Beaulieu...

simpan

Trådstartare
Såg ett så otroligt vackert fullblodssto till salu på Isolaracing att jag måste höra mig för lite, trots att det egentligen inte ska köpas några fler hästar just nu. Men hon såg verkligen FIN ut så här funderas det nu för fullt!

Hästen står tydligen i träning hos Tommy Gusafsson, två år gammal och har gjort 4 starter och har ett formtal på 63. Efter: Most Welcome- Diaglyphard
Är det en häst som förväntas gå bra inom galoppen, sett på det hon hittills presterat eller är försäljningen pga att hon hellre ska gå som ridhäst?

Någon som vet mer om henne, ska förmodligen efter lite funderande här hemma ringa Tommy och höra mig för men tänkte kolla lite här först. Det brukar alltid vara någon som känner till hästarna.

Rör hon sig trevligt? Vettig i huvudet?

Jag har idag ett superfint sto efter Sharp Matt hemma och det är nog den trevligaste häst jag någonsin träffat så ett till fullblod med samma mentalitet är mer än välkommen till mig :angel:

Har tidigare haft ett fullblod efter Diaglyphard och har erfarenheten att han ofta lämnar trevliga ridhästar så stammen talar verkligen för att hon är så trevlig som hon ser ut.

Någon som känner till henne?

Sv: Beaulieu...

Hej! Fullblodet Beaulieu finns hos mig utanför linköping. Hon är född 2/4 2005.
Jättetrevligt psyke snäll och vänlig men mycket motor. Jag köpte henne som 4-åring. Mitt barnbarn som då var 8 år red henne utan problem. Hon är den lugnande faktorn när man tex möter får eller kossor. Hon går i en flock med 4 andra ston. En mycket lugn och harmonisk flock. Har även testat henne på löshoppning och hon hoppar som en "gummisnodd". Myten om att fullblod är stressiga kan jag inte hålla med om - hon är en riktig pärla. Om du vill kan jag maila över några bilder på henne.

Med vänliga hälsningar
Monica Strand

Sv: Beaulieu...

Jag har idag ett superfint sto efter Sharp Matt hemma och det är nog den trevligaste häst jag någonsin träffat så ett till fullblod med samma mentalitet är mer än välkommen till mig :angel:

Du får nog svårt att hitta en hingst som ger så otroligt trevliga avkommor som Sharp Matt. Jag har själv ett sto efter honom och hon är helt underbar. Rolig och förståndig!:p

Om du har sett Kalenderhjälpens kalender är hon Fröken Februari!:love:

Jag tror inte att Isola Racings hemsida är aktiv längre, det skulle förklara varför Beaulieu fortfarande står till salu och som 2-åring.:angel:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 244
Senast: alazzi
·
Gnägg Min kompis ska köpa ett föl och jakten på den perfekta fölungen har gjort att jag börjat fundera på detta med hästraser. Jag upplever...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 565
Senast: megasus
·
Hästhantering Jag har just nu en fd galoppör hemma för omskolning till ridhäst. Jag har hållit på med hästar i över 30 år och anser mig vara både...
2
Svar
22
· Visningar
3 723
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 160
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar