Beach 2015, del 3

Cx är Coreträning mestadels. En halvtimme långt och ett sånt pass jag går på om jag inte riktigt har tid eller orkar egentligen :p
Idag skulle jag dock mest gått för att få ihop ett pass på min 8-passutmaning så att jag får min Pt-timme. Blev dock Combat istället.

Body Combat är box&kick typ, fast man slår och sparkar i luften istället för på mitsar. Fråga på du bara! Det är bara kul :)
Du glömde nämna att combat är sjukt kul också :D

@Wega 30 var undefär det kan kände att jag klarade sist haha... men jag har nyss börjat simma och har säkert som dig urkass teknik ;)

Vad är allas planer för dagen?

För mig blir det nog vilodag, ev en promenad bara, och så kör jag pass imorgon igen :)

För mig blir det nog vilodag, ev en promenad bara, och så kör jag pass imorgon igen :)

Jag ska försöka hinna träna Crossfit på lunchen. Beror på arbetsbördan på jobbet om jag hinner det eller ej...
Annars blir det vila, vilket förmodligen vore det bästa för kroppen känns det som. :p
Hjärnan vill träna dock, så blir det träning idag blir det vila först på lördag...

Gah vad det här med "jobb och utvecklingsgarantin" är frustrerande! Nu har jag skaffat barnvakt och ska uggla här i tre timmar med "eget arbete" på gruppträff. Inte ens något organiserat utan vi sitter typ 25 pers i en datasal och förväntas prestera något vettigt. Jag hatar det! Jag vill sitta hemma med min dator så att jag har koll på vad jag gör och får lugn och ro! :mad: :down:

Vad har ni för mål nu på våren? Eller ja, överhuvudtaget? Sitter och funderar lite och tänkte att era mål kanske kan inspirera mig att skapa ett mål:D

Eehh... Mål? :angel: Jag har nog inget direkt mål tror jag, förutom att hålla mig i form och vara vältränad och stilig till min examensbal i juni. Ska fortsätta träna minst 4 gånger i veckan för att uppnå detta. Sedan har jag en eventuell examensklänning (min gamla studentklänning) som för tillfället sitter lite tight om rumpan, så jag hade gärna minskat och tonat till rumpan lite vilket jag redan kämpar hårt för. Ska fortsätta med min PT och följa hans program för att uppnå detta, samt försöka äta lite mindre skräp. Och så har jag ett väldigt trevligt mål i formen av att fortsätta äta/dricka smoothies till frukost varje dag, gud så gott det är! Och nyttigt. :)

Kära beachisar, jag ska börja leda några pass snart (känns både superkul och läskigt :p) och då kommer jag bland annat hålla i ett 30 min långt core-pass. Jag ska klura ut lite övningar att göra, vilka är era favoriter när ni tränar core/den typen av muskler?

Gud så skoj! Har du gått någon utbildning för detta, eller du är allmänt duktig bara? Jag skulle älska att leda pass, men här verkar de vara väldigt inriktade på att man ska ha någon form av PT-kvalificering tyvärr.

Mountain climbers, plankan, sidoplankan, sit ups i par där man passar en medicinboll emellan sig och heel taps gillar jag :)

Vagnen provkörd och fick MVG av både dottern och mig! :up: Det blev totalt 3,7 km pw :)
Och så kom jag på att jag idag firar fem år som rökfri! :laugh: :banana: :bump:

Grymt bra jobbat! :banana:

Jag hade så jäkla bra pluggflyt igår att jag inte ville avbryta för att gå till gymmet, så det blev vilodag igår istället och så ska jag köra det planerade passet efter lunch i dag hade jag tänkt. I eftermiddag blir det skattjakt i stan som min kompis anordnar som en välgörenhetsgrej. Låter lite sjukt, men jag tror det kan bli kul!

Hehe japp, det är en del i min nya pluggrutin :D Upp kl 6, promenad 6:30-7, sen frukost och börja plugga kl 8. Har funkat bra i 3 dagar i alla fall :p
Låter som en kanonbra rutin! Jag har också börjat gå upp kl 6 för att plugga, jag jobbar som allra bäst tidigt på morgonen har jag upptäckt. Skönt! :)

Jag hade så jäkla bra pluggflyt igår att jag inte ville avbryta för att gå till gymmet, så det blev vilodag igår istället och så ska jag köra det planerade passet efter lunch i dag hade jag tänkt. I eftermiddag blir det skattjakt i stan som min kompis anordnar som en välgörenhetsgrej. Låter lite sjukt, men jag tror det kan bli kul!

Kul med skattjakt :D

Låter som en kanonbra rutin! Jag har också börjat gå upp kl 6 för att plugga, jag jobbar som allra bäst tidigt på morgonen har jag upptäckt. Skönt! :)

Jag funkar också bäst på morgonen :) Eller fram till lunch i alla fall. Efter lunch är det betydligt svårare oftast, därför börjar jag hellre tidigare och får undan det mesta innan lunch.

@Mineur jag är sjukgymnast :) Men sist jag ledde pass var under utbildningen då vi hade en kurs om träning- och träningsupplägg. Tack för ditt svar! :D

@Emtherlia Just nu har jag inga direkta mål för våren annat än att träna och må bra. Känner jag mig inspirerad så kommer jag att plocka upp löpningen igen och om det blir något vettigt av det vore det kul att springa något lopp till hösten. Men jag tar det som det kommer.

Jag har fullt upp men ska fixa stallet åt två hästar ikväll, blir dock ingen ridning.

Känner mig duktigt som gick på stan efter jobbet igår och sen bytte om Till kängorna och gick hem, trots lågt blodsocker, trött och alldeles för varm i butikerna. Köpte en drickkvarg och då blev allt bättre!

@cherie Idag blir det nog ingen träning för mig, kanske en promenad lite senare. Funderade en stund på att gå till gymmet och köra ben och lite kondition, men skjuter på det till i morgon. Hade tänkt fixa lite saker här hemma och sedan söka en massa jobb :)

Kan också lägga till att jag igår försökte vara oerhört nyttig genom att byta ut tacowraps mot kålblad (savoykål). Det var ingen hit. :p Det blev oerhört tråkigt att äta, bladen var för stora så en wrap tog aldrig slut och vid stammen på bladet var smaken inte så trevlig. Försökte iaf. ;) Åt istället utan bröd/chips till både middag och lunch idag. Och hemmagjord guacamole till det! Känns gött att göra lite mer medvetna beslut.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 383
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter