Mineur
Moderator
, vedhuggning 20 min
Den som ändå kunde sätta upp det som träning! Avundsjuk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
, vedhuggning 20 min
Kan inte bestämma mig för om jag ska piska dit mig ändå och hoppas att det känns bättre när jag väl är där, eller om jag ska ta ännu en vilodag och hoppas att motivationen hittar tillbaka tids nog. Hjääälp?
Den som ändå kunde sätta upp det som träning! Avundsjuk!
Åh hörrni, idag har jag en sådan där tjurig, tjurig dag då jag inte vill någonting. Alls. Jag vaknade med en massa negativa tankar i huvudet låg kvar i sängen alldeles för länge eftersom att jag absolut inte kunde förmå mig att gå upp och ta itu med den jobbiga dagen, och jag känner mig bara så oerhört tömd på både psykisk och fysisk energi. Blotta tanken på gymmet får mig att känna starka nej-känslor och verkligen allt känns jobbigt, stressande och allmänt dåligt. Jag hatar när jag känner såhär inför träningen, för jag vill ju så förbaskat gärna att det ska vara något kul som jag längtar efter. Så som det varit innan. Men det är det inte. Verkligen inte.
Kan inte bestämma mig för om jag ska piska dit mig ändå och hoppas att det känns bättre när jag väl är där, eller om jag ska ta ännu en vilodag och hoppas att motivationen hittar tillbaka tids nog. Hjääälp?
Dagen idag inleddes med 90min gym innan frukost. Svettades som en gris och - inspirerad av flera i tråden - så körde jag liiiite mer än jag egentligen orkade hela tiden. Nu är jag mör! Och faktiskt mäkta stolt över mig själv för att jag 1. pallrade mig in på gymmet klockan 7 på morgonen. 2. Gjorde det helt ensam, inget sällskap. Och 3. För att jag orkade att köra på 30min längre än jag tänkt mig!
Frukosten fick bli kvarg - premiär! - med jordgubbar, iiiinte gott. Alls. Fy sjutton! Tur att knäckemackorna var goda iaf!
Straxt blir det en promenad med hunden innan jobb. Hade tänkt simma ikväll på rasten men insåg att jag har med mig ett intro ikväll () så då kommer det inte att hinnas med. Vilket suger.
Tycker det beror lite på hur du vanligtvis fungerar. Kan du ha såna här dippar ett par dagar max och sen känns allt som vanligt igen med motivationen tillbaka på topp? I så fall tycker jag du gott kan ta en vilodag till.
Om inte så tycker jag du ska släpa dig dit ändå! Du kommer bli belönad när du väl är där, och det kommer kännas bra när du tagit dig dit och gjort det du ska tror jag Dessutom kommer träningen förmodligen ha god effekt på bristen av energi och förhoppningsvis även alla negativa tankar. De negativa tankarna blir ju sällan bättre av att stanna inne och göra ingenting och tänka ännu mer på hur tråkigt och jobbigt allt är. MEN som sagt, jag tror det beror lite på hur man är som person och vad orsaken är till varför man känner som man gör (ibland kanske man helt enkelt är överbelastad och inte känner sig på topp därför). Då är det ju helt säkert bäst att faktiskt få ta en eller ett par dagar off. I andra situationer/för vissa människor är det nog det sämsta man kan göra för att må bättre.. Men det gäller nog framförallt när det är ett ihållande mönster av inaktivitet.
Hur du än bestämmer dig för att göra så hoppas jag att dagen utvecklas till det bättre
Haha! Efter en hel vinter av vedhuggning regelbundet för att huset ska hålla mer än 14 grader så är du kanske inte lika avundsjuk
Jag tycker du ska köra på, bestäm dig för att gå dit och göra typ två övningar (de roligaste!). Om du efter det känner att det fortfarande inte är kul så kan du sluta då. Men annars fortsätter du!
Är man sjuk ska man inte träna men annan seghet mår ofta bra av lite fysisk aktivitet
Åh,jag är nervös Strax ska jag ringa en av mina idoler för att göra en intervju Det är en professor i psykologi som skrivit en av de allra bästa böcker jag läst om ätstörningar och som bedriver mycket forskning, jag mailade honom och frågade om jag får intervjua honom till mitt slutarbete och han sa ja, jag såg typ ut så här Trodde inte att han skulle svara och inte att han skulle ta sig tid för en intervju.
Sen ska jag till sjukgymnasten för uppföljning av mina dumma knän och en intervju med honom också och sen blir det plugg, plugg, plugg för då är alla intervjuer klara och jag kan fokusera på skrivandet och läsandet. Satt uppe till tolv i natt och skrev innan jag tvingade mig i säng. När jag är intresserad av något kommer min asperger fram och jag blir hyperfokuserad och kan bara tänka på det och håller på med det så att jag glömmer allt annat som att äta och vila osv.
Ska påbörja mitt sista personporträtt idag så att alla är igång, för jag tycker att bland det svåraste är att starta en text, den första meningen är den svåraste. Det gäller att ta sig förbi den spärren så det ska jag göra idag så att det känns lite lättare att gå in och arbeta med alla texterna, det är då det blir roligt.
Sen har kroppen återhämtat sig nu efter förra veckan känner jag så jag sprang 30 minuter på förmiddagen. Vet inte hur snabbt jag springer men kan tänka mig att det blir ca 5 km i vanligt tempo? Eller hur långt tror ni man hinner på 30 minuter? Ska mäta på eniro kanske och se. Det var iaf super härligt, jätte skönt och kroppen kändes ok igen. Vill ju hinna springa 2 ggr till den här veckan men får se om jag lyckas klämma in det, det är mycket nu i veckan.
Dagen idag inleddes med 90min gym innan frukost. Svettades som en gris och - inspirerad av flera i tråden - så körde jag liiiite mer än jag egentligen orkade hela tiden. Nu är jag mör! Och faktiskt mäkta stolt över mig själv för att jag 1. pallrade mig in på gymmet klockan 7 på morgonen. 2. Gjorde det helt ensam, inget sällskap. Och 3. För att jag orkade att köra på 30min längre än jag tänkt mig!
Frukosten fick bli kvarg - premiär! - med jordgubbar, iiiinte gott. Alls. Fy sjutton! Tur att knäckemackorna var goda iaf!
Straxt blir det en promenad med hunden innan jobb. Hade tänkt simma ikväll på rasten men insåg att jag har med mig ett intro ikväll () så då kommer det inte att hinnas med. Vilket suger.
Nu är jag på väg till dagens andra läkarbesök
I förmiddags var jag hos sjukgymnast (okej, det är ju inte läkare, men ja) och nu ska jag kolla knölen på halsen. Sådär pepp Wääh.
Efter det blir det häng med fin kompis och hennes bebis och sen Cx Work.
Sjukgymnasten hade iaf väldigt svårt att hitta något fel på mitt knä (ganska väntat), men jag fick lite övningar och en tid för återbesök. Så, alltid något.
Börjar för övrigt känna mig som en stammis på min vårdcentral... Haha.
Apropå stammis då så börjar jag känna mig som en stammis på folktandvården... Tredje gången jag är där i år. I alla fall så har vi nu bestämt att det är ajöss och hejdå till tanden. Den orsakar så mycket problem så tandläkaren tyckte inte det var nån idé att låta den vara kvar. Däremot ville hon inte dra ut den idag redan då hon var ensam tandläkare på plats (påsk och sånt). Så vi bokade in en tid. Om tre veckor... Suck. Men det fanns ingen tidigare tid så det är bara att se glad ut. Jag är ju inte döende i alla fall.
Som vanligt kan jag inte separera känslor från mat, så jag köpte choklad efteråt eftersom jag tyckte synd om mig själv. Bra jobbat Nåja, jag fick en timmes promenad i alla fall (30 min dit, 30 min hem), det var skönt. Sol för det mesta men en liten fin hagelskur på vägen hem.
Hoppas det går bra!
edit: Du skrev precis när jag tryckte på skicka Härligt att det inte verkar vara någon fara!
Fy vad jobbigt! Tandläkaren är ju inte heller ett ställe man vill va stammis på direkt
Men jätteskönt att de ska dra ut den, även om det inte är så kul. Gott att bli av med den!
(jag bokade mitt första tandläkarbesök sen typ...2010-2011 eller något idag. Skäms! )
Urk nu är jag redigt trött.
Jag har sedan idag påbörjat projekt "Träna pannben" (som @zassoo så fint uttrycker det!).
Jag är en sådan som vanligtvis saktar ner när det börjar bli lite jobbigt. Så fort mjölksyran kommer kanske jag fuskar lite och tar inte ut rörelserna riiiiiktigt lika mycket som jag vet att jag kan.. Om jag ska klara klättringen måste jag träna mig mentalt - jag måste klara av att pressa mig fysiskt! Och det rejält, även när det "smärtar".
Jag är helt slut efter dagens gruppass, hade blodsmak i munnen i slutet och kunde knappt andas när sista låten var slut. Tog i enda ut i tårna i varje rörelse, så djupt och så högt jag kunde. Benen är som spagetti nu, var svårt att ens cykla hemåt...
Projekt "Träna pannben" är igång alltså. Någon som vill joina?
Nu är jag på väg till dagens andra läkarbesök
I förmiddags var jag hos sjukgymnast (okej, det är ju inte läkare, men ja) och nu ska jag kolla knölen på halsen. Sådär pepp Wääh.
Efter det blir det häng med fin kompis och hennes bebis och sen Cx Work.
Sjukgymnasten hade iaf väldigt svårt att hitta något fel på mitt knä (ganska väntat), men jag fick lite övningar och en tid för återbesök. Så, alltid något.
Börjar för övrigt känna mig som en stammis på min vårdcentral... Haha.