Beach 2017

Härlig känsla! :)

Jag köpte ett par ridbyxor i början av förra sommaren som egentligen var alldeles för små när jag väl provade men jag tänkte att jag får ha som mål att dom ska passa bättre för 38or ska jag kunna ha :D Under vintern har jag inte ens provat ha dom eftersom jag aldrig trodde det skulle gå med långkalsonger under. För nån vecka sen provade jag ändå (med långkalsonger) och passa MYCKET bättre :banana:

Det är så skönt när man ser resultat!

Tog oss en tur till skogen för att leta älg efter middagen :D Ställde bilen och fick en sväng på en vandringsled. När vi åkte hemåt igen stod det tre älgar i ett kalhygge! Jag lyckades smyga ur bilen och ta ut 2 åringen så hon också skulle få se. Gissa om vi hade lyckliga barn :D Det är så dåligt med älg nu för tiden så det är så roligt de ggr man faktiskt får se! I fredags såg vi ju en vit och nu tre bruna. Hoppade ett gäng med rådjur genom hygget också :)

Nu ska hästarna nattas fort och sen en snabbdusch innan Greys börjar :up:

Jag vet inte vad som är rimligt men jag kan berätta vad jag tar ;)
Mina PR i nutid är blygsamma 35 kg bänk, 50 kg knäböj och 60 kg marklyft :laugh: Väger strax under 60 kg.

Jag tror absolut dina mål är rimliga, frågan är ju bara inom vilken tid? Jag skulle också satt upp olika delmål för motivationens skull :)

Jag är inte så mycket för delmål :angel: Eller ja, 120kg marklyft är på ett sätt ett delmål - målet är ju egentligen 160! ;) Jag har en tendens att nöja mig och slå av på takten om jag har delmål. Att tänka att "om tre månader ska jag ta 80kg" är lönlöst för mig, jag blir snarare mindre motiverad av det. Ända in i kaklet ska man!
Jag vet ju att det finns en grundstyrka, så beroende på hur mycket jag tränar skulle jag nog kunna nå dit på ett år ungefär. Max 1,5 om jag tränar bra.

Igår ramlade jag ner i ett svart hål av pms. Hade en rätt bra dag men sen kom jag hem och bara kände att ALLT ÄR SÅ JOBBIGT (fast det inte är det, jag har inte mycket att klaga på). Fick tvinga mig själv till stallet eftersom jag lovat ta hand om hästen. Väl där var det rätt trevligt ändå men när jag kom hem var det som att depressionen slog till. Kunde inte ta mig för någonting, jag hade massor att göra men det bara gick inte. Fick samla massor av kraft för att ens resa mig ur soffan. Idag känns det lite bättre men fortfarande som att jag inte riktigt kan vara glad. Men försöker vara positiv, solen skiner i alla fall :p Hade lätt stannat hemma om det inte var så att jag måste åka iväg till en ridskola idag för lite kompletterande data... :arghh: Tänkte stanna förbi gymmet innan för att se om jag kanske kan lura hjärnan. Wish me luck :cool:

Jag är inte så mycket för delmål :angel: Eller ja, 120kg marklyft är på ett sätt ett delmål - målet är ju egentligen 160! ;) Jag har en tendens att nöja mig och slå av på takten om jag har delmål. Att tänka att "om tre månader ska jag ta 80kg" är lönlöst för mig, jag blir snarare mindre motiverad av det. Ända in i kaklet ska man!
Jag vet ju att det finns en grundstyrka, så beroende på hur mycket jag tränar skulle jag nog kunna nå dit på ett år ungefär. Max 1,5 om jag tränar bra.

Haha you do you :up: Lycka till! Ska bli kul o följa dig :bump:

Kram @zassoo <3 och är det bara PMSen som spökar är det snart över iaf.. Förstår din känsla helt och den suger :down:

Morgonpromenad i underbart väder idag :love:

17311054_10208789639605287_1342772205320194601_o.jpg

Ikväll står det styrka på schemat. Någon helkroppsvariant tror jag :)

Det gick i alla fall bra att träna :) Först chins som gick riktigt bra, sen skulle jag superseta hip thrust och öh, stående flyes eller vad vi bestämde att de hette :p Men jag kände verkligen inte för att knö mig in under en skivstång och hålla på så jag bytte ut hip thrust mot goblet squats. Sen superset hängande benlyft och farmer's walk. Avslutade med dropset bicepscurls, inspirerad av @GardenAngel och @Mineur :D

Nu iväg på lite jobb. Solen skiner och jag har inte så många arbetsuppgifter idag så det kan nog bli mycket hästgos. Bra förutsättningar för en bra dag om jag bara kan hålla mina trilskande hormoner på plats ;)

Det gick i alla fall bra att träna :) Först chins som gick riktigt bra, sen skulle jag superseta hip thrust och öh, stående flyes eller vad vi bestämde att de hette :p Men jag kände verkligen inte för att knö mig in under en skivstång och hålla på så jag bytte ut hip thrust mot goblet squats. Sen superset hängande benlyft och farmer's walk. Avslutade med dropset bicepscurls, inspirerad av @GardenAngel och @Mineur :D

Nu iväg på lite jobb. Solen skiner och jag har inte så många arbetsuppgifter idag så det kan nog bli mycket hästgos. Bra förutsättningar för en bra dag om jag bara kan hålla mina trilskande hormoner på plats ;)

Hästgos brukar funka mot det mesta :D

Att mysa med en mjuk mule kan få vem som helst på gott humör! Och solen! :)
Och så måste jag sova.. :p
Ha en bra dag zassoo!

Var hos sjukgymnasten idag och hon var mycket nöjd med mina skulderblad. Lite oförtjänt, för jag har inte rehabat så mycket som jag borde.
Men, jag känner ju själv att kroppen mår bättre, så det är gött!!

Idag blir det någon form av träning. Oklart vad. Fantastiskt väder, så ska försöka släpa mig ut och springa.

Jag har promenerat 25 minuter med ponny. Var precis vad jag orkade, fy vad den här förkylningen har tagit hårt och vägrar ge sig gör den också. Nu försöker jag göra någon form av lunch som dessutom ska funka imorgon också. Vi har möte på jobbet både idag och imorgon och eftersom vi måste ta det utanför öppettiderna för att alla ska kunna vara med, innebär det jobb 12-20 idag och 8-18.30 imorgon. Lite lätt otaggad, men det är bara imorgon och en fredag kvar nu som jag ska börja åtta (han drar bort mötet sen för att få ihop folks tider), så antar att det bara är att gilla läget. Och längta till helgen.

Jag har promenerat 25 minuter med ponny. Var precis vad jag orkade, fy vad den här förkylningen har tagit hårt och vägrar ge sig gör den också. Nu försöker jag göra någon form av lunch som dessutom ska funka imorgon också. Vi har möte på jobbet både idag och imorgon och eftersom vi måste ta det utanför öppettiderna för att alla ska kunna vara med, innebär det jobb 12-20 idag och 8-18.30 imorgon. Lite lätt otaggad, men det är bara imorgon och en fredag kvar nu som jag ska börja åtta (han drar bort mötet sen för att få ihop folks tider), så antar att det bara är att gilla läget. Och längta till helgen.

Har din chef nåt vett så skickar han hem dig. Folk som inte orkar gå i 25 minuter ska inte vara på jobbet. Ta hand om dig!!

Fy vilken dålig timing med förkylning och sådana jobbtider på samma gång! Jag hoppas också att chefen ger dig lite dispens så att du kan få lite vila, det låter som att din kropp behöver det!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar