Beach 2017

Träningen rullar på bra, men mentalt och känslomässigt är jag nere i skorna. Nästan alla tankar jag har just nu handlar om sorg, saknad och elände. Ungens tvåårsdag närmar sig och allt jag tänker på är de som inte är här. Jag är hudlös som fan och kan knappt läsa rubrikerna på Dagens Nyheter utan att vilja bryta ihop. Imorse fick jag verkligen kriga för att ta mig ut ur lägenheten (kände till och med på ungens panna, lite feber hade ju gjort att jag kunnat hålla henne hemma från skolan och jag hade kunnat vabba) och när mina favoritjeans gick sönder på väg till campus så var jag verkligen redo att ge upp.

Dessutom... Har tenta på torsdag men kommer att satsa på omtenta i maj. Efter att ha hamnat lite på efterkälken i början av kursen pga sjukdom (egen och barnets) kom jag aldrig riktigt ikapp. På något sätt har ändå de två obligatorier vi haft hittills gått bra så jag har chans på ett bra betyg och jag vill inte sumpa det genom att skriva en tenta jag inte är förberedd på. Jag har skrivit nästan tjugo tentor de senaste knappa fem åren och aldrig skrivit en omtenta, så även om det är ett taktiskt beslut känns det som ett misslyckande.

Slut på negativt blaj...

Du är allt annat än misslyckad Tassen! Som andra sagt, så är den här omtentan ett medvetet val, och det låter som att det är rätt väg att gå i nuläget!
:heart

Igår blev det en snabbtur med hästen (den som ska sättas igång) och lite lätt yoga på kvällen. Besöket hos kiropraktorn var välbehövligt och det kändes i hela kroppen när jag kom hem (trots att hon bara justerat tre punkter), älskar mina besök hos kotknäckaren :love:

Idag blev inte alls som planerat. Mao ingen träning alls, istället spenderades majoriteten av dagen med att hälsa på en vän på sjukhuset. Hade verkligen ingen lust alls att hitta på något med hästen som ska sättas igång (var kolsvart, iskallt och regn när jag väl hade tid att ta mig till stallet). Dock är det väldigt skönt att min egna pålle är bra på att hålla sig igång även när jag inte är igång och motionerar honom regelbundet (lösdrift i kuperad miljö är verkligen guld värt).

Imorgon blir det stallet på morgonen/förmiddagen och tömkörning av båda pållarna, ska vara fint väder nu några dagar så nu blir det full fart framåt! :banana:

Kom hem från Gran Canaria förra torsdagen efter en veckas behövlig semester. Blev två gympass i helgen. Denna vecka ser det ut att bli 4 pass - tis,to,fre och sön.

Jag har börjat springa på löpbandet och funderar hur ni skulle lägga upp det. I nuläget (ökat sakta) springer jag 13 min, där 2-3 är med ganska bra fart. Har förr haft problem med benhinnorna och fötterna men nu verkar de problemen ha försvunnit och det känns bra att springa. Detta blir då i början av ett styrkepass och då 3 ggr/v. Har inga direkt löpmål utan springer för att det är roligaste cardion. Skulle ni springa typ 20-30min före styrka eller borde man sätta in rena löppass? Svårt i nuläget att slippa ut då jag är ensam hemma med barnet och vi inte har ngn joggvagn.

Kom hem från Gran Canaria förra torsdagen efter en veckas behövlig semester. Blev två gympass i helgen. Denna vecka ser det ut att bli 4 pass - tis,to,fre och sön.

Jag har börjat springa på löpbandet och funderar hur ni skulle lägga upp det. I nuläget (ökat sakta) springer jag 13 min, där 2-3 är med ganska bra fart. Har förr haft problem med benhinnorna och fötterna men nu verkar de problemen ha försvunnit och det känns bra att springa. Detta blir då i början av ett styrkepass och då 3 ggr/v. Har inga direkt löpmål utan springer för att det är roligaste cardion. Skulle ni springa typ 20-30min före styrka eller borde man sätta in rena löppass? Svårt i nuläget att slippa ut då jag är ensam hemma med barnet och vi inte har ngn joggvagn.

Jag brukar försöka lägga löpningen på en egen dag och inte ihop med styrketräningen. Vad som är bäst vet jag inte men tidsmässigt passar det mig bättre att göra så :)

Dagens WOD:
2 minuter
Minut 1 - 10 boxjumps
Minut 2 - 10 kettlebellswingar
x 10

Därefter så snabbt som möjligt 800 m löpning - 30 dumbbell snatch - 800 m löpning.

Det var kul!! Hade 16 kg på kettlebell-swingarna alla rundor utom två då jag tog 24 kg :) Löpningen var att man sprang ut från gymet och sprang en runda utomhus, megajobbigt och jag är verkligen ingen stark löpare just nu men taggad på att bli bättre! Snorade så jäkla mycket när vi skulle göra snatchen sen, jag vet inte om det bara är jag men att springa ute när det är kallt gör min näsa väldigt rinnig när jag böjer mig framåt sen ^^ Jaja, det gick det med ;)

Sen var det Mobility, var lite likt yin yoga tyckte jag (som gått på yin yoga 1 gång ;)). Typ stanna länge i varje stretch och slappna av o så. Det var helt ok men inget pass jag kommer stressa massa för att lyckas boka igen tror jag.

Hade en liten tanke om att sticka ut o springa imorgon men får se hur jag känner mig. Kan bli en vilodag med bara lite hemmayoga med :)

Nu SOVA :love: :love:

Låter svinjobbigt :D Angående snoret (:p) så är det samma sak för mig. Det rinner och har sig, och blir ofta värre när jag kommer in i värmen igen. Måste alltid snyta mig efter jag sprungit :D I alla fall på vintern.

Låter inte helt fel med semester i varmt land :D

Ska du träna kondition och styrka i samma pass så bör du börja med den träningsform du prioriterar. Dvs är styrketräningen ditt huvudmål lägger du löpningen efter styrkan, eftersom du då kan ha fullt fokus på övningarna och inte har blivit trött av att springa innan. Annars kan du springa på andra dagar såklart :)

Startade dagen med morgonpromenad med vovven :) Gröten intagen och nu ska jag försöka hinna jobba undan det viktigaste innan maken åker på möte i några timmar så jag blir själv med barnen.

Idag är planen intervaller på bandet. Eller om jag tar dom ute. Beror på om det blir på lunchen eller ikväll :)

Dottern har fått sova i natt i alla fall. Hon väckte maken vid 2 och var hungrig :up: Så dom gick ner och åt smörgås. Hon sover fortfarande så hoppas det vänt nu!

God morgon! Fortsättning på gårdagens historia: jag mailade företaget om att det var fel produkter och fick svar efter 20 minuter (!) att jag skulle behålla allt men att de skickar ut ett nytt paket med det som saknades :up:

Jag tog en lugn morgon idag med yoga och bananpannkaka :D Måste jobba ordentligt idag, FOKUSERA för sjutton... :cautious: Ikväll ska jag till stallet, får cykla dit. Tror inte jag ska rida men vi får se!

Låter svinjobbigt :D Angående snoret (:p) så är det samma sak för mig. Det rinner och har sig, och blir ofta värre när jag kommer in i värmen igen. Måste alltid snyta mig efter jag sprungit :D I alla fall på vintern.

Haha, då är jag inte ensam :D

Lycka till med jobbet idag :up: Det kommer säkert gå bra!

Jag brukade springa lugnt 10-15 min på löpbandet (när jag fått upp konditionen, i början var 5-7 min tungt nog) som uppvärmning inför styrketräning och sen enbart springa runt 40 min en annan dag för cardion och att det var så kul!
Men håller med vad de andra säger. Behöver du köra både löpning och styrketräning samma dag så gör du det du prioriterar högst först så du får till bra teknik och når dina mål.

God morgon! Fortsättning på gårdagens historia: jag mailade företaget om att det var fel produkter och fick svar efter 20 minuter (!) att jag skulle behålla allt men att de skickar ut ett nytt paket med det som saknades :up:

Jag tog en lugn morgon idag med yoga och bananpannkaka :D Måste jobba ordentligt idag, FOKUSERA för sjutton... :cautious: Ikväll ska jag till stallet, får cykla dit. Tror inte jag ska rida men vi får se!

Skickar lite kramar via cyberrymden. :heart Sorg gör en skör, oavsett om den är ny eller bubblar upp till ytan igen.
:heart
Jag märkte att sätta barn till världen verkligen drog upp gammal saknad och sorg. Över att hon aldrig kommer få ha en morfar och att han aldrig fick träffa sitt barnbarn (eller ens maken min) och det slog hårdare än jag någonsin trott.
Din sorg är personlig och jag vet inte hur du känner, men jag kan relatera till den.
Det är ofta svårt när man är så bar i sina känslor, men jag hoppas du orkar vara snäll med dig själv precis som du hade varit med en god vän.

Beklagar din sorg. :(

Ja, här slog det också hårdare än vad jag väntat mig. Jag har varken föräldrar, mor- eller farföräldrar i livet och det känns så jävla sorgligt att dottern aldrig får träffa dem. Har några kära fastrar på pappas sida, men de är gamla och jag är rädd att dottern inte kommer att minnas dem heller (men åtminstone har de fått lära känna henne). Släkten på mammas sida är jag förvisso på god fot med, men vi har ingen vidare kontakt. Vad som är glädjande är att makens föräldrar är helt jävla fantastiska och jag är så glad att de vill umgås så mycket med dottern som de vill, jag brukar säga att de får gärna kompensera för min mamma och pappa.

Jag försöker vara snäll mot mig själv, beslutet rörande tentan är ett led i den processen.

Tack snälla du.

Som ytterligare ett led i "Var snäll mot Tassen"-arbetet så lallade jag mest runt på gymmet idag eftersom jag var både trött och oinspirerad. Passet igår var bra och täckte det mesta förutom bröstmusklerna så jag nöjde mig med att hjälpa en kompis med marklyftsteknik och körde sedan lite bänkpress. Värmde upp och sen blev det 3 * 12 på 27,5 kg. Kändes stabilt.

Som ytterligare ett led i "Var snäll mot Tassen"-arbetet så lallade jag mest runt på gymmet idag eftersom jag var både trött och oinspirerad. Passet igår var bra och täckte det mesta förutom bröstmusklerna så jag nöjde mig med att hjälpa en kompis med marklyftsteknik och körde sedan lite bänkpress. Värmde upp och sen blev det 3 * 12 på 27,5 kg. Kändes stabilt.

Låter som du har ett bra upplägg när du inte mår helt bra.

Ta hand om dig :heart

Grymt nöjd med mitt beslut att inte träna igår, för i morse vaknade jag och kände mig som en helt ny människa! Det känns som att kroppen verkligen tog till sig vilan jag gav den, för plötsligt var all energi och motivation tillbaka på plats igen. Tack för det kroppen! :up:

Så efter jobbet blir det träna av, jag tänkte köra överkroppspasset jag skulle ha gjort igår med fokus axlar och biceps. Jag får nog förbereda mig på att vara lite kreativ dock, då gymmet lär vara packat, men det ska nog gå att få till något trevligt! Sedan ser jag fram emot att komma hem, duscha, äta gröt och Skypea (nytt svenskt verb uppfunnet) med mamma :)

Jättekul att läsa om dina crossfit-pass förresten @Trollunge, fortsätt gärna dela med dig av vad ni gör! Har det varit några "läskiga" övningar än tycker du, eller är det mest saker som du känner till sedan innan? Jag blir till exempel lite lätt kallsvettig vid tanken på att någon skulle be mig stå på händerna eller hoppa upp på en hög låda (japp, jag var alltid den försiktiga på gympalektionerna som gärna höll mig i bakgrunden när det kom till att hoppa på plintar, hänga i ringar och liknande), men de övningarna är kanske inte så vanligt förekommande?

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar