Beach 2015, del 3

Angående spegel vs foto:

Om jag tittar på foton från ett par år tillbaka så kan jag känna "men varför kände jag mig inte fin, jag var ju ashet?":p

Men jag ser inte nån direkt skillnad mellan spegel och bild idag, mycket beror på ljus och posering tycker jag.

Märkte dock på bikinibilderna från Gran Canaria att jag är ju faan snygg och har en schysst kropp!:D Större ben än vad jag alltid har tänkt mig men om man springer, promenerar samt rider så blir det liksom så, man springer inte för att få smala ben:p Och benen gör att jag ser stadig och musklig ut:o

Angående spegel vs foto:

Om jag tittar på foton från ett par år tillbaka så kan jag känna "men varför kände jag mig inte fin, jag var ju ashet?":p

Men jag ser inte nån direkt skillnad mellan spegel och bild idag, mycket beror på ljus och posering tycker jag.

Märkte dock på bikinibilderna från Gran Canaria att jag är ju faan snygg och har en schysst kropp!:D Större ben än vad jag alltid har tänkt mig men om man springer, promenerar samt rider så blir det liksom så, man springer inte för att få smala ben:p Och benen gör att jag ser stadig och musklig ut:o
Vilken härlig inställning du har! :bow: Jag hoppas att jag kommer dit jag också, och motivationen bara ökar. :) Igår slutade jag äta fast det var gott, för jag var ju inte hungrig längre. Det var första gången på länge! Laddar för kickstart med shakes snart, måste bara ta mig igenom påsken först :crazy: :D

@Mineur Jag ser också skillnad mellan foto och spegel, på så sätt att jag oftast tycker jag ser tjockare ut på bild/film än i spegel. Men inte alltid, ibland är det tvärtom. På aeorobicsen i tisdags så stod jag framför en spegel och tyckte jag såg jäkligt fit och hurtig ut (fast jag vet att fallet inte riktigt är så!) ;) Kanske beror på känsloläget just då eller nåt...

Vilken härlig inställning du har! :bow: Jag hoppas att jag kommer dit jag också, och motivationen bara ökar. :) Igår slutade jag äta fast det var gott, för jag var ju inte hungrig längre. Det var första gången på länge! Laddar för kickstart med shakes snart, måste bara ta mig igenom påsken först :crazy: :D

Håller med dig! Och bra jobbat med ätandet - tror det är viktigt att lära sig känna sina egna hungerkänslor. Jag försöker också röra mig i den riktningen. Igår tog jag till exempel bara (bara för att vara mig ;)) två våfflor och sen var jag ju nöjd, jag tänkte att denna gång ska jag inte äta tills jag mår illa vilket är min vanliga definition av "mätt". I morse fanns det dessutom massa våfflor kvar och sambon frågade så snällt om jag ville ha, och jag tackade nej. Ett steg i rätt riktning att inte bara äta för ätandets skull, och falla in i gamla mönster där jag oftast överäter :bump:

Våndas liksom du över påsken :crazy:

Våndas liksom du över påsken :crazy:
Jag våndas faktiskt inte på det sättet, jag vet bara att det kommer bli god mat och mycket godis (fem barn på samma plats :angel:). Så det känns liksom som en sista grej. Jag vill komma igång nu idag men vet att det inte är någon idé än. Typ :D

På aeorobicsen i tisdags så stod jag framför en spegel och tyckte jag såg jäkligt fit och hurtig ut (fast jag vet att fallet inte riktigt är så!) ;) Kanske beror på känsloläget just då eller nåt...

Sådär är det ju nästan jämt tycker jag, att man påverkas av hur man mår och vad man gör. Klart jag känner mig snyggare och mer vältränad efter ett bra träningspass i fina träningskläder jämfört med efter en kväll i soffan i säckiga mjukisbyxor :p

Visst påverkas spegelbilden av humör och aktivitet, absolut! Sedan är jag dock helt övertygad om att det skiljer sig från spegel till spegel, för i en av gymspeglarna ser jag ofta jättesmal ut medan en annan får mig att se ut som Heffaklumpen själv, typ. Men ja, det här med skillnaden på foton och spegel samt vad den eventuellt beror på får jag inte kläm på. Jag önskar att jag bara kunde få en bild av hur folk ser mig när jag möter dem på stan till exempel, se hur min kropp ser ut i andras ögon liksom! Det känns som att jag skapat mig allt fler falska sanningar, onödiga komplex och hangups de senaste åren och det vore skönt att kunna ta död på dem en gång för alla.

Jahopp, dagens gympass avbokat. Jag måste få tid till återhämtning och packning inför helgen, det är inte riktigt hållbart att vara såhär trött. Igår på jobbet började jag se en massa konstiga rutor och cirklar när jag tittade på datorskärmen, så då kändes det som en bra idé att gå hem. Det är inte många gånger jag varit så genuint slutkörd. Det ska bli så oerhört skönt med lite påskledigt! Tråkigt dock att hela denna helgen går bort till jobbresa (även om jag också kommer hälsa på en kär vän, vilket är superkul!) och hela påskhelgen ska jag åka hem-hem. Men det kanske blir gott att bli ompysslad lite också (och få pyssla om mitt torp!). Men att härja runt i halva södra Sverige är inte så högt på min priolista just nu, egentligen. :p

Känns faktiskt riktigt trist att skippa träningen. Men det finns väl en tid för allt. Ikväll ska jag äta våfflor och är mycket nöjd med det! Mina matlådor får uppskattande kommentarer och provsmakas på jobbet så det känns iaf som att jag ändå håller i och lagar bra mat. ;) :up: Har lagt i en stor växel vad gäller att använda grönsaker istället för kolhydrater! Har även slutat äta dubbelfrukost, då jag alltid äter hemma men sen även brukar äta knäckebröd med pålägg på jobbet eftersom det finns till hands och alla andra gör det... :cautious: När jag egentligen inte är hungrig. Nu äter jag oftast inget knäckebröd, tar bara en kopp te utan socker/honung, och är faktiskt hungrig till lunchen istället för att rutinmässigt äta lunch vid tolv "för att". :) Små, små steg!

Jag våndas faktiskt inte på det sättet, jag vet bara att det kommer bli god mat och mycket godis (fem barn på samma plats :angel:). Så det känns liksom som en sista grej. Jag vill komma igång nu idag men vet att det inte är någon idé än. Typ :D

Haha det låter som en insiktsfull känsla ;) Påsken är snart över så då är det bara kötta sen då ;)

Sådär är det ju nästan jämt tycker jag, att man påverkas av hur man mår och vad man gör. Klart jag känner mig snyggare och mer vältränad efter ett bra träningspass i fina träningskläder jämfört med efter en kväll i soffan i säckiga mjukisbyxor :p

Ja det är såklart väldigt sant ;)

Helt slut som artist efter en lång dag. Fem timmar tenta och sen två timmar granskning av en uppsats på det - nu kollar jag typ i kors :crazy: På väg hem och ska ta en promenad med en vän, hur jag nu ska orka det. Men hon är gravid i sjätte månaden så det blir väl inget rasande tempo, alltid något :D

Jag hade bil idag, så det blev 40 minuters ridning på morgonen med stallkompisen (gäller att passa på när jag kan låna någon annans bil nu när min är obrukbar, sen kunde hon tyvärr inte rida längre än så, men vi kom åtminstone ut). Om det här med bilen blir långdraget är jag ännu mer glad för att det blir sommartid på söndag, då kan jag rida även på kvällen när pappa kommit hem från jobbet (med den andra bilen). Utöver det blev dagens styrketräning att mocka stallkompisens två boxar utöver min (var tvungen att vänta i stallet en stund så då kan jag göra en medmänniska glad istället för att glo ner i mobilen den tiden) och köpa hem nytt strö. Dock känns det som att jag har bott på vägarna hela dagen, så nu är jag svintrött. Förkylningen har väl helt enkelt inte riktigt gett med sig än.

Jag längtar så mycket till på lördag när jag inte ska träna. Min kropp är SÅ trött :p

Nu är jag på väg hem till @Undret för linssoppa, vitlöksbröd och häng. Fint avslut på en bra torsdag! :)

Åhhh har tryckt i mig ett halvt paket toffifee, av ingen anledning.. Fick ett paket av en kompis förra veckan och hittade det hemma nu, var så himla sugen. Min jävla självdisciplin!!! Jag liksom försökte resonera mig fram till att det går emot allt jag vill men suget bara tog överhanden! SUCK! Så svagt :rage:

Åhhh har tryckt i mig ett halvt paket toffifee, av ingen anledning.. Fick ett paket av en kompis förra veckan och hittade det hemma nu, var så himla sugen. Min jävla självdisciplin!!! Jag liksom försökte resonera mig fram till att det går emot allt jag vill men suget bara tog överhanden! SUCK! Så svagt :rage:

Jag har aldrig förstått grejen med toffifee! Förutom att reklamjingeln sätter sig på hjärnan :D Men vad jag egentligen ville säga var att det är ingen fara. Du är inte svag, du var förmodligen trött efter dagen och hjärnan ville ha lite snabb energi. Ingen skada skedd, fortsätt bara framåt :)

Här blev det en lugn promenad på 40 min med vännen, fick lite mer energi av det :) Även fast jag nu är så trött att jag skulle kunna stupa i säng vilken sekund som helst. 1 h 20 min promenad har det totalt blivit idag, uppdelat på tre. Till middag blir det falukorv och makaroner, kulinariskt så det förslår :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 382
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter