Beach 2017

Nja, troligtvis kommer det från att jag är för orörlig i axlarna vilket har lett till att jag lyft fel och därmed fått ont. Men vet inte hundra. Sjukt tråkigt iaf. Rätt begränsad med vilka övningar jag kan göra i nuläget..

Tråkigt :( Är det bara vila som gäller eller kan man göra något?

Förresten @Sleepan, visst höll du på med crossfit ett tag? Eller det gör du kanske fortfarande när inte axeln krånglar? Hoppas den blir bättre så snart som möjligt iaf!!

Tråkigt :( Är det bara vila som gäller eller kan man göra något?

Går ju på sjukgymnastik, men är så dålig på att göra mina övningar. Sjukt tydligt att axeln iaf mår bra av att slippa göra de övningarna som gör ont. Stundtals har jag haft ont i axeln bara av att lyfta den, men så är det inte nu längre - skönt nog! :D

Förresten @Sleepan, visst höll du på med crossfit ett tag? Eller det gör du kanske fortfarande när inte axeln krånglar? Hoppas den blir bättre så snart som möjligt iaf!!

Yes! Jag tränade crossfit i typ 1,5 år. Men det var där jag fick ont, och eftersom jag inte kunde göra alla övningar så var det inte värt det längre. Tyvärr. Älskade det!
Hoppas på att kunna komma tillbaka så småningom! :)

Jag har sprungit! :banana: Det tog lite emot innan, var rätt seg och trött och vädret var ruggigt. Men väl ute var det jätteskönt! Körde de så kallade Almenäs-intervallerna (hint hint ni som lyssnar på Träningspodden ;)), vilket innebär 10 minuter jogg, sen 10 st snabba 1-minutsintervaller med 1 minut vila mellan (stå, gå eller jogga) och sen 10 minuter jogg på slutet. Totalt 40 minuter. Jag körde gåvila och försökte springa jämnt och snabbt under intervallerna, på någon av dem fick jag smyga fram pga is men för det mesta gick det bra.

Träningsvärken i överkroppen är inte att leka med :rofl: Det är som ett brett spännband över hela bröstpartiet liksom, plus stela axlar och skuldror och ja, allt :D

Jag har sprungit! :banana: Det tog lite emot innan, var rätt seg och trött och vädret var ruggigt. Men väl ute var det jätteskönt! Körde de så kallade Almenäs-intervallerna (hint hint ni som lyssnar på Träningspodden ;)), vilket innebär 10 minuter jogg, sen 10 st snabba 1-minutsintervaller med 1 minut vila mellan (stå, gå eller jogga) och sen 10 minuter jogg på slutet. Totalt 40 minuter. Jag körde gåvila och försökte springa jämnt och snabbt under intervallerna, på någon av dem fick jag smyga fram pga is men för det mesta gick det bra.

Träningsvärken i överkroppen är inte att leka med :rofl: Det är som ett brett spännband över hela bröstpartiet liksom, plus stela axlar och skuldror och ja, allt :D

Heja! :banana:

Jag brukar köra liknande intervall. Då har jag ett namn på det :D

Yes! Jag tränade crossfit i typ 1,5 år. Men det var där jag fick ont, och eftersom jag inte kunde göra alla övningar så var det inte värt det längre. Tyvärr. Älskade det!
Hoppas på att kunna komma tillbaka så småningom! :)

Ja hade för mig det :) Men okej shit vad tråkigt! Axlar är svåra, finns mycket att skada/överbelasta där känns det som :cautious:
Hoppas du kan komma tillbaka snart!

Ja hade för mig det :) Men okej shit vad tråkigt! Axlar är svåra, finns mycket att skada/överbelasta där känns det som :cautious:
Hoppas du kan komma tillbaka snart!

Ja, det är supertråkigt! Saknar träningsformen och gänget som tränar där! Min man är dock kvar där, så blir att jag träffar de som tränar där ibland ändå :)

Tack! Hoppas också att det ger med sig snart! :)

Går ju på sjukgymnastik, men är så dålig på att göra mina övningar. Sjukt tydligt att axeln iaf mår bra av att slippa göra de övningarna som gör ont. Stundtals har jag haft ont i axeln bara av att lyfta den, men så är det inte nu längre - skönt nog! :D

Har du varit och kollat hos en kiropraktor (eller liknande)? Kanske finns mer att göra? Jag är väl medveten om att kiropraktorer inte kan laga allt, men min är duktig på väldigt mycket och jag har således bara bra erfarenheter.. en tanke bara, tråkigt att behöva ha ont ju.. :(

Har du varit och kollat hos en kiropraktor (eller liknande)? Kanske finns mer att göra? Jag är väl medveten om att kiropraktorer inte kan laga allt, men min är duktig på väldigt mycket och jag har således bara bra erfarenheter.. en tanke bara, tråkigt att behöva ha ont ju.. :(

Japp, det har jag.
Och läkare.
Tror att sjukgymnast is the shit, bara jag gör mina övningar...

Det känns som om jag har cement i hela skallen. Hatar att vara så här äckligt förkyld. Var nog inte mitt smartaste drag ever att jobba igår, men dels behöver jag extrapengarna som söndagarna ger och dels är det förbaskat svårt att få någon kollega att byta en söndag så där hux flux. Man är bara två på söndagar, så det går inte att vara hemma om ingen annan går in. Ska jobba imorgon också, men bara tre timmar som tur är. Har jag tur behöver jag inte använda hjärnan alltför mycket just imorgon. :angel:

Fy fasen vad trött jag är på magsjuka :arghh: Äldsta dottern spyr fortfarande någon ibland. Hoppas hon får sova i natt och är piggare i morgon :heart

Jag fick till två varv på corepasset och sen armhävningar, breda knäböj och sit ups i intervaller. Hade ju tänkt springa men ville inte starta bandet så jag inte skulle höra om dottern ville nåt. Blivit genomtränad iallafall så det känns i allt elände.

Nu ska hästarna nattas fort som bara den sen ska jag äta ägg och knäckebröd som jag längtat efter i flera timmar!

Hade tänkt att eventuellt rida i morse men maken fick lägga sig hos dottern i natt så jag tänkte att jag sover ett tag till ifall yngsta kommer så hon inte stör dom. Får se om jag kanske rider på lunchen istället. Hovslagaren kommer under förmiddagen och i eftermiddag ska jag åka och vaccinera hästarna. Ikväll får det bli lite axlar, bröst och rygg :up: Hoppas dottern får bli pigg idag! Den senaste veckan har varit hemsk!

Hon håller på än men tycker ändå hon ser lite piggare ut. Hade jag behövt spy så himla många ggr i två dygn hade jag dött för längesen. Hatar att spy så jag lider verkligen med henne :(

Jag hade en sån magsjuka när jag var ungefär lika gammal som hon. Min bror som bara var ett klarade sig mycket bättre, men mamma trodde seriöst att jag dog. Det är hemskt att spy, håller tummarna för att ni ska slippa fler såna besök nu!

Så himla jobbigt med magsjukan @FengurLaugar :( Stackars liten :heart

Riktigt synd om henne faktiskt! Man blir så frustrerad när det inte ger sig. Hon är liten och späd i kroppen annars och efter den här pärsen finns inget kvar :( Hon har ätit piggelin och lite chips och dipp nu i alla fall. Och dricker bra med vatten. Hon har orkat måla påskbrev också så hoppas det har vänt nu.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar