Beach 2017

En sån här, men utan sittplatta (fanns en med också, men jag ville stå):

20110202135504.jpg
Åh, en sådan har jag aldrig sett! Ser jobbigt ut!

Nej vet ni jag avbokade gymet i em. Som sagt jobbat hela helgen o är förkyld o bara känner att jag behöver/vill hem o vila. Får se imorgon, ska ta en lugn morgon o känna på det. Har möjlighet att gå på yoga om jag känner för det på kvällen eller träna nåt hemma kanske. Hoppas på en kortvarig förkylning!!
Är i Sthlm sen fre-mån så hade varit kul o träna på tis/ons/tors iaf.. :p

Nej vet ni jag avbokade gymet i em. Som sagt jobbat hela helgen o är förkyld o bara känner att jag behöver/vill hem o vila. Får se imorgon, ska ta en lugn morgon o känna på det. Har möjlighet att gå på yoga om jag känner för det på kvällen eller träna nåt hemma kanske. Hoppas på en kortvarig förkylning!!
Är i Sthlm sen fre-mån så hade varit kul o träna på tis/ons/tors iaf.. :p

Hoppas du kan skrämma iväg förkylningen med lite vila! :)

Jag har precis sett "Fittest on earth", en dokumentär om Crossfit Games. Fascinerande, imponerande och helt jävla sinnessjukt. Det är galet hur hårt de pressar sig själva :crazy: Men ja, fruktansvärt vältränade är de! Finns att se på Netflix.

Jag har precis sett "Fittest on earth", en dokumentär om Crossfit Games. Fascinerande, imponerande och helt jävla sinnessjukt. Det är galet hur hårt de pressar sig själva :crazy: Men ja, fruktansvärt vältränade är de! Finns att se på Netflix.

Deras allsidighet är imponerande. I övrigt är de ju som elitidrottare är rent allmänt: skvatt galna på sitt sätt. :D

Såg också den för några veckor sedan. Håller med helt i ditt omdöme :D :D

God morgon! :)
Morgonpromenad som vanligt i morse. På lunchen ska jag rida och ikväll blir det överkropp och lite rumpa. Vi insåg i morse att ungarna höst/vårskor är för små så vi får åka och köpa skor efter middagen i em. Ska inventera stövlar också. Alltid en massa utgifter på kläder och skor på våren och hösten :p

Känner mig piggare och ganska oförkyld efter en ordentlig natts sömn, vaknar istället med riktigt ordentlig mensvärk :down: :down:
Har ätit en Ipren o ligger nu i soffan o väntar på att den ska verka.. Aj!

Jag är gräsänka och min nya kurs börjar först imorgon, så man kan säga att jag är maximalt ledig idag. :D Temat för dagen: gör vad du vill!

Ska börja med att se om en film som jag tänkt ett tag att jag borde se om eftersom jag var så sjukt trött när jag såg den första gången (The imitation game). Sen ska jag nog ut i solen en sväng, äta lunch, vila lite (!) och sen dra till gymmet. Senare i eftermiddag kommer en kompis förbi och ikväll ska jag... Ptja, vi får väl se vad jag får lust med. :D

Vad äter ni till frukost?
Jag tycker det är jättesvårt att äta på morgonen men jag börjar dagen med C vitamin, Ett vikttillskott & adhd medicinen tillsammans med antingen kaffe/sportdryck/juice/smoothie på morgonen. Efter att ha gjort morgonrutinen med situps, abominal crunch, legs & plank i en app som heter 30 days to fitness & en annan app som heter 7 minutes :)

Efter det åker jag direkt till stallet, fixar hästarna & rider C ponnyn och jag gissar att det bränns väl typ 500 kalorier bara i stalelt med allt vad det innebär med mockning, ryktande,höpåsar & ridning m.m

Sen hem och in i en dusch för att ta nästa pass med situps,abdominal crunch,legs & plank.

Här någonstans försöker jag få i mig nåt ätbart, men så svårt att få i sig nåt bra för kroppen. Brukar sluta med antingen keso m gurka+cocktailtomat & ev frukt eller knäckebröd delikatess Wasa m ost & smör m.m o bästa fall laxburgare..

Vet ni ngn bra app som tipsar på nyttig & enkel mat smoothies & lunchar m.m?

Jag tycker det är jättesvårt att äta på morgonen men jag börjar dagen med C vitamin, Ett vikttillskott & adhd medicinen tillsammans med antingen kaffe/sportdryck/juice/smoothie på morgonen. Efter att ha gjort morgonrutinen med situps, abominal crunch, legs & plank i en app som heter 30 days to fitness & en annan app som heter 7 minutes :)

Efter det åker jag direkt till stallet, fixar hästarna & rider C ponnyn och jag gissar att det bränns väl typ 500 kalorier bara i stalelt med allt vad det innebär med mockning, ryktande,höpåsar & ridning m.m

Sen hem och in i en dusch för att ta nästa pass med situps,abdominal crunch,legs & plank.

Här någonstans försöker jag få i mig nåt ätbart, men så svårt att få i sig nåt bra för kroppen. Brukar sluta med antingen keso m gurka+cocktailtomat & ev frukt eller knäckebröd delikatess Wasa m ost & smör m.m o bästa fall laxburgare..

Precis ätit min standardfrukost och den är så jäkla god :love: Havregrynsgröt med 1,5 dl havregryn+1 msk hampafrön+1 msk krossat linfrö+ 1/2 msk chiafrö. Ovanpå det hallon, blåbär och 1 msk drottningssylt + valnötter/pekannötter + lite kokos.
Men havregrynsgröt är alltså mitt tips. Äter det till frukost nästan jämt och går att lägga massa olika grejer i/på :up:

Under veckorna äter jag alltid havregrynsgröt som jag rör ner ett ägg i och har chokladkräm, banan och hallon på. Chokladkrämen är gjord på en halv banan, 1 msk jordnötssmör och 1 msk kakako :d Älskar det och håller mig lätt mätt fram till lunch!

Äter en portion havregrynsgröt med chokladkrämen @FengurLaugar nämnde på vardagarna. Har jag sovit dåligt rör jag ner ett ägg också det sista jag gör.
På helgen äter jag ofta rostade eget bakade mackor (äter inte komjölk eller gluten så köpesbröd smakar kartong och kostar multum) med ordentligt med pålägg, typ 1/2 cm hård getost, skagenröra eller rökt karré.
Ibland blir det 3 ägg och ett halvt paket bacon istället.

Hmm, ja det låter som att du äter på tok för lite. Bra att du tar tag i det! Men alltså, kör du två styrkepass med situps, plankan, crunches och så varje dag? Det låter lite onödigt mycket i så fall tycker jag, särskilt med tanke på att du rider och fixar i stallet också. Men det kanske är jag som har missförstått?

Till frukost brukar jag i alla fall nu för tiden äta ca 1,5 dl grekisk yoghurt (sådan helfet, 9%) med ett halvt skivat äpple, ett halvt skivat päron och en näve valnötter i. Kaffe med mjölk till. Detta äter jag vid 07.30, och sedan runt 10.30 äter jag en handfull russin och nötter. Lunch ca 12.30, kaffe och frukt runt 15, middag runt 18 och oftast något litet (typ en knäckemacka) vid 21 också. Jag hade inte kunnat/velat äta mer sällan än så!

Andra återkommande frukostar är havregynsgröt med en klick yoghurt och sylt/bär, smoothie (1 dl bär, 1 banan, 2 msk grekisk yoghurt, 2 msk havregryn, 1 msk chiafrön, mjölk) eller två knäckebröd med pålägg samt ett kokt ägg. Orkar jag gör jag äggröra! Rostat bröd med mosad avocado är ett annat bra frukostalternativ tycker jag :)

Och på tal om frukost så är jag så jäkla hungrig den här veckan. Både i går och idag har jag blivit så vansinnigt hungrig bara dryga 2 timmar efter frukost, trots att jag ätit mina vanliga frukostar som brukar hålla mig mätt längre än så! Jag upplever dock att jag har "hungerdagar" ibland - är det någon annan här som känner igen sig? Undrar vad det beror på?

Jobbigt är det i alla fall, och jag har haft en lite dålig start på veckan överlag. Vaknade både igår och idag med huvudvärk och vad som kändes som kolasås i huvudet trots 9 timmars sömn, och hela jag känns lite allmänt energilös och platt liksom. Konstigt, efter en så fin och energigivande helg!

Nåja, jag ska ge mig ut på en liten löptur efter jobbet i alla fall och sedan laga min favoritsoppa (sötpotatis och morot) till middag. Hoppas att det kan få kroppen och knoppen på andra tankar! :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar