Behöver hjälp och råd

B

brianudsen

Jag skulle behöva hjälp/olika slags råd av er.
Jag har en egen häst som jag har haft i två år nu till sommaren, som är varmblod, men han gör inga starter och har bara gjort ca 2 stycken förut (innan jag köpte honom). Eftersom jag själv håller mestadels på med både ponny- och storhästtrav så är jag inte särskilt insatt i ridning längre. Brian udsen körs inte längre över huvud taget och blev "spärrad" från travet för några år sedan (uppfödarna som spärrade honom) så därför vill jag börja tävla honom inom ridning d.v.s hoppning och dressyr. Dressyren är ju tyvärr grunden till nästan allt, och det är självklart den han/vi har "problem" med. Han kan och tycker alltid att det är kul att prova nya saker (men det är jättemycket jobb som behövs), men det är tyvärr jag som inte är tillräckligt duktig och jag vet itne tillräckligt mycket för att "skola om" honom. Även om han inte har gjort särskilt många starter inom travet så är han den här "typiska" travhästen. Jag skulle vilja ha så mycket råd och tips som möjligt hur jag ska jobba med honom, och vad jag ska göra.

Tack på förhand, casandra och brian udsen
 
Sv: Behöver hjälp och råd

heej cassandra! det är pernilla, hehe ditt kusinbarn du vet heh. jo, gör som jag för jag hade samma problem men sen kom jag på att ( asså det är en liten tjej som rider hoss oss och hennes mamma är ju såklart jämt med) hon mamman asså kunde ge mej lektioner :) hehe vilka bra råd va ;)

puss
 
Sv: Behöver hjälp och råd

Det bästa tipset jag har är att hitta en tränare eller ngn som kan hjälpa dig med det. Att hästen är så positiv kommer bara göra saker bättre! men det viktigaste av allt. Skynda långsamt som man säger. Böraja inte på nya saker förrän du har lärt den grunderna och så. Mkt viktigt!
Lycka till!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 875
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 881
Senast: Araminta
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 000
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp