Beach 2017

Den här dagen har jag längtat efter sen jag började jobba i halva oktober. Sommartid! :bump:

Däremot hade jag inte riktigt räknat med den bieffekten att klockan skulle ringa en timme tidigare i morse. :wtf: Var rätt död när alarmet gick igång. Men ponny och jag har ridit 75 minuter i blandade gångarter, och sämre sätt att påbörja sin dag kan jag ganska lätt komma på. :D

Gick till och från stallet för att lunchfodra idag. Jag är fortfarande duktigt snuvig, men det känns inte som att huvudet är fullt med cement längre, och dessutom är det oförskämt bra väder så det hade liksom inte varit försvarbart att ta bilen. :p

Härlig dag. :love:

Jag har väl rört mig två meter idag. Överjävlig allergidag kombinerat med att halva dagen spenderats själv med avkomman och andra halvan hos svärföräldrarna har gjort att det inte blivit mycket gjort. Gick dock över 22 000 steg igår, så jag tänker leva på gamla meriter och äta glas ikväll ändå. :D
Att äta glas verkar lite onödigt tycker jag, men hoppas att du hade en härlig kväll och njöt av den helt klart välförtjänta glasSen! ;)

Jag har anmält mig till ett lopp..! :nailbiting: 16 km trail, whaaaat. I mitten på juni, så nu gäller det att fortsätta springa men inte gasa på för mycket. Tre år sen jag sprang ett lopp senast, om man inte räknar alla orienteringstävlingar förra året förstås :angel:
Åh vad skoj! Vad innebär "trail" i sammanhanget, är det typ terränglopp eller?

Och nu ser jag att bara tjejer får vara med :down:
Ah, så himla störigt! Jag har samma angenäma problem med ett hinderlopp jag vill springa i sommar, och även om jag förstår anledningen (och till viss del även tjusningen) till att stänga det för män så kan jag inte låta bli att bli lite tjurig... Kunde man inte ha i alla fall ett par startgrupper öppna för män också liksom?

Att äta glas verkar lite onödigt tycker jag, men hoppas att du hade en härlig kväll och njöt av den helt klart välförtjänta glasSen! ;)

Åh vad skoj! Vad innebär "trail" i sammanhanget, är det typ terränglopp eller?

Ah, så himla störigt! Jag har samma angenäma problem med ett hinderlopp jag vill springa i sommar, och även om jag förstår anledningen (och till viss del även tjusningen) till att stänga det för män så kan jag inte låta bli att bli lite tjurig... Kunde man inte ha i alla fall ett par startgrupper öppna för män också liksom?

Eller hur! Just rosa bandet och Cancerfonden berör ju även män anser jag så det kändes surt. Hade gärna sprungit det med min man. En mil känns lagom och jag lägger gärna extra pengar som går till Cancerfonden.

Ännu en underbar vårdag som nästan kändes som en sommardag! Vi gick upp tidigt och körde ut till vårt favoritställe för vandring, och hann dit precis lagom innan resten av världen kom på samma idé. Det är en relativt kort men väldigt brant slinga upp, så det blir mycket flås och det suger rejält i rumpa och ben. Men utsikten när man kommer upp är värd varenda svettdroppe!

17577689_10154495794925677_1187863027_n_58d814fe2a6b2258dc4d09d5.jpg

17522212_10154495767675677_1061503043_o_58d814349606ee772050683c.jpg

När vi kom ner igen satte vi oss på byns lilla pub och åt lunch i solen. Gissa vem som brände sig på näsan? :laugh:

17500094_10154495768435677_1183866317_o_58d815f59606ee771214976d.jpg

Jag skattar mig lycklig som bor på ett ställe där vi kan nå det här på ynka 45 minuters körning från vår lägenhet mitt i stan :)

Det här räknar jag som veckans sista träningspass, och med det blev det tre pass denna vecka. Jag ville gärna upp i fyra, men ibland kommer livet emellan helt enkelt!

Planen för kommande vecka är som följer:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad, löptur efter jobbet.
Onsdag: 6 km transportpromenad, PT-pass efter jobbet
Torsdag: 6 km transportpromenad, annars vila
Fredag: 6 km transportpromenad, kettlebell-pass före jobbet.
Lördag: Styrketräning med fokus överkropp.
Söndag: Vila.

Då var det måndag igen! Friska barn (får se vad länge det håller i sig) som ska på dagis och jag får jobba i fred :D Maken fortfarande sjukskriven men är inte lika handikappad längre.

Sammanfattning av min vecka är ett corepass+liten cirkel, två styrkepass, ett hiit pass och ett löppass. Promenad varje dag och två ridpass (lugn vecka pga vaccination och sjuka barn) Nöjd med veckan trots sjuka barn.

Planen denna veckan:

Mån: Morgonpromenad + core
Tis: Morgonpromenad, hjälpa dottern rida och styrka
Ons: Morgonpromenad + eventuellt ett hiit pass + ridning
Tors: Morgonpromenad, em promenad och styrka
Fre: Morgonpromenad + ridning
Lör: Promenad + ridning
Sön: Promenad + ridning

Men vad vackert @Mineur! :love:

Häftigt med traillopp @zassoo, det kommer du fixa hur bra som helst :up:

Min helg har varit ganska jobbig måste jag säga. Jobb hela helgen och mycket att göra, jobbar ju från 7:30-16 både lör sön med jour 16-22 och denna helgen fick jag lov att åka in på min jour båda dagarna.. Lägg till en timmes mindre sömn mellan lö-sön pga sommartid och att jag vaknade med ont i halsen lördag natt så kan man ju säga att jag har haft bättre helger :p

Jobb idag med 7:30-16 men sen är jag ledig en dag iaf :up: Om jag känner mig ok i eftermiddag är jag inbokad på ett pass olympiska lyft i em som jag gärna vill gå på :bump:

Målet denna veckan: Bli frisk från förkylningen.. så trött på skiten nu.. :yuck: blö!
Nu ska jag ut och mysa med pålle, rida ut en sväng ska vi också göra! :)

Förra veckan: två pass styrketräning och två pass löpning, plus yoga och massa promenerande. Den här veckan blir lite skev eftersom jag ska resa bort igen, den här gången till Västerbotten men inte på jobb utan för att hälsa på familj. Åker torsdag kväll och kommer hem måndag kväll, ska ta med träningskläder så kan jag springa lite och kanske köra någon cirkel eller så. Styrketräningen får alltså förläggas till måndag-onsdag.

I morse var det knäböj, körde nästan bara vanliga böj och det kändes riktigt bra! Fick till både benen och stångens placering på ett bra sätt. Mycket nötande av tekniken, men jag vill inte kompromissa med den bara för att kunna lasta på tungt utan vill lära mig ordentligt, tycker det känns roligast :) Utöver böj körde jag superset med utfallsgång + armhävningar, och sen sidoutfall + push press. Lite tåhävningar och draken för löpningens skull.

Jahopp. Vi kör väl igen då. :D

Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är välkomna in i gemenskapen. Kom bara ihåg att den här tråden handlar just om att må bra, den handlar inte om att jaga kalorier (varken sådana man äter eller sådana man förbränner) eller kilon på ett sätt som får en att må dåligt.

Skriv gärna en kort presentation, typ vem du är och vad du gör och var du är på väg (eller något helt annat).

Väl mött!

Cinora här då, 24 år gammal, i vanliga fall arbete som bokningschef för försäljningsföretag men sjukskriven i dagsläget. Äger 3 hästar & bor med en stor underbar familj. Men legat på latsidan på kondis, muskler m.m

Jag har först på senare tid börjat rida och nu rider jag min C ponny minst 5 dgr i vecka brukar bli 6 dgr men minst 5 dgr går han.
Målet är att få den perfekta bikinikroppen till sommaren dvs behöver tappa lite mage bla pga mediciner gett viktuppgång & mera muskler. Förutom ridningen försöker jag göra situps/benlyft/push ups & plank enligt en fitness app jag laddat ner :)

Jag äter varierat men vill få sundare kostvanor. Jag äter bara godis ibland & då lakrits el choklad. Just nu försöker jag införa smoothies & mera grönsaker i kosten & äta bättre helt enkelt. Jag behöver muskla upp mig & få bättre kondition & motivation att röra på mig mera. Jag behöver även få bort magen jag fått av psyks roliga mediciner..

Jag var helt peppad att dra till gymmet idag, men klev ut i trädgården med mellanpojken efter lunch och kände hur varmt det var ute. Så jag körde ett lättare styrketräningspass i trädgården istället. Värmde upp på studsmattan som monterades i lördags.

Vilken lycka att kunna träna utomhus :love: :D
Inte vill jag gå in på gymmet idag, så jag tar ut cykeln på tur sen när sambon kommer hem, eventuellt med en kombinerad löpning :D:p

Med tanke på att jag fortfarande var äckligt förkyld förra veckan är jag ändå nöjd. Det blev en timmes ridning måndag, tisdag, onsdag och lördag, 75 minuter ridning söndag och 25 minuter promenad torsdag. Planerad vila fredag, samt transportpromenad till och från stallet söndag. :up:

Idag försov jag mig, jäkla tidsomställning. Blev bara 20 minuter promenad innan jobbet med ponny, allt som hanns med. Fortfarande snuvig, men känner mig inte sjuk för övrigt.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar