Beach 2015, del 3

Jag vill be alla om ursäkt, jag vet att jag är en av dom som varit negativ senaste tiden. Det är en tuff period nu och jag har väl skrivit lite mer här än jag borde. Jag stannar kvar i tråden och läser om er andra för jag kan inte sluta bry mig och tänka på hur det går för er och kanske kommenterar jag också men tar kanske en paus från att skriva om mig själv ett tag.

Jag vill be alla om ursäkt, jag vet att jag är en av dom som varit negativ senaste tiden. Det är en tuff period nu och jag har väl skrivit lite mer här än jag borde. Jag stannar kvar i tråden och läser om er andra för jag kan inte sluta bry mig och tänka på hur det går för er och kanske kommenterar jag också men tar kanske en paus från att skriva om mig själv ett tag.

Du behöver inte be om ursäkt!
Alla ska skriva precis vad de vill och behöver, och inget annat. Mår man dåligt så ska man få skriva det, helt klart! Sen får man ta paus hur man vill ifrån den här tråden, men gör inte det för att du känner dig som en belastning - för det är du inte!

Tycker det är många som inte synts i tråden på ett tag. Tråkigt!

Skyldig!:D
Läser här, men hinner inte alltid med i tempot, och då blir det dåligt med skrivandet. Blir lite obenägen att skriva när jag inte har nåt riktigt vettigt att komma med heller. Här kommer iaf några lösryckta rapporter:up:

Hade en svacka ett tag, men nu är jag på gång igen. Förra helgen blev det skidåkning på skaren, det var riktigt fint. Igår var jag bortrest men var i hotellets gym och körde 30 min på cykel, lite styrka och en kort stund på löpbandet. Maten blev tyvärr inget vidare, våfflor och choklad. Idag sprang jag i skogen här hemma och har ätit god linsgryta.
Jag ska investera i nya skor. Blir Salomon speedcross igen, de har funkat så himla bra för mig. Varvar med ett par ganska rejält dämpade asfaltsskor, men de är inte alls lika roliga att springa i! Men just nu är det dubbade Spikecross som gäller så att jag inte slår ihjäl mig på isen som är överallt i skogen
Förra veckan sprang jag efter skoterleden på kvällen. Det var alldeles stjärnklart och jag såg ljusen i byn nedanför. Det ska jag göra igen innan det blir barmark!

Plan för veckan:
måndag löpning, med eller utan kompis.
tisdag styrka här hemma
onsdag ingen motion alls, ska åka bil skitlångt efter jobbet
torsdag löpning
fredag löpning eller cykel
lördag lugn löpning eller promenad
söndag vila.

@zassoo Bra gjort, jag tror det var rätt beslut (efter vad jag har läst)!

Åh vad skönt för dig! Tror verkligen det var rätt beslut för dig. Hoppas du kan hitta en trevlig häst som passar dig framöver, som ger energi precis som du säger. Var stolt nu över dig själv och att du vågade ta den diskussionen! :)

@zassoo, Skönt att höra ifrån dig, och bra att du tog tag i det och pratade med hästägaren! Hästarna är en så dyr och tidskrävande hobby (även om man inte har egen) så då ska det banne i mig vara roligt också. (Sen hamnar ju alla i svackor, och det är inte roligt att åka till stallet 365 dagar om året, men merparten ska vara roligt åtminstone.)

Tack hörrni, känns bra nu faktiskt :) Alltid tråkigt att avsluta saker men det är dags att gå vidare.

Om jag ska uppdatera lite mer så kan man säga att det har varit ganska ohälsosamt ett tag nu, på flera plan...
200 % plugg, ingen träning och dålig mat :meh: Men nästa vecka är sista rycket innan jag får ett hett efterlängtat påsklov (där jag visserligen måste skriva uppsats men ändå) och därefter blir det "bara" 100 % plugg.

Jag känner i kroppen att jag inte har tagit hand om den ordentligt på ett tag nu och det känns inte så kul, men det är dags att ändra på det. Inget drastiskt men försöka föra in bättre vanor igen.

Du behöver inte be om ursäkt!
Alla ska skriva precis vad de vill och behöver, och inget annat. Mår man dåligt så ska man få skriva det, helt klart! Sen får man ta paus hur man vill ifrån den här tråden, men gör inte det för att du känner dig som en belastning - för det är du inte!
Jag är så rädd för att vara en belastning eller förstöra för er andra. Skönt att höra att inte alla känner så iaf. Det sista jag vill är att påverka folk negativt. Jag får se hur jag gör men om jag fortsätter uppdatera ska jag ändå försöka skriva lite mer om de positiva sakerna. Problemet är att det blir lite svårt på flera olika sätt då jag tycker det är positivt när jag klarat att springa och många i tråden tycker det är en negativ sak. Men nåja, jag får fundera lite på det där.

@zassoo Varför pluggar du över 100%? Går du fler utbildningar samtidigt? Låter himla slitigt med så mycket plugg!

Det är några veckor bara, dum som jag är klämde jag in en extra kurs nu januari-mars. Min utbildning har jättemånga intressanta kurser men är samtidigt väldigt styrd så man måste antingen läsa dubbelt eller lägga till en eller flera terminer för att få plats med de roliga kurserna :crazy: Jag tänkte redan läsa 5 år istället för 4,5 och var inte jättesugen på att lägga till ytterligare en termin så då blev det såhär. Men det är fruktansvärt slitigt så jag kommer tänka till ordentligt innan jag gör något liknande igen :p

@LindgrenV Tack för din omtanke. Du har så rätt. Jag vägde mig idag och jag har gått ner 1,1 kg den här veckan. Anorexin är super glad men den lilla lilla friska delen i mig blir oroad. Jag märker ju på kläderna att de ramlar av, igår när vi handlade och vi bar upp sakerna som alltid känns tunga så kändes de igår ännu tyngre och jag vill inte bli svagare. Och jag vill inte ha alla dessa promenadtvång, jag älskar att promenera och vill att det ska vara roligt och skönt och inte fullt av tvång, jag önskar att det hjälpte att ringa men det tar liksom inte bort den fysiska ångesten jag har. Att gå ner 1,1 kg på en vecka kanske inte låter så mycket men på mig märks det av redan vid de nivåerna.
1,1 kg på en vecka ÄR mycket. Även för en stor människa som behöver gå ned. För dig är det massor. Du behöver mer hjälp. Nu!

Jag tycker inte att du ska sluta skriva. Jag tycker att det är upp till var och en om, när, vad och hur man skriver i tråden! Vill man gå ur ett tag så gör man det (jag själv är ju typ störta jojobeachtrådaren här inne tror jag...), men det ska samtidigt inte hindra någon annan att skriva det den vill. Vi alla har berg och dalar, och just nu har många dalar (vilket faktiskt är väldigt vanligt den här tiden på året). Och då väljer man själv hur man hanterar det :)

Jag har precis kommit hem från dagens tolvtimmarspass. Det är sjätte jobbpasset den här veckan som bara bestått av dagpass (vilket är det värsta jag vet), och såklart fick jag fyra timmar övertid idag :angel: Jobbar i morgon också, sen är jag ledig tre dagar och har bestämt mig för att tacka nej till jobb åtminstone på tisdagen om jag blir inringd. Är inte särskilt trött men behöver komma ifatt med lite städning, djurpyssel och sådant hemma. Slutsummeringen av veckan träningsmässigt har i alla fall varit riktigt bra, tror jag lyckats knåpa ihop fem pass - har lite svårt att hålla räkningen :o Varav personbästa i marklyft på ett av dem. Känns riktigt bra. Inte lång tid kvar till testerna nu :bump:

dsc_0184_550f19262a6b225213e65161.png

Såatteh, min rumpa har precis börjat existera :D #taraldrigavmigdessabyxorigen

Sådana här för att vara exakt:

pic_514779e6ddf2b327e474e49a.jpg

Edit: ... Eller snarlika åtminstone. Såg nu att dessa var helskodda och det är ju inte mina...

Jag har precis kommit hem från dagens tolvtimmarspass. Det är sjätte jobbpasset den här veckan som bara bestått av dagpass (vilket är det värsta jag vet), och såklart fick jag fyra timmar övertid idag :angel: Jobbar i morgon också, sen är jag ledig tre dagar och har bestämt mig för att tacka nej till jobb åtminstone på tisdagen om jag blir inringd. Är inte särskilt trött men behöver komma ifatt med lite städning, djurpyssel och sådant hemma. Slutsummeringen av veckan träningsmässigt har i alla fall varit riktigt bra, tror jag lyckats knåpa ihop fem pass - har lite svårt att hålla räkningen :o Varav personbästa i marklyft på ett av dem. Känns riktigt bra. Inte lång tid kvar till testerna nu :bump:

Tänkte gympass när du skrev 12-timmarspass och tyckte att det kanske lät lite väl ambitiöst :p Vad är det för tester du ska göra?

Btw, snygga byxor och rumpa! :D

Idag har jag varit ute och gått större delen av dagen, vilket jag hoppas väger upp lite av all den mat och öl jag har satt i mig den här helgen. Har haft en sjukt rolig helg men ska ändå bli rätt skönt när våra gäster åker hem och livet återgår till normalt med mat och träning.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 384
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 634
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30