Beach 2017

Alltså den här magsjukan går ju inte över :arghh: Yngsta är fortfarande dålig :( När man tror det är över så kommer det en spya eller bajs.
Men stackars liten! Hur länge har hon varit dålig nu egentligen? Tur i oturen att ni i alla fall är två hemma för tillfället, så kan ni avlasta varann lite.

Men stackars liten! Hur länge har hon varit dålig nu egentligen? Tur i oturen att ni i alla fall är två hemma för tillfället, så kan ni avlasta varann lite.

Hon började i tisdags natt om jag minns rätt. Hon äter ju och är pigg mellan så uttorkning är ju ingen fara än iaf. Det har gått rätt långt mellan gångerna.
Maken har fått ha dom mestadels om det inte hänt nåt så jag fått jobba så gott det går. Men idag blir det nog inget effektivt jobb för mig.

Enda positiva är att vi impulsbeställde ny soffa förut så vi kan slänga ut den gamla bakterihärden som det både hamnat spya och bajs i senaste dagarna :yuck: Svårt att få en tygsoffa riktigt ren och fräsch så nu blev det en skinnsoffa!

Ponny går ganska okej på gräs, stapplar lite på grus. Jagar däremot lilleman utan att halta och hon är lätt smärtkänslig så jag är lite tveksam till hur mycket som verkligen gör ont NU och vad som mest gjorde ont i stunden när hon trampade på stenen :cautious:. Fördelen är att vår hage är jättefin utan lera och gyttja, så hon håller sig åtminstone torr om hoven.

Nu var tanken vila imorgon i vilket fall eftersom jag jobbar, så då får hon ta idag också. Hon hade samma skit förra våren, och då tog det ett par veckor att helt få bort det. Men då satte jag igång för tidigt och miljön för hoven var mycket, mycket sämre med lera och gegga.

Hon började i tisdags natt om jag minns rätt. Hon äter ju och är pigg mellan så uttorkning är ju ingen fara än iaf. Det har gått rätt långt mellan gångerna.
Maken har fått ha dom mestadels om det inte hänt nåt så jag fått jobba så gott det går. Men idag blir det nog inget effektivt jobb för mig.

Enda positiva är att vi impulsbeställde ny soffa förut så vi kan slänga ut den gamla bakterihärden som det både hamnat spya och bajs i senaste dagarna :yuck: Svårt att få en tygsoffa riktigt ren och fräsch så nu blev det en skinnsoffa!
Nåja, alltid något! Och ja, det blir definitivt skinnsoffa nästa för vår del också! Nog för att tygsoffor är mysigare, men särskilt praktiska är de då rakt inte...

Nåja, alltid något! Och ja, det blir definitivt skinnsoffa nästa för vår del också! Nog för att tygsoffor är mysigare, men särskilt praktiska är de då rakt inte...

Vår soffa har alldeles för många år på nacken och med grisiga barn och djur så är det väldigt opraktiskt :p Vi har pratat på ny soffa länge och nu kändes det som att det liksom inte var något mer att vänta på.

Jag håller tummarna för att det inte är så illa som du befarar!

Äsch, du har väl tränat en del i veckan ändå? Och själavård får faktiskt komma före träning ibland, jag är övertygad om att det ger bäst resultat i längden!

Mja, ett löppass, innebandy på jobbet och ett pass indoor walking. Inte helt nöjd med detta, för det har ju inte blivit någon styrketräning. Men, jag hade en sjukt mysig frukost och sen fortsatt häng med en bästa vän och hennes dotter. Så det var det värt :)
Kan hinner ett träningspass i helgen :)

Ni som tränar lite mer regelbundet, hur lägger ni upp en normal vecka? Alltså, hur blandar ni olika muskelgrupper och kondition?

Jag måste, måste, måste komma igång. Efter stallflytten tar jag för det mesta stallet direkt på morgonen en ledig dag och är med andra ord nästan helt "klar" i stallet vid lunch. Jobbar jag får ridningen gå före, men en ledig dag borde jag hinna träna. Gym är inte aktuellt varken för ekonomin eller för att det skulle innebära att jag måste köra till stan = kommer aldrig hända. Men kondition kan man ju träna lika bra hemma, och tänker även på liknande grejer som den där coreträningen fast med andra muskelgrupper också? Hur gör ni? Ge mig inspiration. :D

Ni som tränar lite mer regelbundet, hur lägger ni upp en normal vecka? Alltså, hur blandar ni olika muskelgrupper och kondition?

Jag måste, måste, måste komma igång. Efter stallflytten tar jag för det mesta stallet direkt på morgonen en ledig dag och är med andra ord nästan helt "klar" i stallet vid lunch. Jobbar jag får ridningen gå före, men en ledig dag borde jag hinna träna. Gym är inte aktuellt varken för ekonomin eller för att det skulle innebära att jag måste köra till stan = kommer aldrig hända. Men kondition kan man ju träna lika bra hemma, och tänker även på liknande grejer som den där coreträningen fast med andra muskelgrupper också? Hur gör ni? Ge mig inspiration. :D

Jag försöker köra två rena styrkepass, ett rent corepass, ett hiit pass (springer intervaller på bandet) och eventuellt ett vanligt löppass. När jag styrketränar försöker jag fokusera på de stora muskelgrupperna men jag blandar lite beroende på vad jag känner för och vart jag har träningsvärk :p Ena styrkepasset brukar bli överkropp och andra helkropp. Har bara blivit så för att det passar mig.

Jag har provat lite olika varianter sen jag började träna regelbundet och sen jag fick ett eget löpband så har jag landat i det här och trivs med upplägget. Hela kroppen får sitt :) Rider 4 dagar i veckan och promenerar typ varje dag också. Tränar inte på gym utan har lite olika hantlar, pilatesboll och minibands hemma som jag tränar med. Funkar fint än så länge och jag har utvecklats :)

Jag försöker köra två rena styrkepass, ett rent corepass, ett hiit pass (springer intervaller på bandet) och eventuellt ett vanligt löppass. När jag styrketränar försöker jag fokusera på de stora muskelgrupperna men jag blandar lite beroende på vad jag känner för och vart jag har träningsvärk :p Ena styrkepasset brukar bli överkropp och andra helkropp. Har bara blivit så för att det passar mig.

Jag har provat lite olika varianter sen jag började träna regelbundet och sen jag fick ett eget löpband så har jag landat i det här och trivs med upplägget. Hela kroppen får sitt :) Rider 4 dagar i veckan och promenerar typ varje dag också. Tränar inte på gym utan har lite olika hantlar, pilatesboll och minibands hemma som jag tränar med. Funkar fint än så länge och jag har utvecklats :)

Tack för ditt svar! Corepasset är kanon, det och ben är nog de muskelgrupper som jag behöver träna upp mest för just ridningen. Och det är trots allt en bättre ork i ridningen för att göra det ännu bättre som är min morot, även om lite omfördelning av kroppen och/eller tappade kilon hade varit en bonus.

Insåg att det bara är en vecka kvar innan vi ställer om till sommartid, och därmed också får ökade möjligheter att kunna utnyttja kvällarna i stallet även om jag jobbar sent, så jag borde verkligen ta tag i det nu. Särskilt om ponnys hovproblem blir långvariga och ridningen får stå på sparlåga. Väntar ut den här svintråkiga förkylningen nu, men tänkte sen försöka ta tag i det.

Tack för ditt svar! Corepasset är kanon, det och ben är nog de muskelgrupper som jag behöver träna upp mest för just ridningen. Och det är trots allt en bättre ork i ridningen för att göra det ännu bättre som är min morot, även om lite omfördelning av kroppen och/eller tappade kilon hade varit en bonus.

Insåg att det bara är en vecka kvar innan vi ställer om till sommartid, och därmed också får ökade möjligheter att kunna utnyttja kvällarna i stallet även om jag jobbar sent, så jag borde verkligen ta tag i det nu. Särskilt om ponnys hovproblem blir långvariga och ridningen får stå på sparlåga. Väntar ut den här svintråkiga förkylningen nu, men tänkte sen försöka ta tag i det.

Jag har fått stor hjälp i ridningen sen jag började styrketräna på det sättet jag gör. Mycket överkropp alltså :) Ben får man ju lite gratis i ridningen men just hela överkroppen för att bli stabil och få bättre hållning.

Mja, ett löppass, innebandy på jobbet och ett pass indoor walking. Inte helt nöjd med detta, för det har ju inte blivit någon styrketräning. Men, jag hade en sjukt mysig frukost och sen fortsatt häng med en bästa vän och hennes dotter. Så det var det värt :)
Kan hinner ett träningspass i helgen :)
Ja det tycker jag verkligen att du ska vara nöjd med, och om inte annat så får du ju en ny chans nästa vecka! :)

Min bas är två styrkepass och ett konditionspass i veckan. Oftast kan jag få till ett andra konditionspass utöver detta om jag bara planerar ordentligt.

Jag kör då ett styrkepass för överkroppen, där jag burkar fokusera på två muskelgrupper lite beroende på vad jag känner att jag behöver eller vill. Jag satsar på 3-4 övningar per muskelgrupp per pass. Axlar och triceps är favoriter, så det blir oftast en av dem i kombination med rygg, biceps eller core. Fast biceps och core är jag jättedålig på att komma ihåg, så det blir mest att jag väljer bland de andra tre... :angel:

Styrkepass nummer två är benpass. Där är det ju lite lättare eftersom att det i princip bara är rumpa, baksida lår och framsida lår som man behöver bry sig om, och i de allra flesta fall kan man komma åt alla riktigt bra genom ett fåtal övningar. Så där brukar jag köra en bladning av 5-6 övningar som jag vet kommer åt alla delar av alla muskler, helt enkelt.

Konditionspassen jag kör är egentligen rätt mycket "muskelträning" de också, då jag hatar helt renodlad konditionsträning (läs: löpning). Så det blir oftast kondition i form av spinning, som ju kommer åt ben och rumpa rätt bra också, eller någon slags HIIT-pass som oftast går ut på en hel del styrkeövningar i kombination med konditionsövningar.

Så gör jag! :)

Chefen tyckte att vi hade jobbat så bra den här veckan att vi gott kunde gå hem och "jobba hemifrån" (det här sa han med citattecken i luften och glimten i ögat) resten av dagen. Precis vad min trötta kropp och hjärna behövde! Så jag ligger bänkad i soffan med en stor kopp kaffe och The Good Wife sedan en dryg timme tillbaka och har det sååå skönt! Oväntad ledighet är nästan den bästa sortens ledighet :D

Jag har fått stor hjälp i ridningen sen jag började styrketräna på det sättet jag gör. Mycket överkropp alltså :) Ben får man ju lite gratis i ridningen men just hela överkroppen för att bli stabil och få bättre hållning.

Mina ben är pinsamt klena, min förra häst behövde i princip inga ben alls, medan den här kräver typ 1000 procent mer. :p Men tänkte cykla lite mer till stallet om det blir mindre tidspress om dagarna, samt försöka få in mer träning hemma. :up:

Har köpt nytt gymkort på ett gym som jag trivs så jäkla bra på! Skönt att äntligen kunna komma igång på riktigt efter hösten/vintern. Har även fått cortisonsprutor i mina krånglande leder så dom ska förhoppningsvis lugna ner sig nu. Hängde med syrran på skivstångspass i förmiddags, och imorgon bitti kör vi på spinning :):banana:

Efter middagen förut chansade vi och åkte för att kolla i skogen där en kompis nyss huggit. Vi fick gå en bit och skojade med ungarna om att vi får leta efter älg under tiden. Vi pratade mycket och vår äldsta är inte tyst nån lång stund åt gången så vi trodde aldrig på att vi skulle få se nån älg utan det va nåt vi sa bara :p Men fatta att vi stötte på en älg då! En vit dessutom :rofl: Vi var lika nöjda och glada över att få se älg allihop och hunden fatta aldrig att den va så nära :D

Nu har barnen lagt sig och vi ska götta oss med ägg- och räkbaguett och ett glas vin till nån film :love: Bara hoppas yngsta inte spyr eller skiter nåt mer...:cool:

Hemma efter två superintensiva dagar uppe i norr, vi har haft helt fantastiskt väder :love: Och massa fina hästar såklart :D I torsdag gick jag upp 04:30, flög upp till Luleå och sen var det fullt ös fram till 19:30 då vi tacksamt åt gratis pannbiffar på hotellet :laugh: Somnade halvt utslagen 21:30 på kvällen och sov som en sten i 9 timmar. Fredagen bjöd på mer fullt ös utan rast, men å andra sidan var det mycket gos med söta hästar :love: Sen fick vi kasta oss iväg till flygplatsen för att åka hemåt vid 20:30, var hemma närmare 23 och nu har jag sovit en fantastiskt skön natt i min egna säng :love: Idag blir det lugnt, lite skogspromenader och mycket häng i soffan :p

Hemma och väntar på att äggen ska koka klart efter drygt två timmar ensam på gymmet. :love: Hälften av tiden ägnade jag visserligen åt att repetera koreografier, eftersom jag ska vara med på en dansuppvisning på torsdag. :nailbiting: Det är bra att kliva ur komfortzonen sägs det....
Andra halvan dödade jag axlar och armar. Eftersom jag var ensam fick jag ha min egen musik, så jag hittade på att köra samma övning en hel låt med lätta vikter (2-4 kg). Det sved, men var kul.

Nu ska jag äta lite, laga mat inför veckan och ladda upp inför dansträningen ikväll. Hoppas jag har lyckats nöta in de där förbaskade stegen... :D

Dyngförkyld! :arghh:

Inte alls sugen på den här hela jobbhelgen, men nu är lördagen alldeles strax gjord. Sen är det bara fyra timmar kvar imorgon. Men fanken vad drygt att det inte kunde brutit ut i onsdags morse när jag hade tre lediga dagar framför mig. Jag har ju ändå känt att det var på g så tre "friska" dagar har jag ändå inte fått.

Hemma och väntar på att äggen ska koka klart efter drygt två timmar ensam på gymmet. :love: Hälften av tiden ägnade jag visserligen åt att repetera koreografier, eftersom jag ska vara med på en dansuppvisning på torsdag. :nailbiting: Det är bra att kliva ur komfortzonen sägs det....
Andra halvan dödade jag axlar och armar. Eftersom jag var ensam fick jag ha min egen musik, så jag hittade på att köra samma övning en hel låt med lätta vikter (2-4 kg). Det sved, men var kul.

Nu ska jag äta lite, laga mat inför veckan och ladda upp inför dansträningen ikväll. Hoppas jag har lyckats nöta in de där förbaskade stegen... :D
Nämen vad coolt med dansuppvisning! Vad, hur, var, när? :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar