att det tar för mycket på färgen... men det funkade på "avtrycket".

Materialet de är gjorda i antar jag, de känns liksom mer porösa än en vanlig disksvamp. Känns typ som en blandning av svamp och sån där grön massa man sätter plastblommor i, som jag självklart glömt bort vad det heter, men du förstår nog vad jag menar? Någon skillnad lär det ju vara för det behövs inget rengöringsmedel eller något på dem för att fläckarna ska försvinna, bara lite vatten.

Det har jag redan provat och det funkade tyvärr inte :( Måste ta tag i detta ikväll, ser så himla fult ut. Synd att det är så långt ner på väggen, annars hade man kunnat hänga en tavla över :angel:

Jag har också använt sådana och tycker också att de funkar väldigt bra mot fläckar, men jag tycker mig samtidigt ha märkt att man får vara lite försiktig så att de inte bleker ytan man använder dem på. Använder man dem på en vit vägg är det kanske inte så farligt då, men jag har bl.a. lyckats vitfläcka en dörr (dörren till fikarummet på jobbet ... :meh:) i mörkare typ faner med hjälp av en sådan svamp.

Fönsterputs har räddat mig! :D (gäller dom där ofärgade varianterna, tror det inte är bra spraya blått fönsterputs på väggen :o)

Iallafall, spraya och låt verka ca 3 minuter. Torka av! Upprepa vid behov. På detta sättet blev jag av med jeans som färgade av sig på en vit vägg. :D

Fläckborttagningssvamparna innehåller nån form av slipmedel tror jag, så därför ska man vara lite försiktig med vilken typ av yta man använder dem på.

Köpte såna där svampar på Bauhaus och de tog bort alltihop! :D Nu är jag lycklig över att ha en vit vägg igen! Tack för tipset eve91 och även alla andra, hoppas jag inte är lika klantig i framtiden :o

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: cewe
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 062
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist