Beach 2015, del 3

För övrigt håller jag också med. @Qelina, din hjärna och sjukdomen kanske mår bra av löpningen - men din kropp gör det garanterat inte.

Jag är ganska ordentligt säker på att sjukdomen inte mår särskilt bra av löpningen heller (syftningsfel kanske - sjukdomen frodas säkert, jag menar alltså att jag har svårt att se hur löpningen på något sätt skulle vara läkande för sjukdomen?)

Senast ändrad:
Jag är ganska ordentligt säker på att sjukdomen inte mår särskilt bra av löpningen heller...

Nej alltså, jag menar ju inte så...
Jag menar att sjukdomen säkert säger till @Qelina att det hon gör är jättebra. Att hon är duktig som springer, men det jag menar är att anorexin matas.

Jag menade inte att det var bra på riktigt, liksom...
Åh, vad jag felformulerade mig, känner jag. :/

Nej alltså, jag menar ju inte så...
Jag menar att sjukdomen säkert säger till @Qelina att det hon gör är jättebra. Att hon är duktig som springer, men det jag menar är att anorexin matas.

Jag menade inte att det var bra på riktigt, liksom...
Åh, vad jag felformulerade mig, känner jag. :/

Nej nej! Men då förstår jag!

Du skrev att sjukdomen mår bra av det. Jag tolkade det som att du menade att sjukdomen blir bättre (minskar) men om man tar dig direkt på orden så säger du ju just det du skriver ovan - sjukdomen mår bra (ökar) utav löpningen. Du skrev inte något knasigt, det var jag som feltolkade :)

Jag tänker exakt likadant som dig. Att löpningen fungerar som ett sätt för sjukdomen att kontrollera. Fungerar det inte att kontrollera genom mat längre, så vägs det istället upp med motion... :( Men jag vet att du inte känner så @Qelina utan försvarar löpningen med att du bara vill leva ett vanligt liv. Men... Är det en rimlig tanke, just i detta skede? Kan en alkoholist dricka alkohol (som ju en vanlig människa kan) när denne försöker bli nykter?

Senast ändrad:
Haha älskar framförallt popcornen till Biggest Loser :rofl: Älskar ironiska situationer :)

Gud, jag vet. Ibland känner jag mig så jävla hopplös... Gaah!
Blir fan inte klok på mig själv. Haha.
Tur jag tränar en hel del... Annars hade vågen stått på betydligt mer än den gör i nuläget. :yuck:

Åh, jag missade faktiskt att det var våffeldagen idag! Kanske lika bra det, men i helgen får det nog bli pannkakor i alla fall!

Hade ett skönt hårt pass på gymmet idag, men det blev tyvärr lite mer vila än önskat p.g.a folk som ville prata med mig och folk som använde samma utrustning som jag behövde :mad: Satte nytt rekord i hip thrusters och Bulgarian split squats i alla fall, alltid något! :)

Haha, den här dagen alltså.
Hejdå-fika på jobbet, våfflor till middag och popcorn till Biggest Loser. Heja mig. Heh.

... Tur jag tränade på lunchen ;)
Väger ju upp lite, lite iaf :p
Eeeh med tanke på hur mycket du har tränat på senaste överlag så är jag ganska övertygad om att det väger upp mycket! Njuuut för tusan kvinna, det är bara våffeldagen en dag om året! :D

Får jag ställa en fråga till dig @Qelina? Och andra också, som det kanske berör. Upplever ni att det är skillnad på hur ni ser er kropp när ni ser er i spegeln vs. när ni ser er själva på foton? Kan det liksom vara så att ni tycker att ni ser tjocka ut när ni står framför spegeln, men när ni sedan ser foton tagna samma dag så ser det inte alls ut att vara likadant? Märklig frågeställning kanske, men jag har funderat rätt mycket på det på senaste och tänker att foton kanske är mer rättvisande än spegelbilden - om det ens är någon faktisk skillnad som inte bara ligger i hjärnan då.

Spam från min sida här nu, men herregud jag glömde ju berätta om min dunderfail på gymmet! Alltså min haka gör så himla ont! Jag skulle köra en omgång push press med skivstång, och någon gång mitt i det mellersta setet glömmer jag att dra in hakan mot kroppen när jag skjutsar på stången. Jag kör alltså den 25 kg tunga stången rakt upp i hakan på mig själv med full kraft samtidigt som tänderna slår ihop och läppen hamnar i kläm. Det riktigt sjöng i hela huvudet, men jag var för chockad och självmedveten för att "erkänna" att något hänt så jag bara fortsatte som vanligt. Såhär några timmar senare gör det rejält ont dock, och jag räknar med en mer eller mindre blå haka imorgon... Tur att alla tänder är hela i alla fall :rofl:

Det här fick mig dock att tänka på hur farligt det här med styrketräning med redskap faktiskt kan vara... Det är ju rätt så ofta rätt så tunga saker som kan orsaka rätt så mycket skada om man gör lite fel... Usch, det ska jag försöka att inte tänka på i fortsättningen!

Eeeh med tanke på hur mycket du har tränat på senaste överlag så är jag ganska övertygad om att det väger upp mycket! Njuuut för tusan kvinna, det är bara våffeldagen en dag om året! :D

Haha, tack Finis! :D
Även om träningen bränner mindre än man vill, så gör den ju sitt. Absolut.
Ditt inlägg fick mig att må lite bättre ;)
(om det vore så väl att jag bara åt såhär på våffeldagen en gång om året vore jag nöjd... Haha!)

Spam från min sida här nu, men herregud jag glömde ju berätta om min dunderfail på gymmet! Alltså min haka gör så himla ont! Jag skulle köra en omgång push press med skivstång, och någon gång mitt i det mellersta setet glömmer jag att dra in hakan mot kroppen när jag skjutsar på stången. Jag kör alltså den 25 kg tunga stången rakt upp i hakan på mig själv med full kraft samtidigt som tänderna slår ihop och läppen hamnar i kläm. Det riktigt sjöng i hela huvudet, men jag var för chockad och självmedveten för att "erkänna" att något hänt så jag bara fortsatte som vanligt. Såhär några timmar senare gör det rejält ont dock, och jag räknar med en mer eller mindre blå haka imorgon... Tur att alla tänder är hela i alla fall :rofl:

Det här fick mig dock att tänka på hur farligt det här med styrketräning med redskap faktiskt kan vara... Det är ju rätt så ofta rätt så tunga saker som kan orsaka rätt så mycket skada om man gör lite fel... Usch, det ska jag försöka att inte tänka på i fortsättningen!

Men gud, din stackare! :p
Sånt där är så jäkla onajs! Värst är ju att man bryr sig mest om ifall någon såg eller ej, och sen börjar man oroa sig över om det gjorde ont eller inte :p

Jag gjorde samma på Crossfiten för ett par veckor sen - men med en träpinne. Gjorde tillräckligt ont det, så jag kan tänka mig att 25 kilo inte var en höjdare! :( fy!

Får jag ställa en fråga till dig @Qelina? Och andra också, som det kanske berör. Upplever ni att det är skillnad på hur ni ser er kropp när ni ser er i spegeln vs. när ni ser er själva på foton? Kan det liksom vara så att ni tycker att ni ser tjocka ut när ni står framför spegeln, men när ni sedan ser foton tagna samma dag så ser det inte alls ut att vara likadant? Märklig frågeställning kanske, men jag har funderat rätt mycket på det på senaste och tänker att foton kanske är mer rättvisande än spegelbilden - om det ens är någon faktisk skillnad som inte bara ligger i hjärnan då.
Jag kan se på äldre bilder att jag inte såg ut som jag trodde då när fotot togs. Jag vet inte riktigt lika säkert med nytagna foton för jag försöker att inte hamna på kort men kan kanske ändå se viss skillnad och att jag ser smalare ut på bild än i spegeln. Men ser ändå en överviktig person både i spegeln och på bild. Så ja, du har rätt i din spaning. Sen finns det sjävklart dagar och gånger då man ser sig själv som lika tjock även på bild men oftast ser jag smalare ut på foto. Men om jag tar bilder från då jag vägde ca 15 kg mindre än nu så kan jag säga att jag inte såg en smal tjej varken i spegeln eller på bild fast jag egentligen var så smal att jag var döende, nu i efterhand kan jag däremot se att jag bara var skinn och ben, men jag behövde få lite distans till det.

När jag var yngre sa alltid min mamma att "man behöver inte matcha kläder och vara snygg i stallet", nu tio år senare har jag tagit henne på orden och tagit en promenad med svarta byxor, orangea skor, rosa jacka och rött pannband. 14åriga jag hade gråtit blod! :D

Frågan är inte riktad till mig, men jag svarar ändå. Jag har inte alls samma problem som Qelina, snarare tvärtom: gränsen till övervikt, äter för mycket onyttigt osv. Min självbild varierar dock, ibland är jag bara missnöjd och tycker jag är tjock i spegeln, men rätt ofta är jag nöjd, känner mig normal och rätt snygg. Det är foton som varit "Wake up calls" för tidigare viktnedgångar.
(Nej, nu är inte tjock och snygg motsatser men ni förstår nog vad jag menar).

Träning hittills den här veckan är ca 30 min promenad per dag. Tjohej. Nu är 8 arbetsdar i sträck slut och jag har inte ätit nåt socker alls senaste dagarna :D
sa idag att jag skulle fira med nåt sätt när/om vi slog försäljningsrekord men det gjorde jag inte (rekordet klarade vi iaf). Nöjd där!

Imorgon yoga (min rygg är död!), agility och promenad eller cykel. Fredag ska jag teckna nytt gymkort :banana: kommer inte ha tid att träna nåt där förrän nästa vecka dock.

@Mineur Det där tycker jag skiljer mycket från dag till dag, vilken spegel, vilken vinkel på korten och ljuset. I speglarna på gymmet tycker jag att jag typ ser ut som en harkrank medan jag i speglar i många omklädningsrum tycker att jag ser kort och lite rund ut. Hemma och på kort tycker jag att jag ofta är något mellanting, smal men inget överdrivet. Foton behöver inte alls vara rättvisande, det beror jättemycket på vinklarna i bilden, jag har ex en bild på mig där jag ser ut att ha ungefär två meter långa ben till en annars väldigt normal kropp (sitter ner). Däremot kanske det är lättare att se sig själv på ett objektivt sätt?

Men gud, din stackare! :p
Sånt där är så jäkla onajs! Värst är ju att man bryr sig mest om ifall någon såg eller ej, och sen börjar man oroa sig över om det gjorde ont eller inte :p

Jag gjorde samma på Crossfiten för ett par veckor sen - men med en träpinne. Gjorde tillräckligt ont det, så jag kan tänka mig att 25 kilo inte var en höjdare! :( fy!
Alltså nä, det var inte skönt! Och nu har läppen börjat svullna lite också.. Det värsta blir ju när man ska förklara för folk vad man gjort - jag är expert på att skada mig själv på gymmet och har redan en löpbandshistoria, två hantelhistorier och en medicinbollshistoria i bagaget så det känns sådär att behöva skylla på gymmet ännu en gång... Men jag får väl se det som att jag går igenom varje utrustningskategori för sig och undersöker hur man kan skada sig med dem, helt enkelt :D

Tack för er input @Qelina @Jenka och @GoLightly! Frågan kommer sig av att jag senast i förmiddags stod i spegeln och tyckte att mina lår och min rumpa såg stora ut, och detta är något jag brukar se och må lite dåligt över i massor av olika speglar. Sedan fastnade jag dock på bild hela tre gånger under eftermiddagen idag, och nu när jag ser de fotona (tagna från två olika vinklar) tycker jag snarare att mina ben ser riktigt smala och fina ut, inte alls som jag upplever dem i alla de hundratals speglar jag stått och analyserat dem i det senaste året... Funderade lite på vad det kan bero på - om fotona visar sanningen medan det i spegeln är min hjärna som får styra lite för mycket, eller om det helt enkelt beror på vinkel och situation.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 382
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar