Beach 2017

Lite knäböj idag. Värmde upp och tog sen 4 * 12 på 45 kg. Fegade för jag borde ha kört med 50 kg, men var rädd att jag inte skulle orka. Löjligt.

Sen blev det utfall med 30 kg skivstång (3 * 8 per ben) och sist 5 * 5 med frivändningar. Inte kört frivändningar sen i höstas men det är ju rätt kul, men svårt! Avslutade med 30 min någorlunda rask gång på löpband med något sorts backprogram påslaget.

Sjukt trött i kroppen nu, det där passet visste var det tog.

Precis gymmat! PTn har fått halsfluss, så blev själv. Vågade mig på att mata i marklyft, bara för att se var jag ligger. 70kg blev det! Inte så tokigt utgångsläge när. Man inte tränat på 4 år ändå!

Och ja, lite oansvarigt att mata nu i början men man måste ju prova! Vågade inte maxa i bänk, men 25kg gick bra. Tror jag hade kunnat ta 30 med någon som spottar.

Lite knäböj idag. Värmde upp och tog sen 4 * 12 på 45 kg. Fegade för jag borde ha kört med 50 kg, men var rädd att jag inte skulle orka. Löjligt.

Sen blev det utfall med 30 kg skivstång (3 * 8 per ben) och sist 5 * 5 med frivändningar. Inte kört frivändningar sen i höstas men det är ju rätt kul, men svårt! Avslutade med 30 min någorlunda rask gång på löpband med något sorts backprogram påslaget.

Sjukt trött i kroppen nu, det där passet visste var det tog.

Inte alls löjligt! Idag var 45 kg lagom! En annan dag tar du 50 kg :) Du är grym Tassen! Stark, grym! Ibland är livet ruskigt asjobbigt, och att du ens tar dig iväg och tränar då är fantastiskt bra!

Mysig träningsvärk på precis rätt ställen idag :love:

Jag vilar både idag och imorgon faktiskt - det är en sådan där vecka då allting händer samtidigt och livet kommer emellan lite. Jag hade egentligen tänkt träna tidigt imorgon bitti, men med tanke på att jag har 3 (!) olika sociala tillställningar att fara runt på efter jobbet känns det klokt att sova lite längre och spara energin till det istället... Det får bli lördagspass och söndagspass istället!

Det känns sjukt mycket lättare att sätta igång med löpning nu när det börjar gå mot ljusare och varmare tider! :)
Vad bra, för jag hade nämligen tänkt sätta igång nästa vecka jag! Jag sprang rätt aktivt förra våren och minns det ändå som rätt trevligt - förmodligen för att jag förträngt alla skitpassen... :p

Vad bra, för jag hade nämligen tänkt sätta igång nästa vecka jag! Jag sprang rätt aktivt förra våren och minns det ändå som rätt trevligt - förmodligen för att jag förträngt alla skitpassen... :p

Skitpassen är vidriga. Men, de gör att de härliga passen blir fler och fler :)
Bra plan att börja nästa vecka! Heja!

Hade lite beslutsångest igår om jag skulle gå på det extrainsatta 6:45 passet idag på boxen. Kände mig ganska mosad redan efter måndagens och tisdagens pass, framför allt mina traps gör ont att bara peta på, men det är ju så kul.. Blev att jag åkte in iaf, vilade ju igår med bara yoga och promenad och det blir inget pass varken fre eller lö pga jobb. Vad står på schemat idag om inte 10x10 push press och sen en cirkel med bland annat kettlebellsvingar :p Mina stackars axelmuskler! Nu blir det vila från crossfit några dagar iaf, vill inte skada mig genom att öka träningsintensiteten alldeles för snabbt.

Passet idag: Uppvärmning 10 burpees, 20 airsquat, 40 jumping jacks.
Därefter EMOM (every minute on the minute) med 10 push press, 10 minuter. Alltså vid starten av varje minut i 10 minuter gör man 10 push press, sen vilar man resten av tiden till nästa minut börjar. "Rekommenderad" vikt för damer var 30 kg, jag tog 20 kg första 5 minuterna men fick sen plocka av till bara stången på 15 kg (damstång) :p
Som avslutning AMRAP (as many rounds/reps as possible) med 40 dubbelhopp med hopprep (eller 60 vanliga hopp), 10 armhävningar (jag kör på knäna och tror inte jag klarade en enda strikt efter pressarna ^^) och 20 kettlebellsvingar (12 kg). 8 minuter. Tror jag hann drygt 4 varv tappade räkningen :D

Yoga om en timme! Hoppas på minimalt med downward dog mtp mina axlar :cautious::D

Har förresten fått hem proteinpulver nu (vi diskuterade protein längre bak i tråden). Köpte denna sorten med chokladsmak:
soy-pro-star-nutrition_1.png

Och jag är faktiskt positivt överraskad! Löste sig bra i bara vatten, ganska tjock men slät konsistens och smakar inte jätteäckligt :up:
Kan tillägga att jag har haft VÄLDIGT svårt för proteinpulver längre tillbaka i tiden, typ whey -80 o sånna :yuck: Men det här ska jag kunna få i mig nån shake per dag! *hoppfull*
Den var inte mycket dyrare än vanligt vassleprotein heller (typ 30 kr skillnad på 1 kg) :)

Jag hann med 3x10 bänkpress idag! :banana:
Bebisen vår började bli upprörd omedelbart jag tog i stången (hon satt ju då hon sin far, så hon var inte direkt övergiven) vilket gjorde det hela lite tyngre då det är svårt att pressa när man skrattar. :D Fick värma upp med min gamla vikt på 22 kg som jag lyfte för några veckor sen och tog 27 nu!

Hennes morsa ska inte få göra någonting, på sin höjd sitta stilla brevid bebisen. Inte något så kättiskt som att träna! :D

Hann inte träna igår som tänkt då vi åkte och hämtade nya soffan. Monterade den och eldade upp den gamla plus annat skräp. Vi passade på att äta kvällsmat vid den "lilla" brasan innan ungarna skulle lägga sig :)

Jag gick upp och tränade i morse istället. Militärpress, dropset bicepscurl, raka marklyft, utfall med ena benet på stol, variant av Tassens magövning, och skivstångsrodd. Fast jag gör ju allt med hantlar, inte stång :D Svettig och gött genomtränat innan jag började jobba.

Är rätt lugnt på jobbet idag så jag kommer varva jobb och att hjälpa maken möblera om tvn mm för att få ordning på tvrummet nu när vi fått dit nya soffan som är helt annorlunda mot den gamla :)

Ska försöka få till en promenad idag också. Äldsta dottern kanske vill rida så följer jag med och går.

Hade lite beslutsångest igår om jag skulle gå på det extrainsatta 6:45 passet idag på boxen. Kände mig ganska mosad redan efter måndagens och tisdagens pass, framför allt mina traps gör ont att bara peta på, men det är ju så kul.. Blev att jag åkte in iaf, vilade ju igår med bara yoga och promenad och det blir inget pass varken fre eller lö pga jobb. Vad står på schemat idag om inte 10x10 push press och sen en cirkel med bland annat kettlebellsvingar :p Mina stackars axelmuskler! Nu blir det vila från crossfit några dagar iaf, vill inte skada mig genom att öka träningsintensiteten alldeles för snabbt.

Passet idag: Uppvärmning 10 burpees, 20 airsquat, 40 jumping jacks.
Därefter EMOM (every minute on the minute) med 10 push press, 10 minuter. Alltså vid starten av varje minut i 10 minuter gör man 10 push press, sen vilar man resten av tiden till nästa minut börjar. "Rekommenderad" vikt för damer var 30 kg, jag tog 20 kg första 5 minuterna men fick sen plocka av till bara stången på 15 kg (damstång) :p
Som avslutning AMRAP (as many rounds/reps as possible) med 40 dubbelhopp med hopprep (eller 60 vanliga hopp), 10 armhävningar (jag kör på knäna och tror inte jag klarade en enda strikt efter pressarna ^^) och 20 kettlebellsvingar (12 kg). 8 minuter. Tror jag hann drygt 4 varv tappade räkningen :D

Yoga om en timme! Hoppas på minimalt med downward dog mtp mina axlar :cautious::D
Inser att min förra PT nog var väldigt crossfitierad (dagens ord!) redan då, för han brukade skriva en massa sådana saker som AMRAP och EMOM i mina träningsplaner som jag sedan fick sitta och googla :D Älskar för övrigt EMOM, borde köra det oftare på mina egna pass!

Planen var knäböj på gymmet, istället kanske jag gjorde något lite dumt och sprang 90 minuter... :p Men deppigheten behövde en pulshöjning. Sprang mesta delen men gick en del också. Typ 11-12 km nånting tror jag. Det kändes rätt bra att springa, lite trött i ena knät mot slutet så gick mera då. Inget ont. Nu mest stel i vaderna.

Inser att min förra PT nog var väldigt crossfitierad (dagens ord!) redan då, för han brukade skriva en massa sådana saker som AMRAP och EMOM i mina träningsplaner som jag sedan fick sitta och googla :D Älskar för övrigt EMOM, borde köra det oftare på mina egna pass!

Älskar också EMOM!! Jättekul varje gång hitills :up: :up:

Planen var knäböj på gymmet, istället kanske jag gjorde något lite dumt och sprang 90 minuter... :p Men deppigheten behövde en pulshöjning. Sprang mesta delen men gick en del också. Typ 11-12 km nånting tror jag. Det kändes rätt bra att springa, lite trött i ena knät mot slutet så gick mera då. Inget ont. Nu mest stel i vaderna.

Shiit, att du orkar sticka ut o springa 90 minuter bara så där :eek: grymt! :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar