Beach 2017

Jag har varken ridit eller tränat som tänkt idag. Maken tog en skrittur i skogen med hästen och träningen uteblir pga att vi får ha koll på äldsta dottern som spytt flera ggr i timmen ända sen kl 3 i natt och nu började spy blod. Hon har duschat och knarkar vätskeersättning var femte minut så hoppas det hjälper henne. Tycker så himla synd om henne :cry:

Jag får ta dagens träning i morgon istället. Men vi har fått trädgårdsarbete gjort och annat mockel. Har gått drygt 13000 steg idag och skött maten helt okej så det får gå.

Min träningsvecka blev bra!
Måndag: löpning/backe
Tisdag: crossfit
Onsdag: styrkelyft, bänkpress
Torsdag: 1,5 h yoga
Fredag: löpning ca 5 km
Lördag: vila
Söndag: 2 h yoga

:up: :up:

Ingen helt klar plan för veckan som kommer, ganska säker på crossfit må o tis iaf samt yoga tors. +hoppas 1-2 löppass o hemmayoga. +gärna nåt mer crossfitpass... Vi får se :)

Jobbigt med din syster @Kiwifrukt :( men ja, prata ihop dig mer med hennes kompis o prata sen med din syster ihop låter som en plan. Berätta att ni är oroliga helt enkelt. Beroende på responsen eventuellt sen prata med föräldrar osv.

BAAM! I'm back, jag kan springa och det känns bra!! :D SÅ. JÄVLA. GÖTT!
På väg hem efter träningsläger i Polen nu. Intensivt, givande och otroligt roligt!
Hade med en hel del olika varianter av inlägg/sulor och har hittat vad som funkar i fotbollsskorna tillsammans med kinesiotejp! Tejpen är kanon! Kändes skönt direkt jag fick på den, framförallt på högerbenet som nog varit det mest skadade benet.. öm i musklerna, såklart, efter att inte ha varit igång ordentligt på 2,5 vecka och jag har inte kört på 100% mer än för att testa lite under något träningspass..

2 träningspass i fredags + lite latjoturnering 2 mot 2 inomhus i en liten glas"box" med konstgräs där jag och min roomie vann finalen mot våra tränare! :D och sen 2 pass i lördags + lite teori - helt jävla underbart att kunna vara igång igen! :) sen lite bubbelbad, helt ok käk (kräsen) och härligt umgänge med laget :up: lite sightsing och hårda sängar.. :rofl:
Bra helg med andra ord!

Idag har min stackars överkropp fått en ordentlig genomkörare :D Var med på ett sånt PT-pass i grupp, jag önskade bänkpress och de andra var med på det :up: Bra att få lite tekniktips och bli utmanad med vikterna. Jobbade mig upp till att göra en trea på 40 kg vilket är nytt PB :) Gjorde ganska många set bänk men vi var inte klara där utan gick vidare till militärpress. Jag var trött i armarna och klarade inte att pressa mer än stången när det skulle vara strikt, mer än så lyckades jag inte rubba :laugh: Därefter push press vilket blev mycket lättare, tog 30 eller 35 kg, kommer inte riktigt ihåg. Avslutningsvis tränade vi lite på överstötar, dvs del två efter att man har gjort en frivändning. Kul att nörda lite :D

Veckans träning blev fyra pass, varav tre i gymmet och ett med skogsspring. Nästa vecka hoppas jag få till något liknande :)

Idag har min stackars överkropp fått en ordentlig genomkörare :D Var med på ett sånt PT-pass i grupp, jag önskade bänkpress och de andra var med på det :up: Bra att få lite tekniktips och bli utmanad med vikterna. Jobbade mig upp till att göra en trea på 40 kg vilket är nytt PB :) Gjorde ganska många set bänk men vi var inte klara där utan gick vidare till militärpress. Jag var trött i armarna och klarade inte att pressa mer än stången när det skulle vara strikt, mer än så lyckades jag inte rubba :laugh: Därefter push press vilket blev mycket lättare, tog 30 eller 35 kg, kommer inte riktigt ihåg. Avslutningsvis tränade vi lite på överstötar, dvs del två efter att man har gjort en frivändning. Kul att nörda lite :D

Veckans träning blev fyra pass, varav tre i gymmet och ett med skogsspring. Nästa vecka hoppas jag få till något liknande :)

Shit vad kul det låter! :D Jag hoppas att min axel slutar göra ont snart, för jag kan varken bänkpressa eller militärpressa i nuläget. Och särskilt inte pushpressa... :arghh:

Vad ni ligger och är duktiga! Det peppar! :banana:

Jag började den här dagen med morgonpromenad i....snö? O_o WTF! Det var ju så fint vårväder hela helgen och så blir det 3 cm snö i natt.... Jaja, jag kommer ta av hästarna sulorna ändå i morgon så får dom behålla brodden bara :)

Ikväll ska jag köra corepasset jag fick hoppa över igår. Tänkte även gå in i bubblan på löpbandet en stund efteråt :)

Sammanfattning av förra veckan är två styrkepass och ett intervallpass. Helt okej men inte enligt min plan :) Ridit tre pass och promenerat varje dag.

Denna veckan är planen:

Mån: Morgonpromenad, core och löpning
Tis: Morgonpromenad, ridning och styrka
Ons: Morgonpromenad, hiit
Tors: Morgonpromenad, styrka
Fre: Morgonpromenad
Lör: Ridning och promenad
Sön: Ridning, core och eventuellt löpning

Hästarna ska vaccineras i morgon så det blir några vilodagar för dom.

Förra veckan hann jag med promenader samt ett pass yoga. :meh: Det passet blev åh andra sidan gjort när jag och bebisen var hemma själva vilket är ett framsteg. :up: Hon var även vaken halva passet vilket aldrig brukar funka så jag är nöjd.

Hoppas verkligen att kvällarna blir lite mindre intensiva den här veckan så både jag och maken kan hinna lyfta lite skrot. Det är så kul att lyfta tungt! :D

Herrejösses vad ni ligger i både med att skriva och träna :eek: :D

Vi har äntligen gått ut sjukstugan som varade i 4 veckor!! Att ha varit på rockkungen -Jerry Williams :love: -i fredags på dejt med min blivande man och två kalas i helgen så är jag laddad igen.

Den senaste tiden har det varit segt, så det har bara blivit styrketräning 1 gång per vecka samt nån yoga eller löpning. Men kroppen är inte sysslolös för det, en lugn dag går jag mellan 7 - 8000 steg enligt mobilen. Är helt okej nöjd med det, då det är dagar vi bara är inomhus hemma :rofl: O_o Ikväll laddar jag för styrketräning :D:D

Läste att någon undrade om protein ?! Jag dricker proteindrinkar, jag dricker ofta det i bilen på väg till förskolan eftersom jag inte hinner äta frukost förrän 10 de dagar vi ska iväg. Vilken skillnad det gett både på gymmet ,hemma och för mina muskler som äntligen börjar synas :up: :angel:

Herrejösses vad ni ligger i både med att skriva och träna :eek: :D

Vi har äntligen gått ut sjukstugan som varade i 4 veckor!! Att ha varit på rockkungen -Jerry Williams :love: -i fredags på dejt med min blivande man och två kalas i helgen så är jag laddad igen.

Den senaste tiden har det varit segt, så det har bara blivit styrketräning 1 gång per vecka samt nån yoga eller löpning. Men kroppen är inte sysslolös för det, en lugn dag går jag mellan 7 - 8000 steg enligt mobilen. Är helt okej nöjd med det, då det är dagar vi bara är inomhus hemma :rofl: O_o Ikväll laddar jag för styrketräning :D:D

Läste att någon undrade om protein ?! Jag dricker proteindrinkar, jag dricker ofta det i bilen på väg till förskolan eftersom jag inte hinner äta frukost förrän 10 de dagar vi ska iväg. Vilken skillnad det gett både på gymmet ,hemma och för mina muskler som äntligen börjar synas :up: :angel:

Vi har haft sjukstuga i omgångar sen jul här :arghh: Äldsta dottern fick vi tvinga i massa vätskeersättning igår kväll då hon spytt en massa de senaste 19 timmarna. Hon fick äntligen sova i natt och har inte spytt sen kl 21 igår kväll så nu hoppas vi det är slut på skiten! Fattas bara att jag och maken får det nu... :cool: Har städat och tvättat som en idiot den här veckan för att jaga bort baciller.

Det var jag som undrade om protein förresten :) Dricker du proteindrink varje dag alltså?

Vi har haft sjukstuga i omgångar sen jul här :arghh: Äldsta dottern fick vi tvinga i massa vätskeersättning igår kväll då hon spytt en massa de senaste 19 timmarna. Hon fick äntligen sova i natt och har inte spytt sen kl 21 igår kväll så nu hoppas vi det är slut på skiten! Fattas bara att jag och maken får det nu... :cool: Har städat och tvättat som en idiot den här veckan för att jaga bort baciller.

Det var jag som undrade om protein förresten :) Dricker du proteindrink varje dag alltså?

Vi var sjuka 1 månad över jul , men hann med en frisk månad däremellan. Har ni varit sjuka hela tiden?
Usch, man gör verkligen inget annat än att städar och vädrar. Dom små förstår ofta ingenting heller.

Nej, jag dricker inte riktigt alla dagar men alltid de dagar jag kör till förskolan (3 dgr/vecka) och de dagar jag inte hinner äta ordentligt på mina "gymdagar". För mig är det viktigt med kost, så jag avstod i början från att träna vid de extremt stressiga dagarna men insåg att det är så mitt liv ser ut - så jag får komplettera med proteindrycker :)

Vi var sjuka 1 månad över jul , men hann med en frisk månad däremellan. Har ni varit sjuka hela tiden?
Usch, man gör verkligen inget annat än att städar och vädrar. Dom små förstår ofta ingenting heller.

Nej, jag dricker inte riktigt alla dagar men alltid de dagar jag kör till förskolan (3 dgr/vecka) och de dagar jag inte hinner äta ordentligt på mina "gymdagar". För mig är det viktigt med kost, så jag avstod i början från att träna vid de extremt stressiga dagarna men insåg att det är så mitt liv ser ut - så jag får komplettera med proteindrycker :)

2 åringen har haft feber typ varannan vecka känns det som sen fick vi alla fyra influensa i mellandagarna och barnen åkte på magsjuka för en månad sen som dom nu precis har haft igen då. Rätt trötta på sjukdomar kan jag ju säga. Fram tills jul trots dagistart i augusti osv så var vi förskonade. Sen bröt helvetet lös :p

1 h crossfit - check!
Idag var fokus på styrkedelen knäböj (yeay:banana:).
Uppvärmning o sen en stege från fem reps på 65% av max till 1 rep på 90% av max o sen avslutning på max antal rep på 85% av max :)
Efter detta körde vi en workout som heter "Fran" 21-15-9 reps av thrusters (frontböj+pushpress) och pull-ups, detta så snabbt som möjligt.
Jag körde thrusters med 15 kg stång och tar hjälp av en låda för pull-ups, tog 5:50 totalt.
Kul pass!! :bump:
Nu blir det lunch hos farmor o farfar :love:

Just det PR på knäböj idag (inte någonsin men senaste åren iaf) på 50 kg. Kändes bra! Tekniken höll osv så hade nog klarat lite mer egentligen, men det kommer fler gånger :) vänsterknät som krånglade lite för någon månad sedan knäppte lite idag med men ingen smärta/obehag!

Förra veckan blev följande:
Måndag - 25 minuter promenad med ponny innan jobbet.
Tisdag - 45 minuter ridning tillsammans med "medryttaren" och lilleman.
Onsdag - en timme ridning.
Torsdag - en timme ridning.
Fredag - vila på grund av hoven.
Lördag - planerad vilodag, som passade bra med tanke på hoven och förkylning.
Söndag - vila, fick feber på jobbet så var långt ifrån kaxig under eftermiddagen och kvällen.

Nöjd med inledningen av veckan, mindre nöjd med slutet. Men skada på häst och sjukdom på ägaren kan man ju inte styra över utan det är ju som det är.

Efter en hel natt där jag fick sova kändes förkylningen bättre. Jag är ledig idag, så jag skrittade ut en timme med ponny som peppar peppar ta i trä faktiskt inte haltat i helgen. Jag orkade verkligen inte ställa några krav på henne, utan vi lullade mest runt på halvlånga tyglar. Ändå så sjukt nöjd över att det ens går!

Ja, jättekul! :) Men vad trist med axeln, vet du vad det är?

Nja, troligtvis kommer det från att jag är för orörlig i axlarna vilket har lett till att jag lyft fel och därmed fått ont. Men vet inte hundra. Sjukt tråkigt iaf. Rätt begränsad med vilka övningar jag kan göra i nuläget..

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar