Bedömmning av sele tack!

Tappsveden

Trådstartare
Jag vet nog redan vad ni kommre att säga men jag vill höra lite vad ni tycker...min syster har haft denan sele ute här på buke förut..

så kritisera och Berätta för mig varför jag inte ska ha denna sele!:rofl:

DSC02105.jpg

DSC02103.jpg

DSC02104.jpg

DSC02106.jpg

Sv: Bedömmning av sele tack!

den är för liten ;)
Resten är ju hundra på att nån annan tar :D

Är du inte lite korkad nu :rofl:
Det finns ju massor av trådar liknande denna om varför man INTE ska ha en sådan här sele!

Well well, I tell the story once again...
Hästen kan få skav av att bröstan sitter fast i skaklarna men hästen rör sig. Om den inte får skav är det obehagligt för hästen. Hästen måste bromsa vagnen med svansroten och armbågarna vilket oxå kan blir obehagligt. Däckeln är liten och om man har en enaxlad vagn kan det bli runt 10 kg om inte mer, som ligger på däckeln och det stor tryck eftersom den inte fördelar trycket.

Om du inte har Anders Erikssons häften, ta o köp dom för dem är bra!
Svenska ridsportförbundets shop

Läs detta:
Driveouts sida, läs "frågor & svar"
Cliffords sida

Några andra trådar:
Tråd
Tråd

/Lisa

jo jag vet att den igentligen är förliten..förstod att ni skulle säga det..har även en loksele som sitter bra opå henne men hon blir tjurig när jag sätter på den på henne.

japp har boken!

Tack för alla svar!

Jag vet faktisk tinte varför dne är där...kanske någon annan har något svar!

När man kör par sätter man stångkopplet där och som i sin tur sätts i parstången.

Då passar väl inte lokselen?
Hehe om du spänner sadelgjorden då? Säger hon inget då? :D

Sätt på lokselen o fota får vi se den oxå!

Men om du använder draglinor och svängel samt baksele fungerar selarna hyfsat, men det är eg bättre att köpa rätt sele o vagn från början!

/Lisa

ok bra då vet jag det med ringen..
använder själv också loksele..
tycker det är bättre när man drar lite tyngre saker..

Jo den passar bra vad jag har hört av min hovslagare som är travtränare . jovists bir hon arg då jag spänner sadelgjorden.. hon blir mest arg nu när jag ska spänna lokorna...

jo kan ta och fota henne i loksele. hon är med föl och det är bara 7 veckor kvar så hon är lite tjurig..men jag fixar ett par bilder..

jag har en baksele som jag tror sitter rätt hyfsat på henne.
Har dock inte direkt råd att köpa en riktigt bra vagn...eller en dyr sele då jag är fattig och får bara 950 i månaden...=)

Är du fattig!? Och du har en häst :eek:
Häst som är så dyrt!?!
Varför ska du envisas med att köra häst om du måste plåga den med en dålig sele!?
Equilex säljer rätt selar till mkt billigt pris, så om man bara ska köra nån gång så blir en sådan sele bra! Annars kan du kosta på en bra däckel o draglinor (o svängel ntvs) för själva bröstan går att använda o kanske bakselen??

Vad har du för vagn?
Kan man få se hela hästen? :D
Bakselen?
Lokselen??

Vem/vad du tror på struntar jag i, det är hur du kommer att behandla hästen (köra den) som är viktigt!
En travtränare har ju sitt: trav!
Varför skulle en sådan veta vad som är bekvämast för hästen? En del travtränare vill bara få ut pengar på hästen :(

Ursäkta om jag låter hård, men jag gillar verkligen inte travtränare och skitselar :o :crazy:

/L

Senast ändrad:

Det finns selar från 1700:- på www.equilex.se Inte helt omöjligt att spara ihop, även om man bara får 950:- i månaden.

_L_ skrev:
Är du fattig!? Och du har en häst :eek:
Häst som är så dyrt!?!

Vänta nu här... Häst är så dyrt som man gör det. Tjejen kanske har häst hemma på gården? Det är betydligt billigare än att ha sin häst inackorderad.

/Fjunet, student med häst och flera tusen kronor över var månad av 6900:-

hehe jag menar det där som ett skämt :smirk:
Men många kostar ju på sina hästar i tron om att det är nödvändigt, fast inte när det gäller körning :crazy:
Ja billigare med eget stall + en generös bonde i närheten eller i släkten :D

/L

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 087
Senast: MiaMia
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 704
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 231
Senast: GoLightly
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 077
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka