Bedöma någon utefter dess släkt?

Gör ni det och isåfall varför? Spelar det någon roll för er om ni känner till familjen/släkten eller utgår ni enbart från personen ni har framför er?
Beror ju på vad man ska bedöma?

Om tex A är rolig, smart och trevlig att umgås med fast A's släkt inte är det = nej men om A frågar om att låna pengar och jag vet att en del av A's släkt är kriminella/har skulder, men vet inte om A är med i det = ja, jag bedömer då efter släkten och lånade inte ut pengar

Beror ju på vad man ska bedöma?

Om tex A är rolig, smart och trevlig att umgås med fast A's släkt inte är det = nej men om A frågar om att låna pengar och jag vet att en del av A's släkt är kriminella/har skulder, men vet inte om A är med i det = ja, jag bedömer då efter släkten och lånade inte ut pengar
Jag lånar inte ut pengar till någon alls om det inte är summor jag kan ge bort. Där har ju släkten noll bäring. Jag inser dock nu att om jag vetat att människan som köpte en häst till mig var syrra med en ökänd hästhandlare så hade jag inte blivit av med en del pengar. Kanske jag ändå agerar annorlunda mot vissa släkter efter den betan.

Liknande trådar

Tjatter Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: lizzie
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 523
Senast: Mabuse
·
R
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 239
Senast: corzette
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31