Beach 2015, del 3

Dags att lägga in fler vilodagar kanske?

Absolut. Är ju inte varje vecka jag tränar fem dagar i rad. Mer undantag än regel...

Vet inte hur jag ska göra idag dock. Jag vill köra ett tredje pass Crossfit för veckan (eftersom det inte blir fler chanser denna veckan) men jag har bra ont i mitt skräpknä... Det brukar inte påverkas av träning, men tja, denna veckan har det det...
Ska ge det några timmar och se hur det känns. Blä :p

Så, nu har jag funderat ett varv till och ska inte träna... :(
Knät gör ont konstant och jag har tillochmed haft ont när jag sovit. Resten av kroppen är också ett vrak(pga träningsvärk och ond vad på andra benet) ...

Jäkla skit! Är ju så sugen!!
Knät får helgen på sig att skärpa till sig, annars blir det kontakt med sjukgymnast (tror jag blir bäst?) efter helgen...

@Sleepan låter som ett klokt beslut! Vet du varför du har ont och vad du kan göra för att det ska bli bättre?

Jag vet inte vad det är för fel, men jag har det till och från och har haft det sen 2002 eller 2004. Det kommer och sitter i max några veckor - sen försvinner det igen och är borta, månader eller år. Sen kommer det igen. Har inte spelat roll om det varit i perioder jag tränat mycket eller lite, om det var varmt eller kallt, eller vad jag haft för jobb. Skitstörigt!
Varit och kollat upp det innan, men de kunde såklart inte hitta något...

Idag är det dock rejält svullet och jag känner att knäböj kanske inte har varit det mest optimala...

@Sleepan Vad drygt! Knäböj kan jag känna av om jag har för bråttom och felar med tekniken.

Om knäet är svullet så låter det ju sådär =/ Bara ena knät?

Det är bara det att detta inte beror på knäböjen, för jag hade ont redan innan - men, det blev inte bättre av att göra knäböj :p Om man säger så, haha.

Bara en knät ja. Alltid samma knä med..

Jag somnade strax efter 21 igår :o Var svimfärdig av trötthet. Fick sova nästan 9 timmar så nu känns det bättre ;) Sista dagen innan "påsklovet" (där jag måste skriva uppsats), men det är bara halvdag och sen tar jag ledigt resten av veckan.

Blir ingen träning idag, 20 min promenad nu på morgonen bara (till bussen) för sen ska jag hänga kvar i stan och gå på klassfest :D Haha får hoppas det blir kul.

Ha en trevlig fredag fina beachisar! :heart

Jag vaknade upp med mensvärk:meh: inte riktigt så jag ville börja min fredag, men det får jag väl ta. Det var ju inte helt oväntat:p

Idag ska jag iaf rida! Och i helgen kommer syster hem så jag ska till mitt föräldrahem på söndag har jag planerat. På lördag har jag jour på ridskolan.

@Sleepan Fasiken vad drygt med knät :( Men det låter klokt att strunta i knäböjen idag, det kommer fler gånger.

Inte säkert det är knäböj idag. Kan vara något som inte alls påverkar knät :p
Men, hur som så gör ju hela kroppen ont. Så vila skadar inte :p

@Emtherlia, bokade precis en tid hos sjukgymnast nu. Med min vanliga tur lär problemet vara som bortblåst på tisdag när jag ska dit, haha.

Jag vaknade upp med mensvärk:meh: inte riktigt så jag ville börja min fredag, men det får jag väl ta. Det var ju inte helt oväntat:p

Idag ska jag iaf rida! Och i helgen kommer syster hem så jag ska till mitt föräldrahem på söndag har jag planerat. På lördag har jag jour på ridskolan.

Onajs med mensvärk, men desto roligare med ridning! :D hoppas det går bra!

Nu har jag mumsat pannkakstårta :d och om en stund ska jag ta bilen 1,5 km till dagis och sen 1 km ner på stan. Bra beachdag :angel: men jag har faktiskt ingen lust att cykla med barn i ösregn!

Jag rivstartade dagen med uppstigning kl 6 för plugg, och just nu har jag lite paus. En underbar smoothie gjord på naturell yoghurt, keso, mango, hallon, jordgubbar och havregryn gör mig sällskap vid skrivbordet och jag känner mig allmänt pepp på livet. Går igenom jämförelsebilder på min rumpa (påklädd alltså, haha) som jag tog när jag precis börjat med det nya programmet för fyra veckor sedan, och så igen i förra veckan. Och ja, den där rumpan börjar bli riktigt rund och fin minsann! Ska ta nya bilder idag och får se om jag känner för att outa mig här med bevis sedan...:D

Inte säkert det är knäböj idag. Kan vara något som inte alls påverkar knät :p
Men, hur som så gör ju hela kroppen ont. Så vila skadar inte :p

@Emtherlia, bokade precis en tid hos sjukgymnast nu. Med min vanliga tur lär problemet vara som bortblåst på tisdag när jag ska dit, haha.

Usch vad tråkigt! Men hoppas du kan få förebyggande hjälp om det är så att svullnad och värk gått över tills du träffar sjukgymnasten.

Och så var det fredag igen! Vart tog veckan vägen? :confused: :p

Jag ska jobba och sen köra bil ca 4 timmar till västkusten. Blir fint att åka ner dit och se kusten igen! Bo på hotell en natt blir också rätt najs även om det är lite småtrist när man är själv och i jobbärende. Planerar att hugga mig en bananmilkshake på vägen ner nånstans, det är det jag ser fram emot mest med den här dagen! :laugh:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 382
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 370
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar