Beach 2017

@Tassetass, Min moster har också haft mycket problem med såna tankar sen morfar blev dålig och till slut gick bort. Han var över 40 när hon föddes och hon fick själv barn sent i livet så hennes barn kommer förmodligen inte minnas honom alls som vuxna. Medan jag och mina syskon, främst min två år yngre bror då, har haft en helt fantastisk relation till mormor och morfar när de var yngre. Dock har mina föräldrar lite redan innan tagit rollen som ställföreträdande för mosters barn, eftersom det hade varit mer "normalt" med (små) barnbarn i deras ålder. Barnen har också yngre farföräldrar. Så eftersom L har en så fin relation till sin farmor och farfar tror jag hon kommer vara glad för det. :heart Tänker på dig!

Ponny och jag har ridit en timme på morgonen. Nu har jag varit förkyld i en vecka, börjar bli måttligt less på det. Hade ju varit skönt om man hade orkat mer än att mocka, jobba och åka häst om dagarna. :meh: Typ åtminstone rida aktivt och kanske gå till och från stallet.

Just det, vilka är era bästa biceps-övningar förresten? Jag är pinsamt dålig på att träna just dessa kamrater, och kan typ bara komma på bicep curls såhär på rak arm (höhöhö :laugh:)...? Jag kan ju naturligtvis googla, men det är roligare att fråga er!

Just det, vilka är era bästa biceps-övningar förresten? Jag är pinsamt dålig på att träna just dessa kamrater, och kan typ bara komma på bicep curls såhär på rak arm (höhöhö :laugh:)...? Jag kan ju naturligtvis googla, men det är roligare att fråga er!
Drop set bicep curls med stång eller i cable cross. Dat pump! :d Drop set är typ det enda som ger mig träningsvärk i biceps.

Öh, jag drar i saker? Det räcker. :D Har aldrig tränat biceps annat än med den träning de får av tex latsdrag/chins och olika former av rodd.

Inte gymmat sen den fullständingt mördande träningsvärken jag fick av goblin squatsen förra måndagen :o Men imorgon ska jag få genomgång av PT på gymmet (ingår två timmar när man blir medlem). Vi ska "göra en plan" och bla bla bla. Sen göra ett pass som vi kör igenom nästa gång..
Jag har ju redan mina övningar och hyfsad koll. Men PTn är supertrevlig, så förhoppningsvis kan hon hjälpa mig med teknik och form istället för att visa mig olika maskiner.. För då spyr jag.

Vad är rimligt för en lek-kvinna som jag att ta i de fyra basövningarna? Vad tar ni? (jag gillar att ha ett högt uppsatt mål)
Jag hade som mål förr att ta 160kg i mark, vilket var min egna vikt x2. Inser nu att det är JÄTTEMYCKET! Att det är vad de som tävlar i min viktklass drar :o
"På den tiden" drog jag 100kg mark och tyckte inte det var så jättemycket. Idag drar jag kanske 50-60 i max (har inte provat).

Tror ni 120kg mark, 100kg ben, 50 kg bänk och 35-40kg militär är ett rimligt mål? Jag är naturligt starkast i ben och mark. Väger idag 84kg men vill ner under 80.

Hörrni beachisar!
Tips på bra och tät (får inte läcka när det ligger ner) vattenflaska i rostfritt stål på runt 0,3-0,5 L?
Gärna med möjlighet till kork som på en träningsflaska.

Köpte hem en online som tyvärr läcker när den ligger ner, vilket jag upptäckte när den dränkt handväskan. :meh:

Vad är rimligt för en lek-kvinna som jag att ta i de fyra basövningarna? Vad tar ni? (jag gillar att ha ett högt uppsatt mål)
Jag hade som mål förr att ta 160kg i mark, vilket var min egna vikt x2. Inser nu att det är JÄTTEMYCKET! Att det är vad de som tävlar i min viktklass drar :o
"På den tiden" drog jag 100kg mark och tyckte inte det var så jättemycket. Idag drar jag kanske 50-60 i max (har inte provat).

Tror ni 120kg mark, 100kg ben, 50 kg bänk och 35-40kg militär är ett rimligt mål? Jag är naturligt starkast i ben och mark. Väger idag 84kg men vill ner under 80.

Jag är i samma viktklass som du och tror att dina mål är högst realistiska.

Jag tar 90 i mark (med extrem mersmak), 85 i böj (utan så mycket mersmak just då :D ), 47,5 i bänk och jag kan nog fulpressa runt 35.

Innan sommaren är slut ska jag ta 100 eller kanske 105 i mark, 90 i böj och 50 i bänk. Tränar inte så mycket militärpress, mina problemområden (händer och handleder) tvingar mig att hålla igen med volymen på pressfronten.

