Beach 2015, del 3

Jag har aldrig förstått grejen med toffifee! Förutom att reklamjingeln sätter sig på hjärnan :D Men vad jag egentligen ville säga var att det är ingen fara. Du är inte svag, du var förmodligen trött efter dagen och hjärnan ville ha lite snabb energi. Ingen skada skedd, fortsätt bara framåt :)

Haha det är ju såååå gott! Men min kompis gillar det inte heller, därför jag fick paketet av henne ;) Tack, det känns ju som att hela veckan typ är värdelös nu för att jag åt våfflor igår och toffifee idag.. Jag vet ju att det inte är så, och ett litet snedsteg ska ju inte göra att man tappar all motivation men åh så frustrerande det är. Så kortsiktig njutning.. Men du har ju så sant i vad du säger.

Nu ska jag ställa mig och grädda lite pannkakor till morgondagens pannkakstårta :) ungkotten fyller ju fyra och då är det tårta till frukost som gäller! ;)

Jag har aldrig förstått grejen med toffifee! Förutom att reklamjingeln sätter sig på hjärnan :D Men vad jag egentligen ville säga var att det är ingen fara. Du är inte svag, du var förmodligen trött efter dagen och hjärnan ville ha lite snabb energi. Ingen skada skedd, fortsätt bara framåt :)

Inte jag heller! Det enda jag gillar med Toffifee är att jag inte är sugen på att äta dem när de ställs fram :p

Jag fick något utav ett brutalt uppvaknande imorse när det var dags att glida i jobbkläderna för första gången på nästan två veckor. Byxorna som brukar vara säckiga i midjan satt tight! Jag har försökt intala mig själv att de där extra 1,4 kg jag sett på vågen bara varit vätska, men så är alltså inte inte fallet. (Prinsesstårta till kvällsmat är väl nyttigt? :o )Imorgon kör jag på stenhårt och räknar med att byxorna ska sitta lika illa som de brukar om en vecka, absolut max två.

Det här kanske var sparken i röven jag behövde?

Alltså WHAT?! Förstår inte er människor! Det är ju kola, choklad och nötter. Allt gott samlat! :p

Håller med dig jag! :D Men det var jättelänge sedan jag åt såna! (och jag håller med @Sleepan om Ferrero rocher också, mums!)

Nu har jag för övrigt packat även kängorna till helgen och Halland, ska försöka se till att gå lite i dem också och inte bara sitta ner. Goda vanor skapar man hela tiden!

Dags för mig att skriva i den här tråden :p Mitt mål är att inte äta godis fram till 1 maj, och komma igång med träningen som jag tyvärr haft alldeles för lite motivation till på senaste tiden. Tänkte gå ut lite lagom och gå till gymmet imorgon och springa några km på löpbandet. Ska försöka tänka att alla småsaker räknas och även försöka få så mycket vardagsmotion som möjligt. Kommer äta sötsaker sen igen, men mitt sockerberoende är lite överstyr just nu så behöver bli avgiftad först :D

Jag har ju varit borta härifrån alldeles för länge :o
Har trappat ner lite på tränandet, och försöker äta bra och näringsrik mat och allt sånt. Hade ju problem förr med att jag blev helt svimfärdig av löpträningen, och det har blivit värre och värre och jag har blivit mer och mer frustrerad på min obefintliga kondition (och två månader kvar till vårruset som målet var att springa hela) :cautious:
MEN goda (fast dåliga) nyheter! Jag vet vad det beror på! Nämligen alldeles för lågt Hb och järnvärden :down: Det är alltså inte jag som är värdelös på att konditionsträna.

Nu har jag fått upp hoppet igen om en beachkropp att trivas i, det är några månader kvar så får jag upp järnet kanske det går :bump:

@Sleepan @zassoo och ni andra knäppgökar - hur kan man inte gilla Toffifee?! Jag förstår inte. Ställ fram en ask framför mig och de är borta på 20 minuter, inga problem. Mmm nu vill jag ha Toffifee... Fint att vi sitter här i beachtråden och diskuterar godis tycker jag! :D

@swirly Välkommen till tråden! Godisförbud låter duktigt, men jobbigt! Är det bara "renodlat" godis så att säga, eller inkluderar du även kakor, chips, glass och liknande?

@_Charlotte_ Välkommen tillbaka! Har tänkt på dig också och undrat var du tog vägen, men kände att jag fick lugna mig lite med mina efterlysningar... :angel:

Tufft gympass blev det för min del idag, gjorde session 3 ur programmet vilket är den jobbigaste - men det innebär ju också att jag bevisligen jobbar på saker som jag är svag i. Jag hatade livet ungefär varannan övning, men kämpade på och svettade mig igenom hela kalaset. Jag har blivit mycket modigare när det kommer till att öka vikterna, känner att jag utvecklas och att det här nog kan leda till något riktigt trevligt i längden faktiskt! Jag ska bara se till att inte tappa bort den däringa motivationen... Imorgon blir det PT-pass och på lördag Metafit, men på söndag ska jag VILA!

Håller med @Sleepan att det bästa med toffiffee är att jag inte är sugen på att äta dem om de står framme :D I helgen hittade jag Australiensisk lakrits i en massa olika smaker - och gud så gott det var :d Nu får det vara slut på sötsaker ett tag (dvs chips och öl är ok :D) och satsa på beach igen.

Funderade på att ta en promenad idag, men det har ösregnat hela dagen, men med ett uppehåll när jag var i stallet, så blev inget av det. Hade tänkt gå till gymmet men pga hals som krånglar (igen) hoppade jag över det också. Lite problem med motivationen just nu. Däremot promenerade jag till och från stallet och red en lektion som gick helt fantastiskt bra (fick inte till höger galopp alls mer än ok fattningar, men resten var så bra att det övervägde det helt och hållet) och myste länge med häst och hund efteråt så har rastat både kropp och själ en stund iaf.

@swirly Välkommen! :)

@_Charlotte_ Välkommen tillbaka, funderade på vart du hade tagit vägen :)

@Mineur Starkt jobbat! alltid lika kul att läsa om din träning :)

Idag har nionde arbetspasset i rad avklarats och jag är rätt mör. Hade planerat att träna idag men får ta min andra vilodag idag. Vilket betyder träning varje dag resten av veckan :p

I övrigt har jag precis bölat ögonen ur mig till Landet för längesedan. Ni vet, den tecknade dinosauriefilmen från -88 om Lillefot och hans vänner :D Och ja, det var bara jag som såg den. Vänligen diskutera icke min mognadsgrad :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 382
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 370
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar