Beach 2015, del 3

Jag har precis kommit hem från dagens tolvtimmarspass. Det är sjätte jobbpasset den här veckan som bara bestått av dagpass (vilket är det värsta jag vet), och såklart fick jag fyra timmar övertid idag :angel: Jobbar i morgon också, sen är jag ledig tre dagar och har bestämt mig för att tacka nej till jobb åtminstone på tisdagen om jag blir inringd. Är inte särskilt trött men behöver komma ifatt med lite städning, djurpyssel och sådant hemma. Slutsummeringen av veckan träningsmässigt har i alla fall varit riktigt bra, tror jag lyckats knåpa ihop fem pass - har lite svårt att hålla räkningen :o Varav personbästa i marklyft på ett av dem. Känns riktigt bra. Inte lång tid kvar till testerna nu :bump:
Oj vad aktiv du varit! Jag skulle nog bli helt slut av att jobba 12 timmar i sträck! Låter bra att du ska vara lite ledig. Hur mår fåren, har dom rymt något mer? :D

dsc_0184_550f19262a6b225213e65161.png

Såatteh, min rumpa har precis börjat existera :D #taraldrigavmigdessabyxorigen
Snyggis! Och grattis till att du gick vidare till fystestesterna! Jag kommer heja på dig i tankarna då!

Fick precis veta att min pt är sjukskriven 6 v till och att hon inte kommer komma tillbaka till Xtra :( vet inte hur jag ska göra med gymkort nu. Ger det till sommaren tror jag, så får vi se sen.
Finns det ingen annan pt du kan ta hjälp av? Tänker du att du ska träna själv fram till sommaren när du skriver att du ger det fram till dess? Känner du att du behöver hjälp av en pt eller klarar du att träna själv om du fått grunderna av din förra pt?

@Sleepan och @Mineur Oj vad mycket ni tränar. Verkar som att er träning flyter på bra nu och att ni är väldigt aktiva. Jag blir motiverad till att bli frisk och klara att leva som er :)

Finns det ingen annan pt du kan ta hjälp av? Tänker du att du ska träna själv fram till sommaren när du skriver att du ger det fram till dess? Känner du att du behöver hjälp av en pt eller klarar du att träna själv om du fått grunderna av din förra pt?
Det ges fortfarande gruppträningar så jag går på dem och tränar själv tänkte jag. Har fått med mig tillräckligt för att fixa själv ett tag iaf. Har alla anteckningar från våra pass :up: men det kommer ju inte vara samma sak utan henne där. Tror inte att xtravaganza-delen kommer överleva faktiskt.

@Ninnurur Xtravanganza är en viktnedgångs grej va? Vad innebär den? Är det som Viktväktarna så man räknar points eller kalorier eller är det att man äter soppor eller vad är det för något?

@Ninnurur Xtravanganza är en viktnedgångs grej va? Vad innebär den? Är det som Viktväktarna så man räknar points eller kalorier eller är det att man äter soppor eller vad är det för något?
Det är soppor och motivationsträffar. Det är t jag har gått på. Gymmet hör till Xtra och min pt har varit både mental och fysisk coach. Utan henne så haltar båda delarna rejält.

Det är soppor och motivationsträffar. Det är t jag har gått på. Gymmet hör till Xtra och min pt har varit både mental och fysisk coach. Utan henne så haltar båda delarna rejält.
Aha, då förstår jag att det känns jätte jobbigt att hon slutar. Hon blir väl kanske lite som en terapeut? Går du till någon och pratar, inom psykiatrin tänker jag? Så du har lite stöd iaf?

@cherie - Jag kaloriräknar en del i perioder, och jag äter upp alla "grund kalorier" men varierar lite med att äta upp de extra kalorierna man "får" vid träning. Känner inte att jag behöver extra energi för tex en promenad, men efter ett hårt gympass brukar jag kunna behöva några kalorier extra för att hålla mig mätt och glad resten av dagen! Och eh, ibland är jag sugen på godis också...

@Mineur - Läste ditt schema för veckan som varit och den kommande och jag måste bara säga att, wow, jag är så imponerad av dig! Tycker du är så himla duktig och målmedveten! Och det gäller @Sleepan också, för den delen. Nästan så man blir lite sugen på crossfit själv :D

Aha, då förstår jag att det känns jätte jobbigt att hon slutar. Hon blir väl kanske lite som en terapeut? Går du till någon och pratar, inom psykiatrin tänker jag? Så du har lite stöd iaf?
Ja, hon har ju fått lite av en sån roll. Tur att vi har blivit vänner så vi ska fortsätta ses ändå :)

@cherie När jag kcalräknar så brukar jag inte äta upp alla kcal som jag har lagt gränsen på, detta för att jag tänker lite konstigt ;) Jag måste ha några kcal över på kvällen så att jag skulle kunna äta något om jag skulle vilja, oftast vill jag inte det men psykiskt så gör det mycket för mig att ha lite till godo. Annars (om jag ätit alla kcal för dagen som jag får) tänker jag på mat hela tiden och blir hungrig:D

@Qelina, du rör på dig tre timmar om dagen... Jag rör mig max en timme. Du rör på dig extremt mycket! Önskar att du kunde förstå det...

@cewe, du får prova! ;) Det är så kul!

Mina planer för veckan blir nog lite annorlunda än jag tänkt mig.. Blir eventuellt lunchträning på onsdag istället för vila, och sen ingen crossfit i helgen. Beror lite på det hur det ser ut på jobbet i veckan... Är folk skötsamma hinner jag träna ;)
Så, jag hoppas på det! :D

@Qelina, du rör på dig tre timmar om dagen... Jag rör mig max en timme. Du rör på dig extremt mycket! Önskar att du kunde förstå det...

@cewe, du får prova! ;) Det är så kul!
Ah,nej jag kan inte ta in att jag rör mig mycket. Har så svårt att se det. Springer ju tre gånger i veckan och sen promenerar jag ju ett par timmar per dag men har alltid svårt att ta till mig att jag rör mig mycket. Tänker att det jag gör inte räknas liksom. Som att det ni andra gör är mer värt än min träning. Ologiskt.

Var ute på en jätte skön löprunda i förmiddags, det blev lite tillfälligt lugn i huvudet, som att tankarna i huvudet skakades tillrätta när jag sprang och hunden var ovanligt mycket med på noterna, han var jätte duktigt. Så ett riktigt bra pass:banana:. Jag fokuserade bara på löpningen och podradion och det var ren mindfulness. Så skönt! Därför jag älskar att springa. Sen fick jag energi efteråt av alla endorfiner och det kändes bättre en stund. Men efter ett tag kom allt det jobbiga tillbaka men jag fick iaf en skön stund:love:

Ska försöka få till mina 3 löprundor den här veckan, kommer bli lite svårt att få till dom, lite planerings pussel för att få till det som jag ännu inte löst eller kommit på hur jag ska hinna med.

Ska till skolan och bo på internat torsdag och fredag, lördag är det handling och bio och söndag fira pappa. Både imorgon och onsdag ska jag träffa kompisar. Så löprundorna får bli tisdag, onsdag eller söndag förmiddag eller eftermiddagen på lördag eller söndag kväll. Men gillar inte att skjuta upp träningen, vill ha den gjord så jag vet att den blir genomförd. Vill inte missa träningen för jag mår bra av den. Tror jag ska springa imorgon för det ska tydligen bli super fint väder så vill passa på att njuta av det.:up:

När jag är på skolan är det väldigt jobbigt,jag kan inte promenera så mycket för vi har lektioner hela dagen,går hemifrån innan 6 på morgonen och reser och har sen lektioner till typ 20 på kvällen och bara korta matraster. Samma på fredag men då kanske jag kan få in lite mer promenad. Sist hoppade jag över måltider på skolan för att hinna promenera och komma undan maten,får se hur jag lyckas hantera det den här gången. Bättre hoppas jag.

Ska iaf bli lite roligt med skolträffen, har svårt att se fram emot saker men det brukar bli kul på skolan och trevligt folk. Och två "latmansdagar" borde inte vara hela världen?

Phu, den här dagen har varit intensiv, förutom de två timmarna jag var i stallet har jag pluggat hela dagen. Men nu är min tenta skriven, och jag fick VG, så det är jag så fruktansvärt nöjd med. :bump: Det bästa är att nästa delkurs inte börjar förrän på måndag, så fram tills dess är jag "ledig", såvida vi inte får tillbaka och måste komplettera vårt grupparbete förstås.

Motionen idag har väl därför kanske inte varit mycket att hurra för, men jag har ridit 30 minuter och tränat klättring med hästen (tar mer på mig än vad en "vanlig" utritt på 30 minuter tar), så det får jag vara nöjd med.

Phu, den här dagen har varit intensiv, förutom de två timmarna jag var i stallet har jag pluggat hela dagen. Men nu är min tenta skriven, och jag fick VG, så det är jag så fruktansvärt nöjd med. :bump: Det bästa är att nästa delkurs inte börjar förrän på måndag, så fram tills dess är jag "ledig", såvida vi inte får tillbaka och måste komplettera vårt grupparbete förstås.

Motionen idag har väl därför kanske inte varit mycket att hurra för, men jag har ridit 30 minuter och tränat klättring med hästen (tar mer på mig än vad en "vanlig" utritt på 30 minuter tar), så det får jag vara nöjd med.
Grattis till slutfört skolarbete!

Varit på 30 min core, blir allt för idag träningsmässigt och känns lagom för en måndag. :)

I morgon är det begravning för farmor så får se lite hur dagen utvecklas, kan tänka mig att jag tar en löptur på eftermiddagen bara för att lufta alla tankar, men annars blir det nog en jobbig dag.

@zassoo Vi åker till Malaysia tre veckor i sommar, ska bli härligt! Men vi funderar bland annat på att bestiga ett litet berg och då måste jag ju vara lite mer vältränad än vad jag är nu ;)

@Chili Vad go du är :love: Tack för omtanken och välkomnandet. Är det gruppträningspass du syftar på? Men visst är det kul? :D Jag brukar gå på medeljympa, aerobics, box eller station medel (styrkestations-pass). Saknar bodyattack lite men det har ju inte Friskis.. Vill dock pröva att gå på nåt som de kallar power hour, verkar liksom bodyattack vara ganska konditionstuff träning. Vad gillar du för pass? Och krya på dig, stackare! Inte kul att bli sjuk, så att ta det lugnt låter som en god idé!

Ja gruppträningspass tänkte jag. Det var längesen jag gick regelbundet på sånt men nu har jag vågat mig dit och det är ju riktigt roligt! :) Du går på Friskis va? Jag har inte så stor koll på de "vanliga" passen på mitt gym, jag går bara på dem som är inriktade på mage/rygg (core). Sen har jag testat även yoga och pilates men yoga var nästan bara solhälsningar och pilates var som ett stressigt core-pass med väldigt snabba byten mellan övningarna. Core med boll är min favorit, tränar hela kroppen - speciellt armarna! Men mest fokus på att aktivera både stora och små mag/ryggmuskler både med styrkeövningar och balansövningar. :)

Tack! Tror inte det bröt ut nån förkylning men vi får väl se i morgon. Har haft så mycket att göra på jobbet att jag inte hunnit fundera. Tror jag just nu har en massa stressymptom också pga mycket att göra och en presentation jag bävar lite inför... Extra skönt just nu att ha kommit igång med träning, det finns inget som balanserar upp stressen och min prestationsångest så bra som träning gör. Det är som att helt byta personlighet, efter ett träningspass kan jag se med helt andra ögon på en svår eller jobbig situation. :)

Varit på 30 min core, blir allt för idag träningsmässigt och känns lagom för en måndag. :)

I morgon är det begravning för farmor så får se lite hur dagen utvecklas, kan tänka mig att jag tar en löptur på eftermiddagen bara för att lufta alla tankar, men annars blir det nog en jobbig dag.

Kram på dig Emt!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 383
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar