Beach 2015, del 3

Tror jag ska hoppa på 30 dagar yoga med Adriene snart. Känner att jag verkligen behöver det, och att det kommer göra mycket både för mitt mående och för min kropp. Och för Crossfiten, inte minst! :D
Finns så mycket där som skulle vara mycket lättare om jag var mer rörlig och med bättre kroppskontroll :p

Do it! Jag har börjat om igen :D Behöver ju inte vara varje dag heller.

-------

Angående våfflor så blev det inga här. Kanske till helgen som brunch? :d

Do it! Jag har börjat om igen :D Behöver ju inte vara varje dag heller.

-------

Angående våfflor så blev det inga här. Kanske till helgen som brunch? :d

Precis. Varje dag lär det inte bli, men 30 pass har jag tänkt reda ut iaf! :) kommer nog göra susen för mig!

Våfflor till brunch låter utmärkt tycker jag! :)

Förmodligen överätit en hel dag idag, vilket känns sådär så här en vanlig onsdag.. :p Men, det får vara okej.

Hänger det ihop med träningen? Fryser ni efter att ni sprungit?

Jag tror det hänger ihop med att din kropp inte har energi nog för den aktivitet du kräver av den. Det har hänt mig ett par gånger att jag fryst rejält efter ett träningspass. Då har det handlat om långa träningspass (ett par-tre timmars löpning eller cykling, t.ex.) och jag har kunnat se i efterhand att jag inte ätit nog innan och under passet. Med tanke på det skick din kropp troligtvis är i förvånar det mig inte om 30 minuters löpning får den effekten på dig.

Jag står fast vid att du borde lägga ner löpningen. Jag vet att du älskar att springa, men allt man älskar är inte bra för en.

Vi blev bjudna på våfflor på jobbet idag. Är väldigt nöjd med vår trivselgrupp :D

I övrigt har jag unnat mig träningskläder! Ett par hellånga löpartights och två linnen, nu behöver jag inte se ut som en sunk när jag tränar! :bump:

(... att jag däremot kommer se ut som valfri Picasso-tavla är väl en annan sak... :D)

Ni glömmer väl inte att våffeldagen är idag? Mina våfflor är på g!:D:D

Ska få våfflor senare! :D Dock var det bjudtårta på jobbet idag och jag kunde verkligen inte låta bli, var så hiskeligt trött. Det hjälpte dock föga, men klarade mig hem och har överlevt kvällen. Jag är SÅ TRÖTT. Känner mig helt förstörd i själen. Den här presentationen står framför mig som ett berg, även om jag inte tänker så medvetet. Jag längtar till lördag kväll så himla, himla mycket.

Jag har iaf promenerat 2x1 km och fixat stallet åt två pållar ikväll. Samt hunnit med en personlig intervju med en person från SIFO efter jobbet. Och lagat mat. O_o

Snark....

Inga våfflor idag, för besvärligt med allas olika tider i familjen, så vi åt det i helgen istället. :)

@Qelina, Jag fryser jämnt, i alla fall september-april, så jag förstår absolut hur jobbigt det är. Oftast dessutom efter att jag har varit i stallet, och då är det väl för att jag 1) blir först varm och svettig när jag rider, sen kall när jag tar hand om hästen efteråt och i bilen hem, samt 2) har för lite kläder på mig för allt det där som inte är ridning men blir för varm om jag tar på mig mer när jag rider. Men som @Emtherlia föreslog så brukar en varm dusch och sen på med riktigt tjock tröja hjälpa på mig.

@Kiwifrukt och @Emtherlia och @Tassetass Tack för era tankar och råd. Jag duschade varmt när jag kom hem från löprundan men det hjälpte inte. Nu börjar jag bli lite varm igen under alla filtar och tröjor. Elfilten är en gudomlig uppfinning :love: Det har nog lite att göra med att jag måste ha ganska tunt med kläder när jag springer så den första sträckan när jag går med hunden hinner jag bli kall. Och sen efter träningen är det kanske som Tassen skriver att det gått åt en massa energi till löpningen så det inte är så mycket kvar till att värma upp kroppen. Men jag tror inte löpningen bryter ner kroppen nu faktiskt, jag orkar att springa 3 gg/vecka och öka på tiden också. Idag kände jag mig så stark och pigg i kroppen.

Ikväll ska jag sova tidigt så jag tar mig upp vid kvart över fem. Blä:wtf:

@Kiwifrukt och @Emtherlia och @Tassetass Tack för era tankar och råd. Jag duschade varmt när jag kom hem från löprundan men det hjälpte inte. Nu börjar jag bli lite varm igen under alla filtar och tröjor. Elfilten är en gudomlig uppfinning :love: Det har nog lite att göra med att jag måste ha ganska tunt med kläder när jag springer så den första sträckan när jag går med hunden hinner jag bli kall. Och sen efter träningen är det kanske som Tassen skriver att det gått åt en massa energi till löpningen så det inte är så mycket kvar till att värma upp kroppen. Men jag tror inte löpningen bryter ner kroppen nu faktiskt, jag orkar att springa 3 gg/vecka och öka på tiden också. Idag kände jag mig så stark och pigg i kroppen.

Ikväll ska jag sova tidigt så jag tar mig upp vid kvart över fem. Blä:wtf:

Löpning på energiunderskott bryter ner kroppen, den logiken kommer du inte undan hur du än försöker. Att du orkar mer innebär inte att kroppen inte bryts ner, det är ingen slump att folk som tränar mycket på energiunderskott lätt blir skadade, kroppen prioriterar andra saker när det finns begränsat med bränsle. Det håller tills det det inte håller längre, även ett väldigt tunt gummiband går att sträcka ut en bit innan det går sönder.

Ställ dig bredvid, annars syns du inte. :p

MVH två veckor kvar till förlossningen...

Haha! :D

För övrigt håller jag också med. @Qelina, din hjärna och sjukdomen kanske mår bra av löpningen - men din kropp gör det garanterat inte.

Och du, nu har du sprungit tre dagar denna veckan. Ge för sjutton tusan i mer löpning denna veckan!

Blev verkligen en total vilodag idag, var i skolan mellan 7-17 och sedan åkte jag direkt till stan för att planera en kompis möhippa. Kom hem för någon timma sedan bara och har precis fått i mig mat och våfflor, snart somnar jag gott i sängen! :)

Haha, den här dagen alltså.
Hejdå-fika på jobbet, våfflor till middag och popcorn till Biggest Loser. Heja mig. Heh.

... Tur jag tränade på lunchen ;)
Väger ju upp lite, lite iaf :p

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 382
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar