Om exakt en vecka börjar jag psykologprogrammet! En dröm sen gymnasiet så det är något jag velat i typ 12-13 år men som jag alltid varit för sjuk för att börja. Jag har en svacka nu också men den här gången tänker jag verkligen ge det ett försök och jag tror och hoppas att det här kommer få mig att känna att mina dagar fylls av någon sorts mening och mål. Att jag ska få till någon sorts bättre rutin med maten för att klara av studierna och flytta fokuset från maten till skolan.
Det kommer bli tufft men jag ser fram emot skolan, jätte nervös och det kommer bli en stor förändring. Jag måste få tillbaka någon sorts vettig mathållning, som det är nu går det 10-11 timmar mellan mina måltider. Jag går helt enkelt hela dagen utan att äta något alls och det får mig inte direkt att må bra. Jag äter frukost och sen kvällsmellis, det är allt och inget att rekommendera.
När skolan börjar har jag bestämt att jag måste lägga till minst en måltid till, i början kommer det kanske inte vara något stort, kanske en frukt eller sallad men även det känns svårt. Men någon förändring måste ske om jag ska kunna fokusera. Som det är nu är jag så borta i huvudet att jag inte hänger med i samtal, serier, läsning, poddar eller vad det nu än är. Jag är långt ifrån underviktig men kroppen gillar inte mitt sätt att äta och inte jag heller, den enda som gillar det är anorexin och den ska ju bort. Så jag planerar och förbereder för mitt nya hälsosamma liv som jag ska inleda. Mer mat och aktivitet anpassad efter mitt näringsintag.