Jag skyndar långsamt, men har ett långsiktigt mål på 125 i mark, 100 i böj och ett mycket långsiktigt och kanske orealistiskt mål på 75 i bänk.

Jag väger nånstans mellan 65 och 68 (inte vägt mig på ett tag) och har tagit 90 i mark, 50 i böj och 40 i bänk. Böjen är som synes långt efter de andra eftersom jag inte får till tekniken riktigt i vändläget, vill inte lägga på mer vikt än att jag kan böja ner under parallellt. Det enda jag faktiskt har maxat är marklyft :D Mål just nu är 100 i mark, 60 i böj och 50 i bänk, lär ju ta ett tag men det är inte så bråttom.

Tror säkert dina mål är realistiska! Sätt delmål så länge, alltid roligt att nå sina mål :up:

Hörrni beachisar!
Tips på bra och tät (får inte läcka när det ligger ner) vattenflaska i rostfritt stål på runt 0,3-0,5 L?
Gärna med möjlighet till kork som på en träningsflaska.

Köpte hem en online som tyvärr läcker när den ligger ner, vilket jag upptäckte när den dränkt handväskan. :meh:

Måste det vara i stål? Jag har två olika sorters Camelbak-vattenflaskor i plast annars som jag gillar väldigt mycket. Läcker inte öht, 0,6 l.
CB5310_blue_angle.jpg

Jättekul att läsa om dina crossfit-pass förresten @Trollunge, fortsätt gärna dela med dig av vad ni gör! Har det varit några "läskiga" övningar än tycker du, eller är det mest saker som du känner till sedan innan? Jag blir till exempel lite lätt kallsvettig vid tanken på att någon skulle be mig stå på händerna eller hoppa upp på en hög låda (japp, jag var alltid den försiktiga på gympalektionerna som gärna höll mig i bakgrunden när det kom till att hoppa på plintar, hänga i ringar och liknande), men de övningarna är kanske inte så vanligt förekommande?

Vad roligt att du gillar att jag lägger in dem! Tänkte faktiskt tanken igår "folk här kanske börjar tröttna på mina crossfit-rapporter", men bestämde mig för att inte bry mig om det isf för jag tycker det är kul :D
Angående läskiga grejer; hoppa jämfota upp på låda "boxjump" har varit med några gånger nu så den verkar ganska vanligt förekommande. Men man kan också kliva upp, det viktiga är bara att man ska upp med båda fötterna på lådan och sträcka ut i höften. Kliva eller hoppa ner. Handstående har varit med en gång, men med massa olika nivåer, sparka upp direkt ute på golvet, mot vägg, eller stå som en downward dog med hälarna vid en vägg och sen börja gå upp på väggen med fötterna och backa in med händerna så långt man vill/orkar/vågar.
Repklättring har varit med också, men där var en variant att sitta med rumpan i golvet och utsträckta ben och sen klättra upp med armarna tills man står upp och sen ner igen.
Det är väl de läskigaste än så länge :) Men de är duktiga på att modifiera så att alla kan göra på sin nivå tycker jag :up:

Jag vet inte vad som är rimligt men jag kan berätta vad jag tar ;)
Mina PR i nutid är blygsamma 35 kg bänk, 50 kg knäböj och 60 kg marklyft :laugh: Väger strax under 60 kg.

Jag tror absolut dina mål är rimliga, frågan är ju bara inom vilken tid? Jag skulle också satt upp olika delmål för motivationens skull :)

Måste det vara i stål? Jag har två olika sorters Camelbak-vattenflaskor i plast annars som jag gillar väldigt mycket. Läcker inte öht, 0,6 l.
CB5310_blue_angle.jpg
Måste och måste, jag tänkte mest vara lite hipp och "plastbanta". :D
Jag dricker nu ur gamla köpesvattenflaskor som då innehållit vatten och de är ju i princip det sämsta man kan använda då de inte är byggda för att återanvändas.
Så en ordentlig i plast är ändå bättre än vad jag har. Och den där såg ut att vara en bra modell. :)

Chins :D och bicepscurls :angel:
Chins ja, där sa du något! :idea:

Drop set bicep curls med stång eller i cable cross. Dat pump! :d Drop set är typ det enda som ger mig träningsvärk i biceps.
Oo, drop sets har jag aldrig provat faktiskt! Fick googla :o Men det kan ju bli spännande! Gillar bicep curls, men tycker ofta att det är svårt att få till något riktigt bra. Det här kan vara lösningen! :)
Öh, jag drar i saker? Det räcker. :D Har aldrig tränat biceps annat än med den träning de får av tex latsdrag/chins och olika former av rodd.
Inte jag heller! Eller jo, jag fick lära mig bicep curls av min PT en gång men det är den enda renodlade övningen jag kommer ihåg... Förmodligen för att vi löste resten genom att dra i saker :p

Det blir nog rodd, assisterade chins, chin pulldowns och drop set bicep curls idag helt enkelt. Och så lite axeltjafs ovanpå det. Tack ska ni ha!

Vad roligt att du gillar att jag lägger in dem! Tänkte faktiskt tanken igår "folk här kanske börjar tröttna på mina crossfit-rapporter", men bestämde mig för att inte bry mig om det isf för jag tycker det är kul :D
Angående läskiga grejer; hoppa jämfota upp på låda "boxjump" har varit med några gånger nu så den verkar ganska vanligt förekommande. Men man kan också kliva upp, det viktiga är bara att man ska upp med båda fötterna på lådan och sträcka ut i höften. Kliva eller hoppa ner. Handstående har varit med en gång, men med massa olika nivåer, sparka upp direkt ute på golvet, mot vägg, eller stå som en downward dog med hälarna vid en vägg och sen börja gå upp på väggen med fötterna och backa in med händerna så långt man vill/orkar/vågar.
Repklättring har varit med också, men där var en variant att sitta med rumpan i golvet och utsträckta ben och sen klättra upp med armarna tills man står upp och sen ner igen.
Det är väl de läskigaste än så länge :) Men de är duktiga på att modifiera så att alla kan göra på sin nivå tycker jag :up:
Nej för tusan, det är jättekul att få en inblick tycker jag! Och det låter ju som att man kan komma undan rätt lindrigt även med vissa, hm, mentala hinder :p Jag tror att jag har en lite sned bild av crossfit och dess hårdhet, så det är trevligt att du balanserar ut det intrycket lite :)

Nej för tusan, det är jättekul att få en inblick tycker jag! Och det låter ju som att man kan komma undan rätt lindrigt även med vissa, hm, mentala hinder :p Jag tror att jag har en lite sned bild av crossfit och dess hårdhet, så det är trevligt att du balanserar ut det intrycket lite :)

Det är ju säkert olika inställningar i olika boxar men ja jag tycker de är snälla :laugh:

Lycka till med ditt bicepsmos :up::up:

Lite skryt. Jag köpte ett par ridbyxor när vi hade utförsäljning på jobbet innan vårt nya sortiment kom i höstas. Vi hade ingen provhytt då, och jag ville varken fråga kollegan om jag fick springa bort och byta om i omklädningsrummet som ligger i andra delen av byggnaden (jag hade jobbat där två veckor och kände inte folket), eller stå helt Ankeborg inför min manliga kollega i samma ålder efter två veckor på nya jobbet heller :o (det var bara vi där för det var efter stängning), så jag provade dem aldrig. Efter ett tag med jobbet och sortimentet insåg jag dock att just det märket är riktigt små i storlekarna, så jag har faktiskt inte vågat prova dem heller (hade inte fått byta ändå eftersom det var rea på en utgående kollektion). Ville inte ge vissa personer (läs: mamma) vatten på sin kvarn om att man måste prova kläder först.

Provade dem idag. Och de satt perfekt. :bump:Visst, om man drar upp tröjan hade det väl kanske kunnat se snyggare ut, men de sitter bra, är bekväma, och det är min vanliga storlek (36). Barnsligt nöjd.

Lite skryt. Jag köpte ett par ridbyxor när vi hade utförsäljning på jobbet innan vårt nya sortiment kom i höstas. Vi hade ingen provhytt då, och jag ville varken fråga kollegan om jag fick springa bort och byta om i omklädningsrummet som ligger i andra delen av byggnaden (jag hade jobbat där två veckor och kände inte folket), eller stå helt Ankeborg inför min manliga kollega i samma ålder efter två veckor på nya jobbet heller :o (det var bara vi där för det var efter stängning), så jag provade dem aldrig. Efter ett tag med jobbet och sortimentet insåg jag dock att just det märket är riktigt små i storlekarna, så jag har faktiskt inte vågat prova dem heller (hade inte fått byta ändå eftersom det var rea på en utgående kollektion). Ville inte ge vissa personer (läs: mamma) vatten på sin kvarn om att man måste prova kläder först.

Provade dem idag. Och de satt perfekt. :bump:Visst, om man drar upp tröjan hade det väl kanske kunnat se snyggare ut, men de sitter bra, är bekväma, och det är min vanliga storlek (36). Barnsligt nöjd.

Härlig känsla! :)

Jag köpte ett par ridbyxor i början av förra sommaren som egentligen var alldeles för små när jag väl provade men jag tänkte att jag får ha som mål att dom ska passa bättre för 38or ska jag kunna ha :D Under vintern har jag inte ens provat ha dom eftersom jag aldrig trodde det skulle gå med långkalsonger under. För nån vecka sen provade jag ändå (med långkalsonger) och passa MYCKET bättre :banana:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar