Beach 2017

2 åringen har haft feber typ varannan vecka känns det som sen fick vi alla fyra influensa i mellandagarna och barnen åkte på magsjuka för en månad sen som dom nu precis har haft igen då. Rätt trötta på sjukdomar kan jag ju säga. Fram tills jul trots dagistart i augusti osv så var vi förskonade. Sen bröt helvetet lös :p

Vi klarade oss nån vecka - för idag har troligen minstingen fått magsjuka igen. Magen är i ras totalt, men vi hoppas att han bara inte tålde tacopajen igår. Men utgår från magsjuka så hemmet blir isolerat igen så helgens planer att skruva klart jänkaren går i kras :down:

Vi tog en promenad i solen idag, 3.6 km på 58 minuter. Verkligen urkass tid, men får verkligen skylla på en dålig grusad landsväg där vagnen kanade kors och tvärs på vägen. Man kan verkligen påstå att hela kroppen fick arbeta :rofl: För övrigt sprack planen på helkroppsstyrketräning igår - sambon kom in sent från att ha skruvat bil och idag sprack det då vi börjat grilla nu (!) istället för runt 18 tiden. Tiden bara rann iväg på nödvändig tvätt, dusch av nedkräkt barn osv. O_o Så nu sitter jag här efter min aktiva dag - som jag iofs delat en påse chips med :o - och funderar på om jag ska träna innan eller efter maten. Imorgon hoppas jag på gymmet - måste väl bli tredje gången gillt :angel:

Tack gud att de här dagarna är över. Var hemma kvart i nio igår, åkte hemifrån halv åtta imorse och sen hemma för att mellanlanda halv sju och därefter stallet. Puh.

Jag och ponny red ut en timme på morgonen. Och jag måste få skryta lite om hur lugn och trevlig hon blivit efter att vi flyttade. Nu vilade hon igår (planerad vilodag p.g.a. min horribla arbetsdag), det första som hände var att det kom en fyrhjuling som lät värre än ett flygplan på nära håll, en bil och ett gäng cyklande tolvåringar utrustade med fiskespön inom två minuter. Efter en sån härdsmälta hade det tagit en vecka att få henne lugn innan flytten (fyrhjulingen var fruktansvärt läskig, bilen okej och barnen hade hon nog helst följt med på fisketuren, men där tyckte matte att deras viftande spön var mest läskiga :angel:), men nu var hon lugn igen efter tio minuter. :up:

Vad som inte är speciellt trevligt är den här förbenade förkylningen. Nu har jag varit förkyld i en och en halv vecka, och det ger sig ju inte heller. Jag har lyckats smitta ner 1) farfar som jag träffade två timmar i fredags kväll, 2) min kusin som hälsade på på jobbet i lördags i cirkus tio minuter och 3) min kollega (mest förståeligt eftersom vi var tillsammans hela lördagen), men inte någon ur familjen och inte den kollega jag jobbade med i söndags när jag mådde som sämst och snöt mig/nös mest hela tiden. Logiskt... :confused:

Fy fasiken vilken fin dag! Vi fick första riktiga smaken på våren här idag och jag har gått omkring i linne och kofta hela dagen! :love:

Två promenader på drygt 7 km vardera har det blivit (en med fikapaus halvvägs) och jag kom just hem från ett pass Pure Fat Burn på gymmet. Var väldigt nära att skippa träningen, men tack vare att sambon hängde på och fick iväg oss så blev det av. Vi sprang både dit och hem också, så totalt har jag nog rört mig lite drygt 1,5 mil till fots och så ett HIIT-pass på det. Jag tror jag förtjänar lite choklad i soffan ikväll! :D

Krya på dig förresten @Kiwifrukt! Min chef har varit förkyld hela veckan och jag är skiträdd att jag ska bli smittad av vad det nu är hon har. Mitt immunförsvar brukar dock vara grymt, peppar peppar!

Fy fasiken vilken fin dag! Vi fick första riktiga smaken på våren här idag och jag har gått omkring i linne och kofta hela dagen! :love:

Två promenader på drygt 7 km vardera har det blivit (en med fikapaus halvvägs) och jag kom just hem från ett pass Pure Fat Burn på gymmet. Var väldigt nära att skippa träningen, men tack vare att sambon hängde på och fick iväg oss så blev det av. Vi sprang både dit och hem också, så totalt har jag nog rört mig lite drygt 1,5 mil till fots och så ett HIIT-pass på det. Jag tror jag förtjänar lite choklad i soffan ikväll! :D

Härlig dag. :love:

Jag har väl rört mig två meter idag. Överjävlig allergidag kombinerat med att halva dagen spenderats själv med avkomman och andra halvan hos svärföräldrarna har gjort att det inte blivit mycket gjort. Gick dock över 22 000 steg igår, så jag tänker leva på gamla meriter och äta glas ikväll ändå. :D

Idag har vi varit i Karlstad på vårvisning av maskiner :) Barnen tycker det är roligt med alla traktorer mm och allt som går ska provsittas :p Lunchen blev på Burger king och middag hemma blev tacos :angel: Även blivit en del godis.

Annars så har jag ridit en tur på pigg och duktig häst :)

Nu är barnen nattade och jag ska natta hästar innan vi däckar i soffan :D

Skulle ha tränat dressyr för min tränare imorse, men det blev inställt med kort varsel då årets första föl anlände hos tränaren.. :love: Men fina pålle gick ett bra pass ändå! Dressyr med lite cavaletti blev det! :)

Just nu känns dock detta som jag.. hur mycket snor finns det i skallen?! :yuck:
forkylning.jpg

Skulle ha tränat dressyr för min tränare imorse, men det blev inställt med kort varsel då årets första föl anlände hos tränaren.. :love: Men fina pålle gick ett bra pass ändå! Dressyr med lite cavaletti blev det! :)

Just nu känns dock detta som jag.. hur mycket snor finns det i skallen?! :yuck:
forkylning.jpg

Gilla på dressyrpasset, inte på snoret.

• Gilla
Reactions: WS6
Krya på dig förresten @Kiwifrukt! Min chef har varit förkyld hela veckan och jag är skiträdd att jag ska bli smittad av vad det nu är hon har. Mitt immunförsvar brukar dock vara grymt, peppar peppar!

Tack. Hoppas du klarar dig! Jag har ju lyckats att undvika att smitta ner min kollega som jag jobbade med i söndags (och hela resten av veckan, men det var ju då jag mådde sämst), så det är ju inte säkert att du blir smittad av chefen.

Jag har haft en fantastisk men intensiv i helg. :love: Jag är mycket stolt över att jag klev ur komfortzonen och var med på dansuppvisningen. Och jag hade faktiskt roligt, där framme på scenen. :up: Kvällen var i övrigt väldigt bra och jag är också nöjd med min fina klänning.

Fredag och lördag har tillbringats på stranden, i vattnet med snorkel och under ett parasoll. :) Trots att det var skön och avslappnad stämning tar det på krafterna att umgås med 30 okända människor. Helgen avslutades med dansträning, vi gick tillbaka till basic och bara feel the bounce, vilket var välbehövligt efter torsdagens urladdning. Imorgon blir det jobbet igen och om en vecka drar jag på blixtvisit till Sverige. :banana:

Jag har anmält mig till ett lopp..! :nailbiting: 16 km trail, whaaaat. I mitten på juni, så nu gäller det att fortsätta springa men inte gasa på för mycket. Tre år sen jag sprang ett lopp senast, om man inte räknar alla orienteringstävlingar förra året förstås :angel:

Jag har haft en fantastisk men intensiv i helg. :love: Jag är mycket stolt över att jag klev ur komfortzonen och var med på dansuppvisningen. Och jag hade faktiskt roligt, där framme på scenen. :up: Kvällen var i övrigt väldigt bra och jag är också nöjd med min fina klänning.

Fredag och lördag har tillbringats på stranden, i vattnet med snorkel och under ett parasoll. :) Trots att det var skön och avslappnad stämning tar det på krafterna att umgås med 30 okända människor. Helgen avslutades med dansträning, vi gick tillbaka till basic och bara feel the bounce, vilket var välbehövligt efter torsdagens urladdning. Imorgon blir det jobbet igen och om en vecka drar jag på blixtvisit till Sverige. :banana:
Bra gjort att våga! Lät som en bra helg!
Jag har anmält mig till ett lopp..! :nailbiting: 16 km trail, whaaaat. I mitten på juni, så nu gäller det att fortsätta springa men inte gasa på för mycket. Tre år sen jag sprang ett lopp senast, om man inte räknar alla orienteringstävlingar förra året förstås :angel:
Det kommer du klara galant efter allt orienterande!

Här är det plusgrader idag, hoppas fortfarande på en chans att inviga skateskidorna någon kall morgon. Sprang igår, idag blir det en promenad och snart går det att ta fram cykeln.

Jag la fram som förslag till maken att vi ska ta en helg i Stockholm om springa Rosa bandet loppet :D Han pustade en del men sa inte helt nej haha

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar