Beach 2015, del 3

Min första lediga dag på den här lediga veckan slutade förstås med att halsontet kom på ett besök. :cautious: Jag vet inte om det är en reaktion på att jag har stressat som en idiot sista veckorna för att klara grupparbetet och tentan, och nu äntligen slappnade av, om det är en reaktion på pollen (kände av det för första gången förra året, och då i halsen) eller om det helt enkelt är en förkylning. Valde därför att skippa all motion idag förutom mockningen. Jag känner mig åtminstone inte sjuk för övrigt, så hoppas det är snabbt övergående.

Vad skönt att ha möjligheten att vara ledig över sommaren! Jag har i princip arbetat mig upp till hysteri över att jag inte har något sommarjobb i år. Jag har sökt tre tusen jobb, men inte fått napp, och det känns så jäkla surt. Jag förstår ju verkligen arbetsgivare som har att välja på mig och en sjuttonåring, att de givetvis hellre tar hen eftersom hen är mycket billigare i lön, och det är ju egentligen inte ens ett sånt jobb jag vill ha (utan ett jag kan ha nytta av i mitt vidare jobbsökande), men man känner sig ändå så... oönskad. Nu har vi en deal att vi har ungefär halva stallhyran under juni-augusti, vilket är jätteskönt, men man vill ju arbeta ihop en buffert och kanske kunna unna sig någonting för en gångs skull.

Jag hatar verkligen att söka sommarjobb... Det är typ det sämsta med att plugga :p Pga stress och hur jag har mått så har jag inte haft någon energi till att söka ett enda jobb :o Men jag har inga direkta utgifter och en sambo med bra heltidslön så det är inte hela världen om jag inte jobbar. Vi får se hur det blir :)

Ska utmana mig med favoritbrödet till kvällsmellis trots att ångesttankarna säger att jag inte får äta det. Men jag SKA äta det. Kommer antagligen inte kunna njuta av det men det är rätt sak att göra.

Heja dig! :) Hoppas huvudvärken går över under kvällen också.

Jag har också varit ute i solen :) Drog på mig träningskläder för första gången på länge och gav mig ut i skogen. Blandat gå och springa i drygt 3 km, gick bra! Kände att knät var lite trött mot slutet (det jag skadade i slutet på sommaren), tror att jag måste bygga upp styrkan och stabiliteten igen. Slutade springa då eftersom jag inte vill provocera knät.

Låter som en skön runda ändå, härligt att komma igång igen! Tror det är helt rätt tänkt med knät också, skynda långsamt liksom. Och tycker du resonerar klokt angående sommarjobbet också... Tycker allt vi studenter har det lite tufft då vi förväntas studera heltid hela året och dessutom sommarjobba hela sommaren uppepå det, aldrig ledig tid liksom. Så nu när du möjlighet och ekonomin till att ta ledigt så tycker jag bara att du ska tuta och köra ;) Lika bra att passa på också när man kan, sedan är det ju 5 veckors semester år in och år ut.

Min våg har stått totalt stilla på exakt 67,9 kg i nästan två veckor nu! Så himla provocerande. Det är ju inget konstigt i sig för jag har ju inte hållt på min kaloriräkning, men det är så talande för mig för jag har sådana rutiner med mat, toalettbesök o.s.v. att jag verkligen väger exakt samma sak varenda jäkla morgon om jag väger mig ungefär samma tid. Hoppas på någon förändring i neråtstigande riktning kommande dagar!

Vad har ni för mål nu på våren? Eller ja, överhuvudtaget? Sitter och funderar lite och tänkte att era mål kanske kan inspirera mig att skapa ett mål:D

Låter som en skön runda ändå, härligt att komma igång igen! Tror det är helt rätt tänkt med knät också, skynda långsamt liksom. Och tycker du resonerar klokt angående sommarjobbet också... Tycker allt vi studenter har det lite tufft då vi förväntas studera heltid hela året och dessutom sommarjobba hela sommaren uppepå det, aldrig ledig tid liksom. Så nu när du möjlighet och ekonomin till att ta ledigt så tycker jag bara att du ska tuta och köra ;) Lika bra att passa på också när man kan, sedan är det ju 5 veckors semester år in och år ut.

Jaaaa men tack, jag känner verkligen så! :p Sambon tycker också att jag ska passa på att vara ledig. Så jag kommer nog ärligt talat inte anstränga mig alltför mycket för att hitta ett jobb. Sen om något kul ramlar över mig så tackar jag väl inte nej ;)

Jag hatar verkligen att söka sommarjobb... Det är typ det sämsta med att plugga :p Pga stress och hur jag har mått så har jag inte haft någon energi till att söka ett enda jobb :o Men jag har inga direkta utgifter och en sambo med bra heltidslön så det är inte hela världen om jag inte jobbar. Vi får se hur det blir :)

Jag har ju mamma och pappa som kan hjälpa till om det krisar, plus att jag utöver hästen inte heller har några direkta utgifter, så jag överlever väl utan sommarjobb, men det är så skönt att ha de pengarna som en buffert inför hösten/vintern sen (jag har nästan gett upp hoppet om att få ett "riktigt" jobb). Ett sommarjobb hyfsat inom "min bransch" hade varit en så, så, så stor merit att skriva på CV:t också.

Vad har ni för mål nu på våren? Eller ja, överhuvudtaget? Sitter och funderar lite och tänkte att era mål kanske kan inspirera mig att skapa ett mål:D

Jag är skittråkig och har supersimpla mål. Det ena är att jag ska ner till 62 kg innan jag reser iväg den 8 juni, det andra är att jag ska träna i genomsnitt 3 ggr/vecka (promenader räknas inte såvida det inte är en rejäl, riktigt svettig powerwalk som får upp flåset rejält) :)

@cherie inte alls tråkiga mål! Jag har själv haft liknande :D nu känner jag dock jag borde ha något mer specifikt, typ som ditt viktmål (vitkål enligt min iPad) fast träningsmässigt eller nåt:p

Och vad får ni för belöningar när ni nått era mål?

@Emtherlia Ja jag misstänkte att du fiskade efter något sådant! Men vad tränar du för träningsformer? Jag vet att du har löpt förut, kan det handla om att klara en viss sträcka eller klara en viss sträcka inom en viss tid osv? Vet att min sambo kämpar för att komma under 40 min på milen till exempel!

Belöning var en bra fråga! Får klura på den ;) Du får gärna komma med idéer !

@cherie ja jag vill komma igång med löpningen igen och då kanske mål + bra belöning är vägen att gå! Sprang milen under 54 min förra året så har lite funderingar på vad jag skulle kunna klara i år (med tanke på noll löpning under vintern).

Är sugen på att resa till Island och Schweiz så det kanske skulle kunna vara en belöning som heter duga?:D

Nu är jag sådär frågvis igen för jag kan inte alla ord men vad är CX och Combat?

Cx är Coreträning mestadels. En halvtimme långt och ett sånt pass jag går på om jag inte riktigt har tid eller orkar egentligen :p
Idag skulle jag dock mest gått för att få ihop ett pass på min 8-passutmaning så att jag får min Pt-timme. Blev dock Combat istället.

Body Combat är box&kick typ, fast man slår och sparkar i luften istället för på mitsar. Fråga på du bara! Det är bara kul :)

@Emtherlia jag ska klara av Vätternrundan snart så det är mitt huvudsakliga mål :)
I övrigt vill jag komma igång ordentligt med löpningen så att jag orkar springa 2 mil, klara 15 armhävningar på tå och klara 1 pistol squat på varje ben.

Kära beachisar, jag ska börja leda några pass snart (känns både superkul och läskigt :p) och då kommer jag bland annat hålla i ett 30 min långt core-pass. Jag ska klura ut lite övningar att göra, vilka är era favoriter när ni tränar core/den typen av muskler?

@fryckan viktigaste är att fokus ligger på mage/rygg hela passet! Det core jag kör nu har tyvärr mycket armar och lite stretching i och det tycker jag är värdelöst.

Så fort ungen är ute ska jag påbörja min väg tillbaka till de 68 kg där jag trivs bäst. Troligtvis kommer detta att göras främst genom att gå, gå och gå, kroppen behöver ju få läka lite efter förlossningen. Hur mycket som ska bort innan beachsäsongen får jag dock se, beror ju på vad vågen visar när bäbis, vätska och allt sånt är ute. Vikten tickar uppåt rätt snabbt nu så det ska bli intressant att se vad den stannar på... :p

Wiehoo! Lagom trött i kroppen men hög på endorfiner efter ett svettigt zumbapass med noll pauser och riktigt utmanande koreografier! Roligt och svettigt! Och förhoppningsvis inte riktigt lika träningsvärksframkallande som förra veckans bodypump :crazy: jag hade nämligen tänkt rida imorgon...

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 383
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9