@zassoo Åh nej, det verkar jobbigt för dig att vara så skoltrött. Tycker man har kunnat utläsa det utifrån vad du skrivit tidigare också. Jag upplever att många som studerar längre utbildningar känner så efter ett tag. Hur lång är utbildningen totalt, är den också 5 år?
Jag känner tvärtemot vad många andra känner, jag älskar mitt liv just nu och skulle kunna pausa det. Jag har nog aldrig vantrivs med att plugga, men jag håller mina studier som ett arbete också så det kanske är därför. Men som idag... Jag ligger och läser en jättebra, intressant bok om känslor och imorgon ska jag träffa min klient igen. Bara för en halvtimma sedan låg jag och log i soffan över hur underbart det är att få syssla och läsa om något som jag tycker är så himla spännande och intressant. Men just nu ligger jag i fas med studierna, det är ju inte riktigt samma känsla när allt hänger över en, men samtidigt kan jag oftast finna distans till det ändå
I mitt framtida yrke kan det vara jäkligt tufft och stressigt och jag tror verkligen att jag kommer längta tillbaka till studierna emellanåt, så jag försöker ta till vara på och njuta av varenda stund som finns just nu. Jag är helt ärligt lite rädd för att yrkeslivet som står framför mig - det känns mycket mer osäkert, tufft och svårt än tillvaron som jag har nu där jag har kontroll på allt. Inte så sunt skulle jag säga, standard är väl att man ska längta bort från studierna. Jag känner snarare ledsnad över att jag bara har två år kvar... Att tiden har gått så fort, och att den aldrig mer kommer tillbaka...