Ja, fast inte åt det håll det var tänkt.Skenade den så gick det ju framåt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, fast inte åt det håll det var tänkt.Skenade den så gick det ju framåt
Det är iallafall inte ofta de fullbloden jag ridit/rider tvärvänder och springer pt andra hållet. Däremot har många varmblodiga ridhästar gjort just såFast att en häst tänker mer framåt innebär ju främst att de reagerar på rädsla genom att springa snarare än att "studsa", inte nödvändigtvis att de fortsätter springa framåt åt det håll de var på väg. Ett flyktdjur springer ju sällan mot faran.
Det iallafall jag menar att oftast reagerar de med att titta till o gå fram.Ja, jag har då både sett travare skygga med sulkys och lösa och galoppörer som lagt in backen med en väldig fart, så att de alltid tänker framåt skulle då jag ta med en stor nypa salt. Var det inte ett väldans rabalder på Solvalla för något år sedan om skenande hästar pga en vit ponny?
Skulle det vara någon slags motsats mot mitt påstående? Eller vad är din poäng?Det är iallafall inte ofta de fullbloden jag ridit/rider tvärvänder och springer pt andra hållet. Däremot har många varmblodiga ridhästar gjort just så
Det jag menade var att de oftast fortsätter åt det håll man var på väg även om någon uppfattas som läskigtSkulle det vara någon slags motsats mot mitt påstående? Eller vad är din poäng?
Den slutsatsen kan man inte nödvändigtvis dra.Dessa två inlägg efter varandra skapar en intressant frågeställning. Att personlighet visar sig tidigt skulle väl betyda att det har med arv och göra men att flera avkommor med samma föräldrar är så olika tyder på motsatsen?
Det beror väl främst på var faran dyker upp nånstans och hur skrämd hästen blir. Är ju såklart skillnad på en lätt reaktion och en panikslagen häst. Inlägget jag svarade på tog upp skenande hästar på en travbana och min poäng var att en häst kan tänka framåt och ändå springa ifrån en fara, eftersom det generellt går emot ett flyktdjurs instinkt att springa in i faran.Det jag menade var att de oftast fortsätter åt det håll man var på väg även om någon uppfattas som läskigt
OkDet beror väl främst på var faran dyker upp nånstans och hur skrämd hästen blir. Är ju såklart skillnad på en lätt reaktion och en panikslagen häst. Inlägget jag svarade på tog upp skenande hästar på en travbana och min poäng var att en häst kan tänka framåt och ändå springa ifrån en fara, eftersom det generellt går emot ett flyktdjurs instinkt att springa in i faran.
Just det som gör att jag föredrar fullblod, visst det händer snabbt och mycket när dom blir rädda men släpper det fort.