Beach 2017

Riktigt synd om henne faktiskt! Man blir så frustrerad när det inte ger sig. Hon är liten och späd i kroppen annars och efter den här pärsen finns inget kvar :( Hon har ätit piggelin och lite chips och dipp nu i alla fall. Och dricker bra med vatten. Hon har orkat måla påskbrev också så hoppas det har vänt nu.

Håller tummarna!

Pålle motionerad, gick ett riktigt bra dressyrpass i ridhuset :) Sen skrittade vi av ute!

Ikväll är det träningsmatch på naturgräs.. undra hur sunkig den planen är efter allt regn igår.. :crazy: Jag är med och ska testa, mjuka underlag är ju bra mycket bättre än hårda vid benhinneinflammation, men naturgräsplaner brukar suga rätt bra i vadmusklerna i början av säsongen när man inte är van, framförallt sunkiga sådana.. :p

Pålle motionerad, gick ett riktigt bra dressyrpass i ridhuset :) Sen skrittade vi av ute!

Ikväll är det träningsmatch på naturgräs.. undra hur sunkig den planen är efter allt regn igår.. :crazy: Jag är med och ska testa, mjuka underlag är ju bra mycket bättre än hårda vid benhinneinflammation, men naturgräsplaner brukar suga rätt bra i vadmusklerna i början av säsongen när man inte är van, framförallt sunkiga sådana.. :p

Härligt att du är igång igen! Hoppas benen håller ikväll :)

• Gilla
Reactions: WS6
Ingen ridningen på lunchen. Det får helt enkelt bli en lugn vecka för hästen när vi har sjuka barn och hästarna ska vaccineras :) Eventuellt att jag skrittar ut på honom på torsdag och dottern rider på fredag så kan vi ta mer riktiga pass under helgen :) Börjar bli riktigt sugen på att sätta igång unghästen igen! Han har tre veckor kvar av sin vila.

Dubbla pass för mig i eftermiddag! Först en Wod klockan 17-18 o sen "Mobility" klockan 18:10 :) Tänker att Mobility-passet kanske inte ger så jättemycket iom att jag yogar så pass mycket, eller så är det helt annorlunda mot vad jag brukar göra i yogan o ger jättemycket! Vill prova iaf! :D

Träningsvärk lite överallt i benen/ryggen idag efter gårdagsmorgonens pass, gött :up: :up:

Träningen rullar på bra, men mentalt och känslomässigt är jag nere i skorna. Nästan alla tankar jag har just nu handlar om sorg, saknad och elände. Ungens tvåårsdag närmar sig och allt jag tänker på är de som inte är här. Jag är hudlös som fan och kan knappt läsa rubrikerna på Dagens Nyheter utan att vilja bryta ihop. Imorse fick jag verkligen kriga för att ta mig ut ur lägenheten (kände till och med på ungens panna, lite feber hade ju gjort att jag kunnat hålla henne hemma från skolan och jag hade kunnat vabba) och när mina favoritjeans gick sönder på väg till campus så var jag verkligen redo att ge upp.

Dessutom... Har tenta på torsdag men kommer att satsa på omtenta i maj. Efter att ha hamnat lite på efterkälken i början av kursen pga sjukdom (egen och barnets) kom jag aldrig riktigt ikapp. På något sätt har ändå de två obligatorier vi haft hittills gått bra så jag har chans på ett bra betyg och jag vill inte sumpa det genom att skriva en tenta jag inte är förberedd på. Jag har skrivit nästan tjugo tentor de senaste knappa fem åren och aldrig skrivit en omtenta, så även om det är ett taktiskt beslut känns det som ett misslyckande.

Slut på negativt blaj...

Träningen rullar på bra, men mentalt och känslomässigt är jag nere i skorna. Nästan alla tankar jag har just nu handlar om sorg, saknad och elände. Ungens tvåårsdag närmar sig och allt jag tänker på är de som inte är här. Jag är hudlös som fan och kan knappt läsa rubrikerna på Dagens Nyheter utan att vilja bryta ihop. Imorse fick jag verkligen kriga för att ta mig ut ur lägenheten (kände till och med på ungens panna, lite feber hade ju gjort att jag kunnat hålla henne hemma från skolan och jag hade kunnat vabba) och när mina favoritjeans gick sönder på väg till campus så var jag verkligen redo att ge upp.

Dessutom... Har tenta på torsdag men kommer att satsa på omtenta i maj. Efter att ha hamnat lite på efterkälken i början av kursen pga sjukdom (egen och barnets) kom jag aldrig riktigt ikapp. På något sätt har ändå de två obligatorier vi haft hittills gått bra så jag har chans på ett bra betyg och jag vill inte sumpa det genom att skriva en tenta jag inte är förberedd på. Jag har skrivit nästan tjugo tentor de senaste knappa fem åren och aldrig skrivit en omtenta, så även om det är ett taktiskt beslut känns det som ett misslyckande.

Slut på negativt blaj...
Skickar lite kramar via cyberrymden. :heart Sorg gör en skör, oavsett om den är ny eller bubblar upp till ytan igen.
Jag märkte att sätta barn till världen verkligen drog upp gammal saknad och sorg. Över att hon aldrig kommer få ha en morfar och att han aldrig fick träffa sitt barnbarn (eller ens maken min) och det slog hårdare än jag någonsin trott.
Din sorg är personlig och jag vet inte hur du känner, men jag kan relatera till den.
Det är ofta svårt när man är så bar i sina känslor, men jag hoppas du orkar vara snäll med dig själv precis som du hade varit med en god vän.

Slut på negativt blaj...

:heart:heart:heart

Omtentan är inget misslyckande, det är ett aktivt beslut som du tagit med ditt eget välmående i åtanke. Det är bara klokt. Kram :heart

Alltså... Träningen gick bra men sen spårade dagen ur :laugh: Kände mig seg och ofokuserad och lyckades inte alls hålla fokus på exjobbet utan gled iväg till buke hela tiden :meh: Sen tog batteriet på datorn slut och jag hade ingen laddare, så jag åkte hem. Var på vippen att köpa godis på vägen hem av gammal vana men insåg att jag egentligen inte var sugen utan bara trött. Köpte en nocco istället för att se vad alla snackar om, gjorde dock fel val skulle det visa sig, hallonsmak utan kolsyra var inte vidare gott :p Nu är jag hemma och lite småsnurrig eftersom jag inte är van vid koffein :idea: Smart tjej. Har ätit ett litet mellis och ska traska ner till affären och hämta ut ett paket. Jobba kan man visst göra en annan dag :o

Slut på negativt blaj...
Åh fina Tassen! Blaja på precis hur mycket och negativt du vill, vi lyssnar och stöttar så gärna vet du väl! Jag känner inte att jag har så mycket givande att komma med då jag har ingen eller begränsad erfarenhet av såväl barnahavande som sorg, men jag tycker i alla fall att det låter som att du hanterar det så gott du kan och som att du fattar rätt beslut. Att ha gått fem år på universitetet (och på en så tuff utbildning också!) utan en endaste omtenta är ju enormt imponerande tycker jag, så jag vill verkligen att du försöker att sluta se det här som ett misslyckande. Jag vet dock alltför väl hur svårt det kan vara för oss i Duktiga flickor-klubben - speciellt när man redan känner sig nerkörd av andra anledningar också... Massor av varma kramar till dig, och en eloge för att du ändå lyckas hålla igång träningen! Det tror jag också är jätteviktigt och bra!

Alltså... Träningen gick bra men sen spårade dagen ur :laugh: Kände mig seg och ofokuserad och lyckades inte alls hålla fokus på exjobbet utan gled iväg till buke hela tiden :meh: Sen tog batteriet på datorn slut och jag hade ingen laddare, så jag åkte hem. Var på vippen att köpa godis på vägen hem av gammal vana men insåg att jag egentligen inte var sugen utan bara trött. Köpte en nocco istället för att se vad alla snackar om, gjorde dock fel val skulle det visa sig, hallonsmak utan kolsyra var inte vidare gott :p Nu är jag hemma och lite småsnurrig eftersom jag inte är van vid koffein :idea: Smart tjej. Har ätit ett litet mellis och ska traska ner till affären och hämta ut ett paket. Jobba kan man visst göra en annan dag :o
Haha, roande inlägg med mycket igenkänning! Imorgon är en ny dag! :up:

Jag ställer in dagens träning med motivationen att det var sjuhelsikes mycket jobbigare att vara iväg på konferens/mässa än jag hade väntat mig. Herregud vad det tar på krafterna att träffa 4459321 nya människor och ställa intressanta frågor, ge bra svar, skriva ner rätt saker och knyta nyttiga kontakter i 9 timmar utan direkt paus. För att sedan vila i någon timme i ett främmade rum i väntan på att gå ut och äta middag med mer eller mindre främmande människor. Jag kände mig närmast bakfull när jag vaknade i morse och är nu på väg hem, fortfarande illamående och energilös. Sömnkvalitén blev inte så bra när jag var borta trots jättefint hotell, så jag tror att jag behöver ha en kväll då jag bara landar i soffan liksom. Vi kör träning imorgon istället!

Slut på negativt blaj...

:heart

Ponny och jag red ut en timme efter jobbet idag. Nästan komiskt hur mycket min ponny påverkas av rutiner. Idag red vi på eftermiddagen och i vanliga fall rider vi på mornarna, om vi inte får sällskap och då är ju lilleman med. Idag var vi själva = bruten rutin = mycket förvirrad ponny som försökte hitta spöken överallt. :rofl:

Jag ställer in dagens träning med motivationen att det var sjuhelsikes mycket jobbigare att vara iväg på konferens/mässa än jag hade väntat mig. Herregud vad det tar på krafterna att träffa 4459321 nya människor och ställa intressanta frågor, ge bra svar, skriva ner rätt saker och knyta nyttiga kontakter i 9 timmar utan direkt paus. För att sedan vila i någon timme i ett främmade rum i väntan på att gå ut och äta middag med mer eller mindre främmande människor. Jag kände mig närmast bakfull när jag vaknade i morse och är nu på väg hem, fortfarande illamående och energilös. Sömnkvalitén blev inte så bra när jag var borta trots jättefint hotell, så jag tror att jag behöver ha en kväll då jag bara landar i soffan liksom. Vi kör träning imorgon istället!

Låter klokt :) Man är ju olika, men jag blir helt dränerad av sånt där. Det går bra när jag är mitt uppe i det men sen behövs det rejäl återhämtning.

Slut på negativt blaj...

Usch :( Stor kram härifrån med <3
Och vill också säga att även om man skulle "misslyckas" lite ibland så är det ok med. Huruvida du skriver omtenta eller inte säger noll och ingenting om DIG eller den du är eller hur bra/dålig du är.
Z7NOQPC.png

Dagens WOD:
2 minuter
Minut 1 - 10 boxjumps
Minut 2 - 10 kettlebellswingar
x 10

Därefter så snabbt som möjligt 800 m löpning - 30 dumbbell snatch - 800 m löpning.

Det var kul!! Hade 16 kg på kettlebell-swingarna alla rundor utom två då jag tog 24 kg :) Löpningen var att man sprang ut från gymet och sprang en runda utomhus, megajobbigt och jag är verkligen ingen stark löpare just nu men taggad på att bli bättre! Snorade så jäkla mycket när vi skulle göra snatchen sen, jag vet inte om det bara är jag men att springa ute när det är kallt gör min näsa väldigt rinnig när jag böjer mig framåt sen ^^ Jaja, det gick det med ;)

Sen var det Mobility, var lite likt yin yoga tyckte jag (som gått på yin yoga 1 gång ;)). Typ stanna länge i varje stretch och slappna av o så. Det var helt ok men inget pass jag kommer stressa massa för att lyckas boka igen tror jag.

Hade en liten tanke om att sticka ut o springa imorgon men får se hur jag känner mig. Kan bli en vilodag med bara lite hemmayoga med :)

Nu SOVA :love: :love:

Haha.. hmm.. jodåsåattehh.. en avbytare var vi.. = 85 av 90min speltid för min del.. de där andra 5min var jag av plan för att en motståndare drog en oavsiktlig näve i ansiktet på mig, som självklart träffade näsan.. helvete så ont det gjorde! Den är INTE läkt sen jag slog sönder den i kollisionen med målvakten då för ett par veckor sen.. :crazy: Svullen och öm igen, men inget blod denna gången! :up: :rofl:
Planen var typ en åker.. SÅ tung! Halkade runt emellanåt, men ett par bra glidtacklingar blev det! :D Spelade på en ny position och gjorde det helt ok enligt både min egen känsla och enligt tränarnas feedback, så känner mig nöjd ändå! :) 2-2 slutade matchen..
Och om någon känner sig manad så skulle mina vader uppskatta lite massage.. :angel: Eller alltså, ta hela kroppen när vi ändå är igång liksom.. :D
Benen känns i övrigt bra, vilket jag är otroligt glad och tacksam för!
Nu ska jag krascha i säng!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar