Nja, troligtvis kommer det från att jag är för orörlig i axlarna vilket har lett till att jag lyft fel och därmed fått ont. Men vet inte hundra. Sjukt tråkigt iaf. Rätt begränsad med vilka övningar jag kan göra i nuläget..
Tråkigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, troligtvis kommer det från att jag är för orörlig i axlarna vilket har lett till att jag lyft fel och därmed fått ont. Men vet inte hundra. Sjukt tråkigt iaf. Rätt begränsad med vilka övningar jag kan göra i nuläget..
TråkigtÄr det bara vila som gäller eller kan man göra något?
Förresten @Sleepan, visst höll du på med crossfit ett tag? Eller det gör du kanske fortfarande när inte axeln krånglar? Hoppas den blir bättre så snart som möjligt iaf!!
Jag har sprungit!Det tog lite emot innan, var rätt seg och trött och vädret var ruggigt. Men väl ute var det jätteskönt! Körde de så kallade Almenäs-intervallerna (hint hint ni som lyssnar på Träningspodden
), vilket innebär 10 minuter jogg, sen 10 st snabba 1-minutsintervaller med 1 minut vila mellan (stå, gå eller jogga) och sen 10 minuter jogg på slutet. Totalt 40 minuter. Jag körde gåvila och försökte springa jämnt och snabbt under intervallerna, på någon av dem fick jag smyga fram pga is men för det mesta gick det bra.
Träningsvärken i överkroppen är inte att leka medDet är som ett brett spännband över hela bröstpartiet liksom, plus stela axlar och skuldror och ja, allt
![]()
Yes! Jag tränade crossfit i typ 1,5 år. Men det var där jag fick ont, och eftersom jag inte kunde göra alla övningar så var det inte värt det längre. Tyvärr. Älskade det!
Hoppas på att kunna komma tillbaka så småningom!![]()
Ja hade för mig detMen okej shit vad tråkigt! Axlar är svåra, finns mycket att skada/överbelasta där känns det som
![]()
Hoppas du kan komma tillbaka snart!
Går ju på sjukgymnastik, men är så dålig på att göra mina övningar. Sjukt tydligt att axeln iaf mår bra av att slippa göra de övningarna som gör ont. Stundtals har jag haft ont i axeln bara av att lyfta den, men så är det inte nu längre - skönt nog!![]()
Har du varit och kollat hos en kiropraktor (eller liknande)? Kanske finns mer att göra? Jag är väl medveten om att kiropraktorer inte kan laga allt, men min är duktig på väldigt mycket och jag har således bara bra erfarenheter.. en tanke bara, tråkigt att behöva ha ont ju..![]()
Japp, det har jag.
Och läkare.
Tror att sjukgymnast is the shit, bara jag gör mina övningar...
Hoppas dottern mår bättre snart @FengurLaugar låter ju jättejobbigt för er allihop men så klart mest för henne! Stackars liten.![]()
Hon håller på än men tycker ändå hon ser lite piggare ut. Hade jag behövt spy så himla många ggr i två dygn hade jag dött för längesen. Hatar att spy så jag lider verkligen med henne![]()