bebis sommaren-07

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: bebis sommaren-07

Okej, då vet jag lite mer! Känns som om det vore skönt att åtminstone veta att det finns något där inne, kanske får bli ett privat ultraljud. Tack för att ni båda förklarade lite!
 
Sv: bebis sommaren-07

Ska få i Juli/augusti, får vet mer 28/12 då ja ska till MVC,

Längtar mer till MVC än till julafton!:rofl:

Första bebisen och sommaren känns oändligt långt bort...
 
Sv: bebis sommaren-07

Jag också :o
Var inte direkt planerat utan slarv med p-piller :o :o

Men otroligt välkommen ändå hos både mig och sambon, absolut!!

Däremot är jag lite pinsamm, vet inte om jag hade mens i oktober eller inte, november hade jag ingen så...
Har alltid tyckt att mens är ett aber och förmodligen inte reagerat om jag sluppit, vilket gör mig en smula osäker.
Har tid hos MVC 3 januari, nervigt.

(inga barn sen tidigare men en drös djur :angel: )
 
Sv: bebis sommaren-07

Är det först när man gjort UL som man kan se närmare när det är beräknat? Om man somjag inte vet när man hade sista mensen?:o
 
Sv: bebis sommaren-07

Jag har samma problem!:o Men efter lite dividerande skrev bm ett datum och sen får datumet bli flyttat jag är på UL.
 
Sv: bebis sommaren-07

Jag har samma problem!:o Men efter lite dividerande skrev bm ett datum och sen får datumet bli flyttat jag är på UL.

Skönat att höra att man inte är helt ensam om det då
:D

Damen på MVC som väl är samma som hon som har hand om preventivmedel lät mer än lovligt sur när jag inte visste exakt när senaste mensen var.
Tyvärr vet jag sen förr (när jag var på besök om p-piller) att hon är en riktigt svår varelse, känns lite gruvigt därför. :(
Bara hoppas att det blir bättre än jag tror. :idea:
 
Sv: bebis sommaren-07

Har tid hos MVC 3 januari, nervigt.

Åh, samma dag som jag (vi) har tid, skoj :)
Hoppas allt går bra med tanke på din sura bm...


F ö håller jag med vem det nu var..jag tycker också att man borde få göra ett VUL på inskrivningen, så man vet om det bor något där inne. Är sjukt orolig för missfall..usch.:crazy:

Lycka till alla!!:)

//r
 
Sv: bebis sommaren-07

ja om du inte vet när du hade mens sist så är det svårt att veta när den borde komma utan att göra ett ul.
 
Sv: bebis sommaren-07

jag fick tid för vul en vecka efter inskrivningen. borde väl vara lika för hela sverige eller?

vet att om man är äldre så får man ta massa exra prover och så pga ökad risk för diverse saker. men jag är bara 21 och har inga konstiga sjukdomar i släkten å va frisk själv.

säg till på inskrivningen att du vill göra ett vul.säger dom att man inte får så kan du ju alltid gå till en privat klinik som jag skrev tidigare.
 
Sv: bebis sommaren-07

sattes datumet för sista mensen mittimellan då du vet att du hade mens och månaden du inte kommer ihåg om den kom då eller?
 
Sv: bebis sommaren-07

jag fick tid för vul en vecka efter inskrivningen. borde väl vara lika för hela sverige eller?

vet att om man är äldre så får man ta massa exra prover och så pga ökad risk för diverse saker. men jag är bara 21 och har inga konstiga sjukdomar i släkten å va frisk själv.

säg till på inskrivningen att du vill göra ett vul.säger dom att man inte får så kan du ju alltid gå till en privat klinik som jag skrev tidigare.

Åh, okej, men då kanske jag får en tid när jag är där då...eller nåt. Fast tror jag ska ringa dem imorrn o höra om det skulle finnas möjlighet att få göra ett VUL nu innan inskrivningen. Det är nu jag är orolig pga att jag blöder och sådär.. :crazy:
Fast jag är 19 och har vad jag vet inga sjukdomar i släkten jag heller...åh hoppas allt är bra!!

//r
 
Sv: bebis sommaren-07

sattes datumet för sista mensen mittimellan då du vet att du hade mens och månaden du inte kommer ihåg om den kom då eller?

Tror:angel: att jag hade mens i september och mer mot slutet så hon tog ett datum runt 20 september.
 
Sv: bebis sommaren-07

Här får man nog inget VUL, jag har iof inte frågat om det heller men det var i alla fall inget jag blev erbjuden.
 
Sv: bebis sommaren-07

Förstår att du är orolig om blöder! Hoppas du får göra ett VUL! Även om jag inte haft sådana problem vore det ju kul att veta om det bor någon därinne:) Känns väldigt overkligt tycker jag!
 
Sv: bebis sommaren-07

Tråkigt att du träffat på ett surkart! Min bm blev inte alls sur. Förstår inte varför dom skulle behöva bli det heller:crazy: Har aldrig haft kontakt med någon bm innan så det hade nog inte känts så bra om hon blivit sur!
 
Sv: bebis sommaren-07

Förstår att du är orolig om blöder! Hoppas du får göra ett VUL! Även om jag inte haft sådana problem vore det ju kul att veta om det bor någon därinne:) Känns väldigt overkligt tycker jag!

Precis! Jag tycker också att det känns overkligt. fast lite mer verkligt nu, än för ett par veckor sen iaf...mm, får hoppas på det!

//r
 
Sv: bebis sommaren-07

jag fick tid för vul en vecka efter inskrivningen. borde väl vara lika för hela sverige eller?

vet att om man är äldre så får man ta massa exra prover och så pga ökad risk för diverse saker. men jag är bara 21 och har inga konstiga sjukdomar i släkten å va frisk själv.

säg till på inskrivningen att du vill göra ett vul.säger dom att man inte får så kan du ju alltid gå till en privat klinik som jag skrev tidigare.

Här gör man inga VUL och bara ett UL, vad jag vet är det mesta olika över landet.
 
Sv: bebis sommaren-07

KL

Här erbjuds man VUL om man har haft problem tidigare men inte vid första graviditeten.
 
Sv: bebis sommaren-07

jag fick tid för vul en vecka efter inskrivningen. borde väl vara lika för hela sverige eller?

vet att om man är äldre så får man ta massa exra prover och så pga ökad risk för diverse saker. men jag är bara 21 och har inga konstiga sjukdomar i släkten å va frisk själv.

På min MVC kan man inte få VUL. Inte ens vanligt UL gör de här, utan man blir kallad till KK i Lund.

Jag är 38 år och har inte gjort en massa extra prover. Jag har visserligen gjort ett fostervattenprov, men det gjorde jag även när jag väntade dottern och på egen begäran. När man fyllt 35 blir man erbjuden det, innan 35 är det inte alltid bm frågar om man vill göra ett utan då får man säga till själv.

Det man tar reda på i ett fostervattenprov är framförallt att barnet inte har ryggmärgsbråck och att barnet inte lider av kromosomsjukdom som Downs syndrom. Risken att barnet föds med DS är större när modern är äldre, men det finns även yngre mödrar som fött barn med DS.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 946
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Hur funkar det med sjukskrivning när man har bebis om den andra föräldern inte kan ta ut föräldraledighet? Finns det någon lösning? Ska...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Linn-Nora
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 731
Senast: L(i)FE
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
39 951
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp